Kuka osaa valistaa perunalaatikosta..

Miksi se pitää pakastaa ennen paistoa? Mitä sille tapahtuu jos sen paistaa valmiiksi ja pakastaa?
Olen tähän asti aina tehnyt sen juuri valmiiksi ennen tarjoilua, mutta nyt olen tekemässä ruokia valmiiksi mahdollisimman paljon. Ja tuossa ohjeessa sanotaan pakastus ennen paistoa.
 
"alley"
Jos on kyse imelletystä perunalaatikosta niin se imeltyy enemmän kun sen pakastaa tai laittaa kylmään ts siitä tulee makeampaa. Mummini laittoi aina verannalle, missä oli melkein yhtä kylmä kuin ulkona ja itse olen laittanut terassille hyvin peitettynä ja suojattuna ettei eläimet mene apajille.
 
[QUOTE="alley";25199234]Jos on kyse imelletystä perunalaatikosta niin se imeltyy enemmän kun sen pakastaa tai laittaa kylmään ts siitä tulee makeampaa. Mummini laittoi aina verannalle, missä oli melkein yhtä kylmä kuin ulkona ja itse olen laittanut terassille hyvin peitettynä ja suojattuna ettei eläimet mene apajille.[/QUOTE]


Juu imelletystä on kyse.
Eli siis paranee tuon pakastuksen myötä, eikä pahene jota pelkäsin.
 
Sen voi tehdä ihan kumminpäin tykkää.

Imeltymiseen se ei enää vaikuta- imellys tapahtuu näet lämpimässä. Mutta perunaa ei suositella pakastettavaksi siitä syystä, että se makeutuu- ja tässä tapauksessahan se ei ole ollenkaan haitaksi :D

Itse tykkään pakastaa taikinana, koska sitten aattona saa 'vastapaistettua' laatikkoa, eikä 'vain' lämmitettyä, koska teen sen aina ennakkoon kovatöisyytensä vuoksi.
 
Minni harmaana
Mulle ihan uusi asia tuo :O, mutta niin tuolla Marttojen sivuilla luki.
Minä laitan siirappia siihen lootaan. Pitääkö sitä sitä sitten olla vähemmän, jos pakastaa?
Tuohan helpottas aika paljon, kun sen voi tehdä etukäteen.
 

Yhteistyössä