kuka on hoitanut hiivansa aina ilman lääkäriä?

vieras
Mä olen käyttäny jotain canesten-kuuria (onkohan se koirien mato lääke muuten tuo canesten?) tai siis jotain vastaavaa nimeltään, tai sitten gyno daktarinia. En ole hiivan takia käyny lääkärissä, ja hyvin on menny ohi noilla lääkkeillä.
 
Kuivakorppu
Jos käy säännöllisesti gynellä niin eiköhän alapäässä kaikki hyvin.Hiiva on sitäpaitsi niin helvetillinen etten mä ainakaan kestä odotella lääkäriin pääsyä ilman helpotusta kutinaan,siis menen apteekkiin.
Joskus oon soittany yksityiselle vakkari gynelle soittoaikana et kamala kutina ja se on pyhelimes määränny lääkettä ja resepti tullu postis.Eikä maksanu mitään.
 
Hiivalääkkeet eivät ole aina olleet resptivapaita, joten olen käynyt vaivan takia tk:ssa ennen lääkkeiden vapautumista. Varsinaisesti en lääkärin vastaanotolla käynyt vaan labrassa otettiin näyte.

Kun ilmeni, että antibioottikuuri yleensä aina aiheuttaa minulle hiivan, lääkäri on kirjoittanut sittemmin varmuudeksi antibioottireseptiin myös hiivakuurin.
 
Ai siis tuo ruokasooda? Laita vatiin lämmintä vettä ja sinne muutama ruokalusikallinen ruokasoodaa ja istu siinä vadissa vähintään 20minuuttia ja välillä loiskit sitä vettä vähän joka poimuun alapäässä.
Tai sitten teet saman kylpyammessa, jos sellanen löytyy, mutta pistä enempi silloin ruokasoodaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Ruokasooda kylpy tepsii parhaiten.
Enpä ole ennen kuullut! Aika erikoista sinänsä, sillä perinteisestihän hiivaa on tapettu happamalla, esim. sammasta suusta sitruunalla, puolukalla; alapään hiivaakin jotkut hoitavat jugurtilla. Mikähän siinä hyvin emäksisessä soodassa tehoaa hiivaan, tiedätkö tarkemmin?
 
luomu
Taidan kokeilla tuota ruokasoodaa vielä. Ei ole kutinaa kun ulkoisissa h. Turkkilaista jugurttia oon laittanut ja pessyt sitten pois. Ja etikkavettä kanssa. En haluaisi käyttää noita apteekin tuotteita.
 
minä
Itse soitin terveyskeskukseen ja sain suoraan lääkärin puhelinreseptin apteekkiin. Kerroin vain oireet ja että kuukautiset alkamassa juuri niinä päivinä, että en voi oikein aloittaa canesten ym kuureja.. . Sain suun kautta otettavaksi kerta-annoksena yhden tabletin ja hintana oli n. 2,5euroa.
 
Vieras
mulla papa paljasti sienen,mutta en ole huomannut mitn oireita,sanottiin et voi hoitaa apteekin canestenilla,mut sain myös reseptilääkkeen. Mistä tommonen sieni ees tulee??? mulla hyvä hygienia,oisko miehen kikkelin hygienialla merkitystä?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Ruokasooda kylpy tepsii parhaiten.
Enpä ole ennen kuullut! Aika erikoista sinänsä, sillä perinteisestihän hiivaa on tapettu happamalla, esim. sammasta suusta sitruunalla, puolukalla; alapään hiivaakin jotkut hoitavat jugurtilla. Mikähän siinä hyvin emäksisessä soodassa tehoaa hiivaan, tiedätkö tarkemmin?
Voiko piimällä hoitaa?
 

Yhteistyössä