Kuka teillä jää hoitamaan sairasta lasta kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Meillä ensisijaisesti jää isä, sitten jos lapset sairastavat paljon voin myös minä jäädä. Mummot, ukit ym. asuvat niin kaukana, että heidän hoitoapuun ei voi turvautua lapsen sairastuessa.

Se kenellä on vähemmän töitä sille päivälle. Yleensä se olen jostain syystä kuitenkin minä.

mies yleensä, koska hänelle ei tarvita sijaista töihin ja voi tehdä töitä kotoa käsin. Minä jään silloin kun on ihan pakko, koska hoitoalalla sijaisten saaminen sairaanhoitajalle on TODELLA vaikeaa.

Se kumman töihin kotiinjäänti vaikuttaa vähemmän tai kummalta se ylipäätänsä käy helpommin. Ei olla laskeskeltu, mutta eiköhän nuo aika tasan ole menneet nuo kotona sairaan lapsen kanssa olemiset.

Isän kanssa keskustellaan kumman työt joustaa sinä päivänä paremmin. Jos molemmilla kiire tai jotain tärkeää meneillään töissä, niin pyydetään mammaa apuun. Vähän myös riippuu taudista, sillä alle 2v lapsella on helpompi olla vanhempien kuin vieraamman hoitajan kanssa.

Mies on vanhempainvapaalla, joten hoitaa muutenkin.

Mutta jos nyt ajatellaan, että oltaisiin molemmat töissä, niin mies jäisi silloinkin.
Sen työt kuitenkin joustaisi, voisi odottaa seuraavaan päivään, se voi tehdä kotoa käsin tai joku muu voi tehdä.

Mun työt on tehtävä joka päivä, ja jos on mun vuoro, on mun vuoro. Jos en pääse, pomo menee toki itse, mutta mä en sitä hälytä mielellään vapailta töihin, jos ei ole ihan vihoviimeinen pakko.

Nyt olen kotona mutta muuten olen ollut myös minä se hoitaja ja sairasta lasta en pyydä ulkopuolisia hoitamaan. Korkeintaan toipilasvaiheessa. Mies yrittäjä että olisi turhan tyyristä lystiä olla pois töistä, ennemmin vaikka minä ilman palkkaa.

Minä perheeni ainoana vanhempana. Jos isovanhemmat ovat sattumalta lomalla voivat hekin hoitaa. Töistä on hankala olla pois, joten heti kun lapsen kunto sallii vien hoitoon, vaikka hiukan toipilaanakin.

[QUOTE="sohvi";21910742]Minä perheeni ainoana vanhempana. Jos isovanhemmat ovat sattumalta lomalla voivat hekin hoitaa. Töistä on hankala olla pois, joten heti kun lapsen kunto sallii vien hoitoon, vaikka hiukan toipilaanakin.[/QUOTE]

Se pitää kyllä esim. kuumeessa olla yksi kuumeeton päivä välissä tai jos on oksutauti niin oksentamaton päivä.

Minä tai mies suunnilleen puoliksi. Isovanhemmatkin ovat apuna olleet.

Tosin meillä kysymyksen voisi muotoilla lähinnä näin: "Kenen kanssa sairas lapsi jää kotiin", sillä ei mies ole töistään ollut poissa lasten sairastelun takia, vaan hoitanut heitä yövuoronsa jälkeen ennen seuraavaa yövuoroon menoa yms.

[QUOTE="vieras";21910765]Se pitää kyllä esim. kuumeessa olla yksi kuumeeton päivä välissä tai jos on oksutauti niin oksentamaton päivä.[/QUOTE]

En ole koskaan pitänyt moisia. Ihan hullua olisi olla terveen, kuumettoman lapsen kanssa kotona, kun töissä tarvitaan.

[QUOTE="sohvi";21910843]En ole koskaan pitänyt moisia. Ihan hullua olisi olla terveen, kuumettoman lapsen kanssa kotona, kun töissä tarvitaan.[/QUOTE]

Se lapsi tarvii suo kotona kyllä tolloin.
Ihan oikeasti, pidä se yksi päivä lapsi jatkossa kotona, siihen on katsos syynsä miksi näin on.

[QUOTE="sohvi";21910843]En ole koskaan pitänyt moisia. Ihan hullua olisi olla terveen, kuumettoman lapsen kanssa kotona, kun töissä tarvitaan.[/QUOTE]

Sen kaltainen hulluus vaan kuuluu vanhemmuuteen, ja on lapselle ehdottomasti parhaaksi :)

Yhteistyössä