Kuka luki "meidän perhe"-lehdestä sen lapsi-jutun...?

Onko taas ollut sellainen juttu vai?

Joskus luin. Ja repesin jo jutun alkumetreillä, kun herra ja rouva Ideologinen eivät olleet edes sukulaisilleen kertoneet kumpi tuli, vaan lähettivät sairaalasta tekstarin että "lapsi on syntynyt" :headwall:
 
Ympäristöhän yleensä olettaa että esim. tyttö on tietynlainen. Mutta jos noi yleistykset ei pädekään, niin ehkä yhteiskuntakin alkaa laajemmin ajatella tytöistä ja pojista. Yksilötkin voivat muuttaa yhteiskuntaa ja sen odotuksia. Mutta jutussahan kävi lopulta ilmi, että sekin tyttö oli kuitenkin aika tyttömäinen ( ainakin sen leikkikaverina olleen pojan mielestä ) .

Lähinnä mä ihmettelin taas sitä, että miksi just tyttömäiset piirteet pitäis jotenkin piilottaa tai kieltää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Onko taas ollut sellainen juttu vai?

Joskus luin. Ja repesin jo jutun alkumetreillä, kun herra ja rouva Ideologinen eivät olleet edes sukulaisilleen kertoneet kumpi tuli, vaan lähettivät sairaalasta tekstarin että "lapsi on syntynyt" :headwall:
Joo... Olin kans vähän et wtf? kun juttua luin... Miten koulussa/tarhassa... "Ulkopuoliset tulevat joka tapauksessa määrittelemään hänet mieheksi tai naiseksi" lainaus lehdestä.. Ja mä kun oon luullu, että pimppi tai pippeli määrää sen, kumpia me ollaan.

 
ajatusten tonava
Luin. Tuli mieleen, että siinä vanhemmat taas panostaa "olennaiseen"... En kannata äärimmäisyyksiin menoa missään asioissa.

Onkohan sillä lapsella mahdollisesti kivaa leimautua friikkivanhempien androgyyniksi jälkikasvuksi?
 
Hipsu
Kokonaan en ehtiny lukea, mutta hullu olo tuli. Kyllä ne taipumukset sieltä tulee, vaikka ympäristö kuinka peittelis. Kyllä meillä ainakin tyttö on niin erilainen leikeissään kun pojat on olleet. Ja vapaasti on lelut tarjolla, kukaan ei tyrkytä. Neiti just ja just 1 vee.Mulle ei kyllä selvinny kuvista oliko lapsella kaks isää vai oliko toinen nainen. Pelottavaa oli. Mutt lapsi oli ihan pienen pojan näkönen...
 
hei
että pimppi tai pippeli määrittelee kumpaa sukupuolta KOKEE olevansa.
Itse olen pyrkinyt aika sukupuolettomaan kasvatukseen ja pojillani on selkeitä ns. "poikaominaisuuksia", mutta myös paljon tunneälyä, esteettistä silmää ja hoivaviettiäkin reilusti.

En ole KOSKAAN ymmärtänyt, enkä hyväksynyt, että jotain ei voisi tehdä koska on tiettyä sukupuolta. Ei tuota kasvatusperiaattetta tarvitse överiksi vetää.
En ole lukenut juttua, täytyykin käydä kirjastossa katsomassa.
Jos joku viitsii ranskalaisilla viivoilla referoida mihin vanhemmat kiinnitti kasvatuksessa huomiota?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
että pimppi tai pippeli määrittelee kumpaa sukupuolta KOKEE olevansa.
Itse olen pyrkinyt aika sukupuolettomaan kasvatukseen ja pojillani on selkeitä ns. "poikaominaisuuksia", mutta myös paljon tunneälyä, esteettistä silmää ja hoivaviettiäkin reilusti.
Mulla on kaksi poikaa, joille olen myös noita ainakin yrittänyt opettaa, mutta ei mun sen takia ole tarvinnut "salata" lapsieni sukupuolta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
että pimppi tai pippeli määrittelee kumpaa sukupuolta KOKEE olevansa.
Itse olen pyrkinyt aika sukupuolettomaan kasvatukseen ja pojillani on selkeitä ns. "poikaominaisuuksia", mutta myös paljon tunneälyä, esteettistä silmää ja hoivaviettiäkin reilusti.

En ole KOSKAAN ymmärtänyt, enkä hyväksynyt, että jotain ei voisi tehdä koska on tiettyä sukupuolta. Ei tuota kasvatusperiaattetta tarvitse överiksi vetää.
En ole lukenut juttua, täytyykin käydä kirjastossa katsomassa.
Jos joku viitsii ranskalaisilla viivoilla referoida mihin vanhemmat kiinnitti kasvatuksessa huomiota?
Referaatin tuloksena tulee varmaan olemaan;
- ei oo normaalia...
- kauhistelin sitä...
- siitä tulee koulukiusattu...
- onkse tyttö vai poika..?
- sairasta!!!!
:xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
että pimppi tai pippeli määrittelee kumpaa sukupuolta KOKEE olevansa.
Itse olen pyrkinyt aika sukupuolettomaan kasvatukseen ja pojillani on selkeitä ns. "poikaominaisuuksia", mutta myös paljon tunneälyä, esteettistä silmää ja hoivaviettiäkin reilusti.
Mulla on kaksi poikaa, joille olen myös noita ainakin yrittänyt opettaa, mutta ei mun sen takia ole tarvinnut "salata" lapsieni sukupuolta.
Joo, en mäkään ole salannut lasteni sukupuolta, meillä puhutaan kyllä tytöstä ja pojasta, mutta molemmat saavat samanlaisen kasvatuksen, lelut ovat yhteisiä (eli on "tyttöjen leluja" ja "poikien leluja" ), vaatteiden väreissä ei noudateta perinteistä tyttöjen ja poikien värit- jakoa, jne.
Tietty jos kotona on perinteinen enmäosaatehdämitäänitse- nainen joka vaan häärää essu päällään keittiössä, ja perinteinen mies-stereotypia eli enpussaaenkäpuhuenkäainakaansyövihanneksia, niin tuollainen sukupuoleton kasvatus lasten kohdalla tulee enemmän kuin tarpeeseen :xmas: . Meillä mukelot taas näkevät ihan arjessa, että vasara pysyy äidinkin kädessä, iskällä on esteettistä silmää ja hoivaviettiä, molemmat itkee jos itkettää, isukki siivoaa ja tekee ruokaa ja äiti voi olla se joka kantaa raskaan kauppakassin kotiin, yms.
 
Väestörekisterin mukaan 2007 on kastettu yks Ruu ja se on poika. Taidan olla vanhanaikainen mutta mielestäni tollanen on kyllä jo järjetöntä humpuukivouhotusta. Jos lapsi kuitenkin alkaa käyttäytyä ja leikkiä kuten useimmat sukupuolensa edustajat niin yrittävätkö tollaset friikit kitkeä moiset tavat pois lapsesta?
 
mm
huh huh aika sairasta.
nuo sukupuoli asiat voi hoitaa muutenkin..
meillä kotona tehtiin sekä minä että veljeni samat hommat ja nyt veli hoitaa kotonaan siivouksia, ruuanlaittoa jne..
mun mielestä vaan nyky-yhteiskunta on rakennettu sen mukaan ja on sairasta tehdä lapsen puolesta tuollainen päätös.
Joka tapauksessa nuo asiat tulevat selviämään viimeistään kouluun mennessä ja kuinka paljon on silloin henkinen kehitys ja minuuden rakentuminen jäljessä kun ne kuitenkin ovat oleellinen osa ihmistä.
 

Yhteistyössä