Kuka on palstan omaperäisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei miusta täällä palstaklooneja ole, joten omaperäisiä kaikki. Outoja varmaan yhtä moni.

Tässä teille:

i-love-you-all-my-crazy-goofy-stupid-but-amazing-friends-facebook-tags.jpg

[QUOTE="...";26535427]Se yksi tyyppi, joka kirjoitti niistä sukulaisistaan, jotka olivat ihan hirveitä, mutta joiden kanssa tyyppi silti vietti aikaa.[/QUOTE]

Miten siinä jutussa muuten kävi, tietääkö kukaan?
Miten se reissu loppuviimein päättyi?

[QUOTE="...";26535427]Se yksi tyyppi, joka kirjoitti niistä sukulaisistaan, jotka olivat ihan hirveitä, mutta joiden kanssa tyyppi silti vietti aikaa.[/QUOTE]

Oliko se Akaatti?

[QUOTE="...";26535471]Joo, sehän se oli. Tietääkö kukaan, miten matka päättyi?[/QUOTE]

Ei kai sille selvyyttä tullut, jos siitä aurinkolasi-valitus-ketjusta puhut. Meni kai siihen, kuinka Akaatti oli sitä mieltä, että yksinhuoltajat saavat kauheita tukia ja yh:lla on helppoa ja hänellä on niin vaikeeta, niin vaikeeta... Lakkasin lukemasta koko ketjua.

Ei kai sille selvyyttä tullut, jos siitä aurinkolasi-valitus-ketjusta puhut. Meni kai siihen, kuinka Akaatti oli sitä mieltä, että yksinhuoltajat saavat kauheita tukia ja yh:lla on helppoa ja hänellä on niin vaikeeta, niin vaikeeta... Lakkasin lukemasta koko ketjua.

Tuon yh-asian otti siihen ketjuun joku muu. Oma äitini on ollut yh ja tiedän kyllä mitä tukia yh:t saavat. Itse en saa nyt mitään tukia, mutta jos minulla olisi lapsi(a), niin saisin lapsilisän ja yh:na lisäksi vielä minimielatustuen sekä asumislisää sekä laadukkaamman ja isomman asunnon. Nyt en saa mitään tukia ja tässä tilanteessa nimenomaan omalla kohdallani olisi taloudellisesti järkevämpää minulle jos olisin yh. Saisin sen verran paljon kaiken maailman tukia, että rahaa jäisi lasten kulujenkin jälkeen enemmän kuin mitä nyt jää.

Tuon yh-asian otti siihen ketjuun joku muu. Oma äitini on ollut yh ja tiedän kyllä mitä tukia yh:t saavat. Itse en saa nyt mitään tukia, mutta jos minulla olisi lapsi(a), niin saisin lapsilisän ja yh:na lisäksi vielä minimielatustuen sekä asumislisää sekä laadukkaamman ja isomman asunnon. Nyt en saa mitään tukia ja tässä tilanteessa nimenomaan omalla kohdallani olisi taloudellisesti järkevämpää minulle jos olisin yh. Saisin sen verran paljon kaiken maailman tukia, että rahaa jäisi lasten kulujenkin jälkeen enemmän kuin mitä nyt jää.

Miten se teidän reissu päättyi? Tuliko niiden sukulaisten kanssa vielä sanomista vai tulitteko ihan sovussa takaisin suomeen?

[QUOTE="...";26535569]Miten se teidän reissu päättyi? Tuliko niiden sukulaisten kanssa vielä sanomista vai tulitteko ihan sovussa takaisin suomeen?[/QUOTE]

Ei tullut mitään sanomista enää myöhemmin. =)

Oletko tosissasi? Oikeasti?

Miten sinä ne lapset saisit aikaan?

[QUOTE="...";26535603]En tajua, mikä tuossa on ongelma. Tottahan se on, että yksinhuoltajana saa paljon enemmän ja paremmin tukia.[/QUOTE]

Ja menoja ei ole enempää? Vauva elää pyhällä hengellä, alastomana ja ilman mitään tarpeita.

[QUOTE="...";26535603]En tajua, mikä tuossa on ongelma. Tottahan se on, että yksinhuoltajana saa paljon enemmän ja paremmin tukia.[/QUOTE]

Menin naimisiin. Minulta lakkasi tasan ja tarkkaan ainoastaan yh-korotus, mutta eipä tuo kai taloudellisesti näy juurikaan missään, koska lapsia nyt useampia ja sisarkorotus tjsp. nostaa lapsilisän määrää. Mitään muita tukia en ole yyhoudesta saanutkaan.

Hitsi, miksen mie tajunnut ottaa yyhoudesta kaikkea irti? Missasin sen laadukkaiden ja hienompien kämppien jakotilaisuuden. :-/

Itse asun nyt pienessä ja ylihinnoitellussa yksiössä. Jos minulla olisi lapsia, niin saisin paljon helpommin isomman asunnon (henkilömäärän mukaan) sekä lapsiperheet menevät muutenkin noissa asuntojonoissa sinne kärkeen. Itsekin tiedän yhden perheen, joka asui yksiössä, mutta heti kun raskaaksi niin saivat halvemman ja isomman kaupunginvuokra-asunnon sen lapsen takia.

Pelkästään minimielatustuki on nykyään jo noin 150 euroa/lapsi. Lapsilisä yli 100 euroa jo ensimmäisestä lapseesta ja yh-tuki lähes 50 euroa/lapsi. Noista tulee jo yli 300 euroa + siihen vielä asumistuki ja isompi/laadukkaampi asunto, niin kyllä taloudellinen tilanne ja asumismukavuus olisi minulla parempi kuin nykyisin.

Minä en saa työssäkäyvänä yh:na yksinhuoltajuudestani muuta hyötyä kuin yh-lisän lapsilisään - eikös siinä joku säälittävä lisä ole. Elareita ei isät maksa, enkä kertakaikkiaan jaksa tapella niistä, koska vaikka maksaisivat, yhteenlaskettunakaan niistä ei tulisi kuin noin 240e. Sen sijaan yksinhuoltajana menetän täysin toisen aikuisen ihmisen tulot. Eli kun työssäkäyvän vanhemman tulot miinustetaan perheen tuloista pois, siinä on yksinhuoltajuuden tulos taloudelle. Ja vaikka kuinka päin laskisin tämän, kyllä minä jään miinukselle ja pahasti verrattuna siihen, mitä talous oli miehen kanssa eläessä. Yksinhuoltajuus oli valintana välttämätöntä omalle ja lasten turvallisuudelle ja mielenterveydelle, mutta taloudellisesti se oli katastrofi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: astrolabe ja chef

Yhteistyössä