Minä hoidin kahta ensimmäistä (13kk ikäero) kotona neljä vuotta. En olisi voinut laittaa esikoista niin pienenä hoitoon, vaikka itse olin kotona. Nyt meille on tulossa vuodenvaihteessa vauva, enkä meinaa otta vanhempia (ovat silloin melkein 4v ja 5v) pois hoidosta. Siirrymme vain puolipäivähoitoon. Olen asiasta lapsiltakin kysellyt ja molemmat sanovat, että haluavat nähdä kavereita ja touhuta muiden lasten kanssa. Ovat kylläkin molemmat erittäin vilkkaita ja sosiaalisia lapsia, joten olin ennen heiltä kysymistäkin melko varma, että haluavat jatkaa hoidossa. Olen sitä mieltä, että jokaiselle äidille ja lapselle on erilainen ratkaisu parhaaksi. Riippuu paljon lapsen luonteesta, haluaako hän olla kotona vai kaipaako muutakin seuraa ja touhua kuin mitä kotoa löytyy. Mielelläni ottaisin pois hoidostakin, kun äitiysloma alkaa, mutta uskon ja tiedän, että meidän lasten kohdalla osapäivähoito o paras ratkaisu. Mutta tosiaan, kaikki lapset ovat erilaisia ja päätökset tehdään lasten parasta katsoen.