Kuka nähnyt Cheekin videon jossa lauletaan "Diamonds are forever"? Törkeä! Eikö mies viitsi ottaa yhtään

• Viestiketjun aloittaja suuttunut
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29043421]Mikä pointti sulla oikein on? Puolustaa Cheekin paskoja tekstejä? En nyt tajunnut, meni multa ohi.[/QUOTE]

:D En ole tainnut puolustella tai oikeammin edes hirveästi mitenkään kommentoida Cheekin tekstien sisältöä, ainoastaan yhdessä viestissäå olen kirjoittanut, että mun mielestä ei nyt ihan mitään aivan kamalaa siinä näe (tarkoittaen sisältöä ja sen sopivuutta lalaikäisille / lapsille) Itse olen vain kommentoinut ja jakanut mielipidettäni siitä, että onko artistisilla/ sanoittajalla / kirjailijalla vastuu tekemästään sisällöstö jos jonkun lapsi sen näkee tai kuulee. Mun mielestä ei ole. Onhan (mun mielestä) aivan kamalaa taidettakin, valokuvia ja maalauksia, eikä niistä kaikki sovi lasten silmille tai ainakin se voi sisällöltään olla arveluttavaa, mutta en kieltäisi heitä siltikään tekemästä / toteuttamasta itseään. En vain hanki omalle seinälleni sitä taulua tai vie teini-ikäistäni katsomaan jokaista vastaantulevaa valokuvanäyttelyä.

Itse asiassa, en ota kantaa onko Cheekin sanoitukset paskoja vai ei. Mielipiteitä on monia. Kuten jo aikaisemmassa viestissäni kirjoitin, ei musaa mun makuun, toinen mun teineistä tykkää joistain kappaleista, toinen ei tykkää yhtään. Mutta kyllähän noita jotkut varmasti kuuntelevat. Ei muuten olisi myyty niin paljonlevyjä tai saatu kahta jähallikeikkaa täyteen.

"OMG"
[QUOTE="vieras";29043404]Ei ole todellista( molempien sanoitukset). Nytkö väittelemme siitä kumpi on parempi lapsille; paska vai täys paska?[/QUOTE]

Ei vaan väittelemme vanhemman vastuusta vs. artistin vastuusta kun kyseessä on lapset. Ymmärrän jos Herra Heinämäki tekisi videon missä olis tissejä ja pyllyä ketkuttavia neitokaisia ja laulettais panemisesta, koska ko. artistin tuotanto on suunnattu lapsille. Jos artistin tuotanto ei ole varsinaisesti ekaluokkalaisille ja sitä nuoremmille suunnattua on aikuisen - lapsen vanhemman vastuulla se mitä lapsi näkee ja millaista musaa kuuntelee. Vaikeaa toki on valvoa lasta jonka elinpiiri laajenee, silloin otetana mittaa siitä iästä jolloin lapselle on noita perusarvoja opetettu tai ei esim. jos tietää jonkun asian olevan kiellettyä tekeekö sitä silti, taipuuko ryhmän eli toisten lasten painostukseen ja katsoo juttuja jotka tuntuu pahalta, kertooko aikuiselle jos on nähnyt tai kuullut jotakin pahaa tai itseä huolestuttavaa.... onko perheessä turvalliset ja läheiset välit että voi kertoa asioista vai saako vanhempi hirveät kilarit ja huutaa naama punaisena kun on tullut Cheekin videota katsottua... Että näistä tässä väitellään. Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että noi Cheekin laulut ja videot on pliisuimmasta päästä :D

"vieras"
[QUOTE="OMG";29043621]Ei vaan väittelemme vanhemman vastuusta vs. artistin vastuusta kun kyseessä on lapset. Ymmärrän jos Herra Heinämäki tekisi videon missä olis tissejä ja pyllyä ketkuttavia neitokaisia ja laulettais panemisesta, koska ko. artistin tuotanto on suunnattu lapsille. Jos artistin tuotanto ei ole varsinaisesti ekaluokkalaisille ja sitä nuoremmille suunnattua on aikuisen - lapsen vanhemman vastuulla se mitä lapsi näkee ja millaista musaa kuuntelee. Vaikeaa toki on valvoa lasta jonka elinpiiri laajenee, silloin otetana mittaa siitä iästä jolloin lapselle on noita perusarvoja opetettu tai ei esim. jos tietää jonkun asian olevan kiellettyä tekeekö sitä silti, taipuuko ryhmän eli toisten lasten painostukseen ja katsoo juttuja jotka tuntuu pahalta, kertooko aikuiselle jos on nähnyt tai kuullut jotakin pahaa tai itseä huolestuttavaa.... onko perheessä turvalliset ja läheiset välit että voi kertoa asioista vai saako vanhempi hirveät kilarit ja huutaa naama punaisena kun on tullut Cheekin videota katsottua... Että näistä tässä väitellään. Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että noi Cheekin laulut ja videot on pliisuimmasta päästä :D[/QUOTE]

Jokainen jolla on lapsia, tietää tämän. Minun kysymykseni tässä ketjussa on ollut se, että ketkä juntit niitä levyjä sitten ostaa? Jos kaikki vanhemmat täälläkin väittävät muka valvovansa lastensa tekemisiä?

"OMG"
[QUOTE="vieras";29043673]Jokainen jolla on lapsia, tietää tämän. Minun kysymykseni tässä ketjussa on ollut se, että ketkä juntit niitä levyjä sitten ostaa? Jos kaikki vanhemmat täälläkin väittävät muka valvovansa lastensa tekemisiä?[/QUOTE]

Aika monet varmaan ostaa koska herra on ihan jonkin ennätyksen tehnyt :D ja sun kommentti on muuten ot ketjun alkuperäisen aiheen..

"vieras"
[QUOTE="vieras";29043673]Jokainen jolla on lapsia, tietää tämän. Minun kysymykseni tässä ketjussa on ollut se, että ketkä juntit niitä levyjä sitten ostaa? Jos kaikki vanhemmat täälläkin väittävät muka valvovansa lastensa tekemisiä?[/QUOTE]

Perähikiän juntit. Suomessa on paljon niitä paikkoja.

"vieras"
[QUOTE="OMG";29043683]Aika monet varmaan ostaa koska herra on ihan jonkin ennätyksen tehnyt :D ja sun kommentti on muuten ot ketjun alkuperäisen aiheen..[/QUOTE]

Ja sinä luulet että ihmiset jotka vastustavat Cheekiä, eivät tiedä miten lapsia kasvatetaan...

mamatimammmaa
Ottamatta kantaa millaista paskaa artisti esittää, niin eiköhän se vanhempien vastuulla ole mitä se lapsi kuuntelee.

Luuletteko te että Cheek on ainoa jolla on rivoja sanoituksia? Mites tää jo aikaisemmin mainittu nygård tai menneinä kultaisina aikoina sliipparit jotka paskansivat lavalla? Ai niin ja Leevi and the leavingskin soi usein radiossa. Sekin on rivo ja härski!

että sellasta
Ystäväni lapsen kevätjuhlassa yksi tarharyhmä teki esityksen cheekin biisin soidessa kovaa taustalla.
Että ei aina ne vanhemmat... buahaa! Kyse siis 2-5 vuotiaista muksuista jotka luukutti täysillä cheekkiä.
Osa vanhemmista kuulemma pyöritteli silmiä, osa jammas mukana.

haloo!
Mammat jotkaylireagoi musikin vaikutukseen lapisissa voisi miettiä vähän tärkeämpiä juttuja kasvatuksessa.
Vaikka vaan ihan sitä, miten kaupoissa tulisi käyttäytyä yms.

Musiikkia on ollut aina. Koululaiset ei vaan enää kuuntele Titi nallea ja Fröbelin palikoita.
Kyllä ne vaikutukset elämään tulee ihan jopstain muualta kuin musiikista.

Nih.

"mona"
[QUOTE="Yksivaan";29043263]Paska muusikko, mutta hän ja hänen tukijoukot ovat osanneet luoda sellaisen paketin joka todellakin myy. Siis minun mielestä tuo musiikki on ihan karmeeta kuunneltavaa. Musiikkivideot ja tyyli yököttäväviä. Mutta se myy.[/QUOTE]

Joo tää on jännä juttu. En ois ikinä uskonut et Suomen kansa fanittaa tollaista leveilyä, ku yleensä suomalaiset ärsyyntyy tollasesta.

"mona"

No mä saatan kuunnella Cheekin biisejä autossa, lapset 1v ja 2v. En osaa aatella et ne sanat vois niitä vahingoittaa ku eihän ne ymmärrä niitä.

Herra Heinämäen lato-orkesteri laulaa "Onni on äidin peppu täynnä tunnetta aitoa" ;)
:LOL:

En tiedä miksi aina tulee hassu tunne, kun toiset kritisoi ja suorastaan inhoaa ja vihaa jotain, joka on a) pinnalla ja myy paljon ja b) on jotain muuta kuin vittuperkele- tai anteeksi olen olemassa - tyyppiä. Minusta Cheek on hauska, hän viihdyttää minua usein kun lenkkeilen, tulee mieleen paljon mukavia muistoja. Kuuntelen siis vanhempaa musiikkia häneltä. Uudemmista en niin välitä.

Antaa toisten olla ja riimitellä, ainakin sillä saa rahaa ja pääsee sinne tänne ;)
Eikö se ole hyvä, että elättää itsensä ihan itse? :D

Ja muuten, Cheek on koulunsa käynyt ja siinä mielessä hyvä esimerkki minusta, ei mikään ghetoista noussut wannabe halpojen Ferrarien ja kultakorujensa kanssa räppäämässä siitä miten kaikki on niin väärin koska poliisit ampuu mustia ja yhteiskuntakin on niin vastaan että. Sellainen on minusta naurettavaa.

paul
[QUOTE="vieras";29041376]Ainahan se on tällaista ollut. Ei omassa lapsuudessani joku KISS ollut yhtään sen kesympi, vähäpukeisia naisia, rivoja puheita, rumia miehiä...[/QUOTE]

Samaa kuuntelin jo ala-asteella mitään tajuamatta, kunhan fanitin äijiä ja melodioita. Nyt kun olen aikuisena lukenut sanoituksia ihan ajatuksella, niin on kyllä osassa biiseistä aika härskiä juttua tyliin "tahtoisin panna halkoni tulipesääsi... pala horo pala". Voi jestas :D

Peyote
En ole nähnyt kyseistä videota, mutta sanoja oon kuullut sen verran, etten luulis, että videokaan sopii lapsille.

Ei se Cheekki nyt vaan tee lapstenmusaa, ei oo tehnyt ikinä. Mitä ihmettä, miks annatte lasten kattoo tollasta? Eikö vähän tyhmää?

En ole nähnyt kyseistä videota, mutta sanoja oon kuullut sen verran, etten luulis, että videokaan sopii lapsille.

Ei se Cheekki nyt vaan tee lapstenmusaa, ei oo tehnyt ikinä. Mitä ihmettä, miks annatte lasten kattoo tollasta? Eikö vähän tyhmää?
Ja siis ihan käsittämätöntä että syytetään artistia sopimattomuudesta lasten korville. Tai elokuvaa siitä, että se pelotti omaa kakaraa. Tai ohjelmaa siitä, että lapsi sai traumoja. Suoraan sanoen: voi kyynel.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Peyote
Ja siis ihan käsittämätöntä että syytetään artistia sopimattomuudesta lasten korville. Tai elokuvaa siitä, että se pelotti omaa kakaraa. Tai ohjelmaa siitä, että lapsi sai traumoja. Suoraan sanoen: voi kyynel.
Niin ku ei tajuta, että kyllä itse tarvii vahtia omat lapset. Täällä suomessa kumminkin ollaan vielä aika turvassa, ei tuu kukaan pyssymies tyyliin hakeen lapsia armeijaan tai muuta vastaavaa.

Ottamatta kantaa millaista paskaa artisti esittää, niin eiköhän se vanhempien vastuulla ole mitä se lapsi kuuntelee.

Luuletteko te että Cheek on ainoa jolla on rivoja sanoituksia? Mites tää jo aikaisemmin mainittu nygård tai menneinä kultaisina aikoina sliipparit jotka paskansivat lavalla? Ai niin ja Leevi and the leavingskin soi usein radiossa. Sekin on rivo ja härski!
Mun isä kuunteli autossa aina Leevi and the Leavingsiä. Ollaan sisarusten kanssa kuultu sitä koko pieni ikä :). Yhä edelleen aikuisena sitä kuuntelen ja Göstalla oli mun mielestä hyvät sanotukset :). Ihan normaali aikuinen musta kuitenkin kasvo ja ei ole löyhä moraali kuitenkaan.

Yhteistyössä