Kuka teistä mennyt MAISTRAATISSA naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiamaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiamaria

Vieras
Moikkis.

Ajattelin kysellä tällasta, kun tarkoitus olisi mennä naimisiin ihan Maistraatissa, niin millätavalla olette ns häitä viettäneet sen jälkeen, ja onko todistajina olut molempien vanhemmat tai joku muu?

Mun mies ei kuulu kirkkoon, eikä hän edes tahdo, ja sitten vielä se että meillä ei ole varaa kunnon häihin, kun ajattelee että pankkilainaa maksettais montavuotta ja vieraat syö ja juo ilmatteeks.. heh.

Ajattelin kuitenkin ruoan/kahvitarjoulun järjestää sukulaisille.

:wave: me mentiin maistraatissa naimisiin,todistajina mun vanhemmat.seuraavana päivänä kutsuttiin kotiin lähimmät kaverit ja sukulaiset,tarjottiin ruokaa ja juomaa,mukavaa oli =)
meillä syy mennä maistraatissa naimisiin oli juuri tuo että ei haluttu yhden päivän takia maksaa itteämme kipeiks :x mä en näe siinä mitään järkeä,muut tehköön miten tahtoo....

me mentiin salaa naimisiin, todistajina oli mun serkku ja miehen sisko. samalla porukalla oltiin viihteellä, mitään juhlia ei sukulaisille pidetty.
ollaan oltu tyytyväisiä ratkaisuun. =)

Meillä oli todistajat maistraatista, vain muutama sukulainen tiesi edellisenä päivänä kun mentiin naimisiin, että ollaan menossa ihan kahdestaan naimisiin ilman ystäviä ja sukulaisia. Ei pidetty edes juhlia. Meille ei hääjuhla ollut mitenkään merkittävä, mentiin avioliiton takia naimisiin. Juhlia voi ilman häitäkin :)

Olen mennyt maistraatissa naimisiin. Todistajina meillä oli kaksi ystäväämme.
Vihkitilaisuuden jälkeen menimme todistajien kanssa syömään, emme mitenkään juhlavasti tosin.
Seuraavana päivänä meillä oli sellaiset iloiset kesäjuhlat sukulaisille ja ystäville.
Meillä oli eräs juhlatila vuokrattuna ja tarjoilun teimme kaiken hääkakkua lukuunottamatta itse, kaveritalkoilla =)

Me ollaan menossa ensi viikolla maistraatissa naimisiin.Meillä todistajina miehen äiti ja hänen miehensä.Iltapäivällä käydään ja sen jälkeen on varattu kabinetti ravintolasta johon olemme kutsuneet vain lähimmät sukulaiset,meidän ja todistajien lisäksi 9 henkilöä.syödään siellä ja anoppi luvannut miehineen maksaa kulut(heidän häälahja meille) ja sitten meille lopuksi kahville,leivon kakun ja keitän kahvit.
Muakaan ei huvita isoja rahoja laittaa tähän ja ei muutenkaan olla sen tyylisiä ihmisiä eikä se meidän rakkautta vähennä.Ja mies kuulu kirkkoon myöskään .

Okei, kiitti kovasti... olisko ihan perseestä, jos laittis ns kutsuun (jonka aion laittaa, kun pidämme kahvituksen) että lahjatilille rahaa kahdenkeskiseen viikonloppuun?Me ei olla yhdessä oltu missään, tyttö 1v2kk, mies aina töissä ja remppaa ok-taloa... romantiikka olis paikallaan esim hotelli tms. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti-nöpönenä:
Okei, kiitti kovasti... olisko ihan perseestä, jos laittis ns kutsuun (jonka aion laittaa, kun pidämme kahvituksen) että lahjatilille rahaa kahdenkeskiseen viikonloppuun?Me ei olla yhdessä oltu missään, tyttö 1v2kk, mies aina töissä ja remppaa ok-taloa... romantiikka olis paikallaan esim hotelli tms. :ashamed:

Nyt sää kyl paljastit ittes ap :)

No meillä oli maistraattivihkiminen jossa todistajina molempien vanhemmat - tai siis äitien nimet tuli siihen todistajakohtaan ja isät mukana muuten vaan :) Sen kummempia juhlia ei pidetty, ihan sillä porukalla käytiin syömässä vihkimistilaisuuden jälkeen ja that's it. Se oli meille sopivin tapa.

Mä en laittais kutsuun rahatoivomusta. Munsta se ois vähän mautonta ja kuulostais et käsketään vieraita rahan toivossa. Meiltä ainakin kysyivät mitä tarvitsisimme niin siinä kohtaa vois sen rahan sanoa, jos haluaa. Näin minä, joku toinen toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Nyt sää kyl paljastit ittes ap :)

kuinka niin?
Tiiätkö must jotai vai?

Heh heh...
No rahatoivomus ei oo hyvä idea kylläkään.. myönnän!

:laugh:

joo.. en mä tarkottanutkaan siis sil taval, et rahat tänne niin sit saatte kahvit ja muut... Naimisiin me ainakin mennään rakkaudesta, ei rahasta tms esim että saa lahjoja.
Ollaan onnellisia että meillä toi talo olemassa...
jonkun syömismeiningin ajattelin todistajille ainakin tarjota... =)

Me mentiin kanssa maistraatissa, todistamassa oli mun sisko, paras ystävä ja miehen ystävä. Sen jälkeen iltasella käytiin yhdessä syömässä, mukaan seuroihin liittyi meidän molempien äidit, pikkuneiti, miehen täti, mun veli.. Ellen ihan väärin muista. :D

Juhlat pidettiin pari viikkoa tämän jälkeen: kirkko siunaaminen, isot kekkerit monelle kymmenelle vieraalle appiukon talossa: juhlat iltapäivästä pikkutunneille asti pitopalveluineen ja kaikkineen.

Yhteistyössä