Kumpiko jää kotiin sairaan lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä, eli äiti. Kuten tälläkin hetkellä... Viikonloppuna alkoi nuha ja yskä. Viime yönä oli vielä niin tukkoinen ja limainen, että ilmoitin olevani kotona tänään ja huomenna. Turha viedä päiväkotiin riehumaan itsensä vielä kipeämmäksi ja tartuttamaan toisia. Kuumetta ei ole, toivottavasti ei tulekaan.

minä mut olen muutenkin kotona...jos pojalla kova yskä ja henki ahtaalla niin mies on myös silloin kotona koska pitää koko ajan olla auto pihas ja valmiina jos pitää spiiraan lähteä. Meiltä 15 km lääkriin ja mä en saa ajokorttia näön takia. Onneksi miehellä ymmärtäväinen työnantaja.

Nyt olen vielä kotona, mutta sitten kun töihin palaan niin;
sairasta lasta hoideaan niin, että minä lähden hiukan aikaisemmin pois töistä ja mies menee sitten hiukan myöhemmin. Eli kumpikin saa työnsä tehtyä, minä en voi olla pois koko päivää, sillä joudun tekemään työt sitten kotoa käsin, mies menee vasta 10-11 välillä normaalisti, joten voi mennä hiukan myöhemmin, jolloin saan työni hoidettua ja pääsen ajoissa kotiin. Kumpikin voi olla töissä ja lapsi saa sairastaa rauhassa.

Mä jään, koska mun mielestä se on järkevämpää, kun mä olen opiskelija ja exä töissä. Mulla ei lähde tuloista mitään pois jos olen sairaan lapsen kanssa kotona.

Ollaan saatu aika kivasti sumplittua miehen vuorot niin, ettei ole kummankaan tarvinnut jäädä töistä pois, eli mies on mennyt töihin vasta silloin kun mä olen tullut.
Ja mummu on ollut hoitamassa myös. :)

Yhteistyössä