hö
No en todella pelkää. Hyö ovat ihanempia kuin monet meistä terveistä. Luonteeltaan avoimia ja ihania.
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Mun 6v esikoinen pelkää vammaisia ihan hirveästi. SIis kehitysvammaisia.
ei ne kyllä kaikki ole niin ihania....ja jotkut ovat aika arvaamattomia.mutta noin yleensä ovat ihan mukavia ihmisiä.Alkuperäinen kirjoittaja hö:No en todella pelkää. Hyö ovat ihanempia kuin monet meistä terveistä. Luonteeltaan avoimia ja ihania.
Mä kuulun myös näihin epäluuloisiin/karttajiin. En niinkään "pelkää" sokeaa, kuroa, kädetöntä ym, vaan ennemmin henkisesti (onko oikea termi?) vammaisia. Heistä tosiaan vaikeampi nähdä onko arvaamaton, miten paljon ymmärtää jne. Kai se kuuluu ihmisen jonkinlaiseen perusluonteeseen pelätä kaikkea outoa ja erilaista.Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja2:Kysymys niille jotka pelkäätte vammaisia, pelkäättekö kaikenlaisia vammaisia? Pelkästään kehitysvammaisia vai myös muuten fyysisesti vammaisia?
Pelottaako esim. sokeus? cp vamma? Kuurous? Mykkä? Kädetön/jalaton?
Mikä heissä pelottaa, siis jos hekin pelottavat?
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Kaikki omituisesti käyttäytyvät saavat mut varautumaan, etenkin jos lasten kanssa kuljen. Aina ei tiedä onko ihminen kehitysvammainen, mielenterveysongelmainen vaiko kännissä/aineissa.
PeesiAlkuperäinen kirjoittaja vieras:En. Oon pienestä pitäen tottunut vammaisiin.
No siis tää mun jännittäminen liittyy yleensä kehitysvammaisiin, siis onko ne downia sairastavia vai? Mä en oikein tiedä mikä se sairaus on oikealta nimeltään, ja siis juuri sellasia jotka käyttäytyy jotenkin "ihmeellisesti". :ashamed: ja siis ei ole ollenkaan kivaa tämä, mutta en vaan mahda itelleni mitään että jotenkin alkaa ahdistamaan ja jännittämään jos törmää jossain.Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja2:Kysymys niille jotka pelkäätte vammaisia, pelkäättekö kaikenlaisia vammaisia? Pelkästään kehitysvammaisia vai myös muuten fyysisesti vammaisia?
Pelottaako esim. sokeus? cp vamma? Kuurous? Mykkä? Kädetön/jalaton?
Mikä heissä pelottaa, siis jos hekin pelottavat?