Kuka on aloittanut jo lahjojen hankinnan?

  • Viestiketjun aloittaja mä...
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Juuri miehen kanssa alettu suunnittelemaan lapsen lahjaa. Tehdään se itse alusta loppuun ja uskon että lapsi tykkää. Lisäksi tulee osteltua varmaan jotain pientä. Kahdelle kummilapselle ostan myös lahjat, ja heidän sisaruksilleen jotain ihan pientä. Aikuisille olen huono ostamaan mutta usein kuitenkin koitan keksiä jotain (muuta kuin turhaa krääsää). Esim. elokuvalippuja, herkkukoreja tms.
 
Kohta on kaikki joululahjat ostettu jo. :)
Eikä kyse ole rahasta vaan siitä,etten halua sitten ottaa stressiä pari viikkoa ennen joulua.
Minulle ja miehellä taitaa olla paras lahja se että saamme uudessa kodissa vietellä joulua. :)
 
"vieras"
Tesoman ABC:n kirjakaupasta ostin sukulaislapsille ja omalle nappulalle kirjoja. Esim. Maisan koti-näyttämökirja maksoi 12e, kun Suomalaisessa kirjakaupassa se maksaa 35e. Paljon oli kivoja kirjoja 2-3 eurolla.

Kirpparilta olen ostanut uusia DVD:itä siskoille, ja hömppäkirjoja käytettynä ystävämme perustamasta antikvariaatista :) muksun kanssa askarrellaan isoisovanhemmille joulukukat, sitä varten on jo välineet hankittu. Lisäksi teen heille itse sinappia ja jouluista kotikaljaa.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27026992]Mun äidillä on 2 ovinen vaatekaappi missä on hyllyt. Se kerää vuoden sinne kaikkea alennus myynneistä ja tarjouksista. Sitte joulua ennen purkaa kaapin ja jakaa tavarat meidän lasten kesken.
Harmittaa todella paljon kun monesti on arvokastakin tavaraa (Pentikkiä, Arabiaa, Hackmannia ym) mutta ei välttämättä just sitä mitä ite olis tarvinu.
Esim yhtenä syksynä ostin halppis kahvikuppeja kaapin täyteen. Ja olin ihan tyytyväinen niihin. No sain sit joululahjaksi äidiltä 12 arabian kahvikuppia (sama malli kuin iittalan teema) . Mieluummin olisin ottanut vaikka ruokalautasia tai aterimia.

Mutta joo kiitollinen olen noistakin.[/QUOTE]
Joululahjojen hankkimisessa paljon ennen joulua muille kuin omille lapsilleen on aina juuri tuo riski, että lahjan saaja onkin jo ehtinyt ostaa itselleen sen, mitä on lahjaksi hankkinut. Tai ainakin pitää ostaa/tehdä jotain sellaista, mitä lahjan saaja ei 100%:n varmasti tule hankkineeksi ennen joulua.
 

Yhteistyössä