Kuka osais neuvoa (terveyteen liittyvää!) ???????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihme ja kumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihme ja kumma

Vieras
Mistä johtuu että punasolut ja valkosulut on koholla?
Muistaakseni toisen rajaarvo oli 8,2 ja mulla se oli 9,1 :(
Reumaattisia vaivoja mulla on nyt ollut ja mietin et voiko ne nostaa noita arvoja.
Tulehdus arvot oli nolla.
Mut joku reumafaktori oli taas 13 ja raja-arvo siinä on 14.
Sanottiin lääkäris et ei oo reumaa..
Onko täällä ketään kuka tietäis noista arvoista?
Olisin TODELLA kiitollinen :)

Voihan se olla ihan yksilöllinen ominaisuuskin! Noi viitearvothan on vaan sellasia keskiarvoja ja yksilökkinen vaihtelu voi olla suurta. Veikkaisin, että reumassa tosiaan ois huomattavampia muutoksia! Mutta yksilöllistähän sekin on...

Aivan..Mut mä epäilen selkäranka reumaa vaikkei mulla olekaan sille tyypillistä kudostyyppiä..Hitto kun on niin vaikeaa kun lääkärit ei suostu tutkimaan vaikka mulla on kipuja vaikka muille jakaa :( Nytkin särkee nilkkaa ihan kauheesti :(
Mistähän muusta tämmöset laaja-alaiset kivut jänteissä vois johtua?Ja nivelissä myös?

Hop! Ihmetyttää kun aika vähän tulee nykyään vastauksia.. :( Oisko terveyden ammattilaista paikalla tai sellasta jolla on kokemusta reumasta tai näistä arvoista tietää?

Eiköhän se kannattis kysellä ihan terveydenhuollon ammattilaisilta, eikä täältä, missä saattaa olla vaikka minkänäköistä kotipuoskaria... Jos lekuri tekee sulle tarvittavat tutkimukset, eikä löydy reumaa, niin mikset voi tyytyä siihen ja olla onnellinen, ettei ole loppuelämää kestävää, etenevää sairautta? Ettet vain ole niitä, jotka haluavat sairaseläkkeelle keinolla millä hyvänsä...

Siis mitä??
No kuule kyllä minä nyt vain haluan selvittää mistä nämä kivut johtuu ilman että käyn joka toinen viikko hakemassa kortisoonipiikin milloin minnekin niveleen!!
Mistä sulle ees tuli tollanen sairaseläke mieleen?? Hahhaa! Kerta tommosen tiesit niin luulempa vahvasti että oot itse koittanut moista :D :D :D

Juu en ole, olen entinen sairaanhoitaja ja nähnyt kaltaisiasi valittajia niin paljon, että tuli vain mieleen... Joskus pitää vain hyväksyä, ettei kaikille vaivoille löydy syytä ja alkaa miettiä, että oisko se syy kuitenkin korvien välissä. Itse viihdyn työssäni (nykyisin insinööri) erittäin hyvin, eikä sairauksiakaan ole, joten asiat aika bueno. :)

Juu en ole, olen entinen sairaanhoitaja ja nähnyt kaltaisiasi valittajia niin paljon, että tuli vain mieleen... Joskus pitää vain hyväksyä, ettei kaikille vaivoille löydy syytä ja alkaa miettiä, että oisko se syy kuitenkin korvien välissä. Itse viihdyn työssäni (nykyisin insinööri) erittäin hyvin, eikä sairauksiakaan ole, joten asiat aika bueno. :)

Mutta muista aina että voi tulla..Ja muista myös silloin nämä sanat mitkä tänäänkin toiselle sanoit.Maailmassa on paljon ihmisiä jotka kärsivätr kivuista ja sairauksista ja minä ainakin tahdon että ihmiset saavat apua ja oikeat lääkkeet vaivoihinsa.
Se on kaikkien oikeus hyvinvointivaltiossa.
Kukaan toinen ihminen ei voi sanoa toisen puolesta mitä kipua toinen tuntee ja vähätellä vaivoja.
Ja pieni vinkki! Ehkä oli tosi hyvä että vaihdoit alaa...Et selvästikään ollut sopiva työhön. ;)

En ollut, en. Lähinnä tosin siitä syystä, että aivan liian vähän henkilökuntaa, eli potilaat jäi liian vähälle huomiolle, mikä ärsytti. Myös ne turhasta valittajat ärsytti, kun veivät hoito-/tutkimusaikoja todella sairailta. Kaiken lisäksi palkka oli sellainen, ettei vastannut mitenkään työn vaativuutta. Eli siinäpä ne syyt, miksi vaihdoin alaa. Onneksi riitti älliä siihen, eikä tarvinnut jäädä hoitotyöhön valittamaan ja purkamaan pahaa oloa potilaihin, kuten niin moni muu entinen kollega edelleen tekee. Mutta ei muuta kuin voimia sulle kipujen kanssa. Toivottavasti vika löytyy tai jos ei löydy, niin hyväksyt tosiasiat ja osaat jatkaa elämässä eteenpäin :)

Yhteistyössä