Ai hitsi, nythän mä sekoilin, onhan tossa Malmilla muukin päivystys kuin vain terveyskeskuspäivystys... Mutta jokatapauksessa, väärään paikkaan mies vietiin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Enpä ole koskaan kuullut ambulanssin kuskaavan terveyskeskukseen potilaita, ei kai niissä ole edes mahdollisuuksia akuuttiin hoitoon![]()
Terveyskeskuspäivystys.
Terveyskeskuspäivystys on eri kuin sairaala!
No niin on. Miten se nyt tähän liittyy?
No siten, että ampparit ei ota edes kyytiin potilasta, joka tarvitsee vain tk:n apua. Terveyskeskukseen mennään kävellen tai taksilla.
Vanhuksen yleistilan laskussa hänet kuljetetaan päivystävään sairaalaan, ei terveyskeskukseen. tämä näin esimerkkinä.
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:En mä mikään lääkäri ole, mutta kyllä mun mielestä tajunsa menettänyt kovaa päänsärkyä valittava potilas kuuluisi sellaiseen sairaalaan jossa on neurologi...
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:En mä mikään lääkäri ole, mutta kyllä mun mielestä tajunsa menettänyt kovaa päänsärkyä valittava potilas kuuluisi sellaiseen sairaalaan jossa on neurologi...
Enoni kanssa tämän monta kertaa kokeneena: ei tunnu kuuluvan.Aina vaan viedään TERVEYSKESKUKSEEN, pidetään sisällä vuorokausi ja sitten kotiutetaan kunnes sama taas pian toistuu. :/
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:En mä mikään lääkäri ole, mutta kyllä mun mielestä tajunsa menettänyt kovaa päänsärkyä valittava potilas kuuluisi sellaiseen sairaalaan jossa on neurologi...
Enoni kanssa tämän monta kertaa kokeneena: ei tunnu kuuluvan.Aina vaan viedään TERVEYSKESKUKSEEN, pidetään sisällä vuorokausi ja sitten kotiutetaan kunnes sama taas pian toistuu. :/
Mikä enoasi vaivaa?
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:En mä mikään lääkäri ole, mutta kyllä mun mielestä tajunsa menettänyt kovaa päänsärkyä valittava potilas kuuluisi sellaiseen sairaalaan jossa on neurologi...
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:En mä mikään lääkäri ole, mutta kyllä mun mielestä tajunsa menettänyt kovaa päänsärkyä valittava potilas kuuluisi sellaiseen sairaalaan jossa on neurologi...
Mikä enoasi vaivaa?
No sen kun tietäis. :/ Pyörtyilee, huimaa, on voimaton, pää särkee. Sokerit heittelee. Mutta mitään selvyyttä tohon asiaan ei ole tullut. Monta kertaa on käynyt tk:ssa ambulanssilla.
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:En mä mikään lääkäri ole, mutta kyllä mun mielestä tajunsa menettänyt kovaa päänsärkyä valittava potilas kuuluisi sellaiseen sairaalaan jossa on neurologi...
Mikä enoasi vaivaa?
No sen kun tietäis. :/ Pyörtyilee, huimaa, on voimaton, pää särkee. Sokerit heittelee. Mutta mitään selvyyttä tohon asiaan ei ole tullut. Monta kertaa on käynyt tk:ssa ambulanssilla.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:En mä mikään lääkäri ole, mutta kyllä mun mielestä tajunsa menettänyt kovaa päänsärkyä valittava potilas kuuluisi sellaiseen sairaalaan jossa on neurologi...
Mikä enoasi vaivaa?
No miksi ihmeessä enosi ei mene neurologille, jos kerran kohtauksia on useita. Saa kai sitä itsekin yrittää itselleen helpotusta löytää, eikä vain haukkua ambulanssihenkilökuntaa, joka ei näistä kohtauksista mitään tietoa saa, että on ollut aiemminkin, mutta sen neurologin lausunnon ne kyllä saisivat ja voisivat sen perusteella osata laittaa sairaalaan. Tajuton mieshenkilö kun usein miten on päihtynyt, eikä sellaista saa sairaalaan viedä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:En mä mikään lääkäri ole, mutta kyllä mun mielestä tajunsa menettänyt kovaa päänsärkyä valittava potilas kuuluisi sellaiseen sairaalaan jossa on neurologi...
Mikä enoasi vaivaa?
No miksi ihmeessä enosi ei mene neurologille, jos kerran kohtauksia on useita. Saa kai sitä itsekin yrittää itselleen helpotusta löytää, eikä vain haukkua ambulanssihenkilökuntaa, joka ei näistä kohtauksista mitään tietoa saa, että on ollut aiemminkin, mutta sen neurologin lausunnon ne kyllä saisivat ja voisivat sen perusteella osata laittaa sairaalaan. Tajuton mieshenkilö kun usein miten on päihtynyt, eikä sellaista saa sairaalaan viedä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No miksi ihmeessä enosi ei mene neurologille, jos kerran kohtauksia on useita. Saa kai sitä itsekin yrittää itselleen helpotusta löytää, eikä vain haukkua ambulanssihenkilökuntaa, joka ei näistä kohtauksista mitään tietoa saa, että on ollut aiemminkin, mutta sen neurologin lausunnon ne kyllä saisivat ja voisivat sen perusteella osata laittaa sairaalaan. Tajuton mieshenkilö kun usein miten on päihtynyt, eikä sellaista saa sairaalaan viedä.
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:JEps terppakeskukseen...eno kuoli lyötyään päänsä lattiaan siis kaatui löi,oli ottanut tuolloin mutta vietiin tkhon jossa valitti todella kovaa päänsärkyään,ei otettu tosissaan vaikka 4 tuntia aneli apua..lopulta meni tajuttomaksi ja kuoli tajuihin tulematta :'(
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Eikö sitä ole lähetetty mihinkään tutkittavaksi?
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:En mä mikään lääkäri ole, mutta kyllä mun mielestä tajunsa menettänyt kovaa päänsärkyä valittava potilas kuuluisi sellaiseen sairaalaan jossa on neurologi...
Mikä enoasi vaivaa?
En mä hauku ambulanssihenkilökuntaa. Enhän mä edes tiennyt kuka sen päättää mihin viedään. Tiedän kyllä, että sairaaloihin tarvitaan yleensä lähete, mut luulis että joissain tapauksissa vois viedä ilman lähetettä. Mua vaan vituttaa, kaveri makaa teholla taistelemassa hengestään. Jospa se oiskin lähetetty kotiin, niin taistelisko enää mistään, vai oottaisko kylmiössä ruumiinavausta![]()
Ai, tää ei ollutkaan mulle![]()
Alkuperäinen kirjoittaja jk:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:En mä mikään lääkäri ole, mutta kyllä mun mielestä tajunsa menettänyt kovaa päänsärkyä valittava potilas kuuluisi sellaiseen sairaalaan jossa on neurologi...
Mikä enoasi vaivaa?
En mä hauku ambulanssihenkilökuntaa. Enhän mä edes tiennyt kuka sen päättää mihin viedään. Tiedän kyllä, että sairaaloihin tarvitaan yleensä lähete, mut luulis että joissain tapauksissa vois viedä ilman lähetettä. Mua vaan vituttaa, kaveri makaa teholla taistelemassa hengestään. Jospa se oiskin lähetetty kotiin, niin taistelisko enää mistään, vai oottaisko kylmiössä ruumiinavausta![]()
Ai, tää ei ollutkaan mulle![]()
Näihin on kyllä olemassa kaikkia hälytyskoodeja varten kriteerit, että mikä vaatii erikoissairaanhoitoa, mutta mikäli on peruselintoiminnon häiriö-> erikoissairaanhoitoon (useimmiten)
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No miksi ihmeessä enosi ei mene neurologille, jos kerran kohtauksia on useita. Saa kai sitä itsekin yrittää itselleen helpotusta löytää, eikä vain haukkua ambulanssihenkilökuntaa, joka ei näistä kohtauksista mitään tietoa saa, että on ollut aiemminkin, mutta sen neurologin lausunnon ne kyllä saisivat ja voisivat sen perusteella osata laittaa sairaalaan. Tajuton mieshenkilö kun usein miten on päihtynyt, eikä sellaista saa sairaalaan viedä.
Siis missä kohtaa mä olen haukkunut ambulanssihenkilökuntaa?
![]()
Mun enoni ei ole ollut päihtynyt, vaan sairas, ymmärrätkö? Ja hän on saanut lähetteen neurologeille, mutta niissä kun joskus menee aikaa että pääsee. Tsiisus mikä vastaus.
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannut:Valitettavaahan tuommoinen on. Sitten on näitä tk:n vuodeosastolla olevia mummoja ja pappoja joilla ikää alkaa olla lähemmäs ysikymmppiä ja jos saavat halvausoireita niin laitetaan yliopistolliseen sairaalaan pään kuvaukseen. Ja lopputuloksena vaan todetaan että aivoinfarkti on ja piste. Ja sit nuoret työikäiset eivät pääse hoitoon.
Alkuperäinen kirjoittaja jk:Tajunnan menetykseen voi olla lukuisia syitä ja ne eivät välttämättä merkkaa varsinaista peruselintoiminnon häiriötä