Kuka lapsellinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hohhoijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hohhoijaa

Vieras
Olen 2 lapsen äitipuoli ja taas pitkästä aikaa olen raivostunut tilanteeseeni.Tulin nykyisen mieheni elämään hänen erottuaan pettävästä vaimostaan, joka kylläkin paljastui eron jälkeen...ero-aloite tuli kylläkin ex: puolelta!
Exä yritti kuitenkin katkeruuttaan "pilata"meidän orastavaa suhdetta kaikilla naisten tempuilla...Varmaan ymmärrätte mitä tarkoitan!
Sittemmin hän on mennyt naimisiin ja on saanut lapsenkin, kuten myös me....Viime viikolla silti ihmetystä/Sääliä herätti hänen yrityksensä...Oli käskenyt yhden lapsistaan laittaa kaulaansa ennen vierailuamme mieheni hänelle antama koru! :laugh:
Ja vielä käskeä lapsemme kysyä meidän kaikkien läsnäollessa mikä tarina tähän koruun liittyy?Äiti kertoi että annoit sen kun minä synnyin....Lasta en voi todellakaan tästä syyttää mutta järki hoi...VOIKO AIKUINEN IHMINEN OLLA NOIN EPÄKYPSÄ?Mitähän viboja hän kuvittelee saavansa kun pilaa mukamas iltamme...Minusta AIVAN äärettömän lapsellista touhua! :laugh:
Pitäisköhän minunkin laittaa ihan #&%£$!* lasten mukana menemään meidän onnellisia perhevalokuvia lasten mukana?Mitä te tekisitte?Melkein tekisi olla yhtä lapsellinen ja toimia samoin...Vai olisiko FIKSU ja antaisi jättää tuollaiset katkeruudet omaan arvoonsa?

Minä taas en ymmärrä sitä että miksi tällä palstalla aina haukutaan miehen exää. Yksinhuoltajat palstalla harvemmin haukutaan miehen nykyistä. Täällä taas tuntuu olevan ainoa aihe se, mitä ex taas on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Ei mitään positiivista. Mistähän se johtuu, kysyn minä vain....

Mä jättäisin sinuna ihan omaan arvoonsa.jos tietää et toinen käyttäytyy idioottimaisesti,ei kannata alentua samalle tasolle ja mennä touhuun mukaan.tiedäx,se häntä eniten ottaa päähän kun lapset kysyttäessä vastaavat ettet sinä reagoinut millään tavalla!Koska hänhän kysyy et"no,mitä se ja se sanoi,tai mitä teki,tai suuttuiko tms",ja kun lapset sanovat et "ei mitään",niin tuntee taatusti itsekin tehneensä tosi lapsellisen tempun,Ja tuntee myös olevansa se heikompi osapuoli tos jutussa.Tai yleensäkin juituissa joissa ryppyillään ja kilpaillaan suotta.Tiedän ihan omasta kokemuksesta kun pentuna tuli oltua mustis miehen exälle.Puhuin hänest todella rumasti vaikka en tuntenut koko ihmistä,mut häntä ei hetkauttanut mun puuhani ja juttuni mitenkään.Voi että tunsin itseni lapselliseksi!Se tosin lisäsi mun kiukkuani,mut ymmärrät varmaan mun pointin?Eli anna olla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2005 klo 23:27 Hohhoijaa kirjoitti:
Olen 2 lapsen äitipuoli ja taas pitkästä aikaa olen raivostunut tilanteeseeni.Tulin nykyisen mieheni elämään hänen erottuaan pettävästä vaimostaan, joka kylläkin paljastui eron jälkeen...ero-aloite tuli kylläkin ex: puolelta!
Exä yritti kuitenkin katkeruuttaan "pilata"meidän orastavaa suhdetta kaikilla naisten tempuilla...Varmaan ymmärrätte mitä tarkoitan!
Sittemmin hän on mennyt naimisiin ja on saanut lapsenkin, kuten myös me....Viime viikolla silti ihmetystä/Sääliä herätti hänen yrityksensä...Oli käskenyt yhden lapsistaan laittaa kaulaansa ennen vierailuamme mieheni hänelle antama koru! :laugh:
Ja vielä käskeä lapsemme kysyä meidän kaikkien läsnäollessa mikä tarina tähän koruun liittyy?Äiti kertoi että annoit sen kun minä synnyin....Lasta en voi todellakaan tästä syyttää mutta järki hoi...VOIKO AIKUINEN IHMINEN OLLA NOIN EPÄKYPSÄ?Mitähän viboja hän kuvittelee saavansa kun pilaa mukamas iltamme...Minusta AIVAN äärettömän lapsellista touhua! :laugh:
Pitäisköhän minunkin laittaa ihan #&%£$!* lasten mukana menemään meidän onnellisia perhevalokuvia lasten mukana?Mitä te tekisitte?Melkein tekisi olla yhtä lapsellinen ja toimia samoin...Vai olisiko FIKSU ja antaisi jättää tuollaiset katkeruudet omaan arvoonsa?
Ihan sama mitä teet,koru kuitenkin jo saavutti päämääränsä ja sai sinulta pilattua päivän.Se oli tarkoituskin.
Nyt voit miettiä haluatko olla yhtä paskamainen kuin exäkin vai jätätkö omaan arvoonsa korujupakan.Mieti itseäsi,sinua v.ituttaisi enemmän se ettei koko asiaa kommentoida kuin se että saisit samalla mitalla takaisin.Exää hävettää oma käytöksensä kun et noteeraa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2005 klo 12:43 Kaunis Aamu kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä sitä että miksi tällä palstalla aina haukutaan miehen exää. Yksinhuoltajat palstalla harvemmin haukutaan miehen nykyistä. Täällä taas tuntuu olevan ainoa aihe se, mitä ex taas on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Ei mitään positiivista. Mistähän se johtuu, kysyn minä vain....

Yh-palstalta puuttuu ne yh:t joilla on intoa haukkua lastensa isän nykyistä kumppania.
Niitä nimittäin ON!!!
Siis: mieheni exä on lapsilleen yh, hänellä on jo uusi suhde, hän itse halusi eron miehestään ja minä tulin kuvioon vasta kun mies asui omillaan. Silti exä käyttää aikaa ja energiaa haukkumalla minua lapsilleen, haukkumalla isäänsä lapsilleen yms yms.

Hän on siis se yh, joka ei ainakaan tällä palstalla ole haukkumassa exänsä nyxää, mutta totetuttaa sitä kyllä varsin onnistuneesti.

Yh.ssa on myös se ero uusperheelliseen, että hänen kotiinsa ei tule joka toinen vkl kumppanin lapsia, toistamaan äitinsä sanoja, lompsimaan välinpitämättömänä yms... . Yh saa viikonloppuvapaita lapsistaan, kuka ydinperheellinen tai uuspperheellinen saa moisia lapsivapaita viikonloppuja????

On hurjan raskasta kun pitää huolehtia ja ottaa vastuuta lapsista, joiden äiti tahollaan haukkuu sinut näille lapsille. Laitat ruokaa,. siivoat jälkiä, vietät yhteistä aikaa yms., ja sitten lasten äiti laittaa p***ska viestejä lasten kautta ja haukkuu sinut lapsilleen...

Yh.t voisi hankkia itselleen elämän!!! \|O

\

Yh-palstalta puuttuu ne yh:t joilla on intoa haukkua lastensa isän nykyistä kumppania.
Niitä nimittäin ON!!!
Siis: mieheni exä on lapsilleen yh, hänellä on jo uusi suhde, hän itse halusi eron miehestään ja minä tulin kuvioon vasta kun mies asui omillaan. Silti exä käyttää aikaa ja energiaa haukkumalla minua lapsilleen, haukkumalla isäänsä lapsilleen yms yms.

Hän on siis se yh, joka ei ainakaan tällä palstalla ole haukkumassa exänsä nyxää, mutta totetuttaa sitä kyllä varsin onnistuneesti.

Yh.ssa on myös se ero uusperheelliseen, että hänen kotiinsa ei tule joka toinen vkl kumppanin lapsia, toistamaan äitinsä sanoja, lompsimaan välinpitämättömänä yms... . Yh saa viikonloppuvapaita lapsistaan, kuka ydinperheellinen tai uuspperheellinen saa moisia lapsivapaita viikonloppuja????

On hurjan raskasta kun pitää huolehtia ja ottaa vastuuta lapsista, joiden äiti tahollaan haukkuu sinut näille lapsille. Laitat ruokaa,. siivoat jälkiä, vietät yhteistä aikaa yms., ja sitten lasten äiti laittaa p***ska viestejä lasten kautta ja haukkuu sinut lapsilleen...

[/quote]

Ei ydinperheissä isä pääse lapsistaan arkipäiviksi eroon myöskään.

Lapsia et voi syyttää, eivät ne ymmärrä ja ovat lojaaleja vanhemmilleen.

Tämä ex, hänhän ei ollut enää yh, vaan uusperheellinen myös. Älä yleistä kaikkia yh. Kaikille on parhaaksi, jos uudet ja vanhat kumppanit ja lapset keskenään toimeen. Ja varsinkin kun ne hankittu vasta eron jälkeen ei ongelmia luulisi olevan. Mutta toki on poikkeuksia. ALkaa vanha kiinnostaa, kun vanha löytää uuden rinnalleen. Mutta tätä esiintyy myös perheettömillä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2005 klo 14:25 Vieras kirjoitti:

Ei ydinperheissä isä pääse lapsistaan arkipäiviksi eroon myöskään.

Lapsia et voi syyttää, eivät ne ymmärrä ja ovat lojaaleja vanhemmilleen.

Tämä ex, hänhän ei ollut enää yh, vaan uusperheellinen myös. Älä yleistä kaikkia yh. Kaikille on parhaaksi, jos uudet ja vanhat kumppanit ja lapset keskenään toimeen. Ja varsinkin kun ne hankittu vasta eron jälkeen ei ongelmia luulisi olevan. Mutta toki on poikkeuksia. ALkaa vanha kiinnostaa, kun vanha löytää uuden rinnalleen. Mutta tätä esiintyy myös perheettömillä.

[/quote]

Vastasitko mulle?
Ei mieheni exä ole uusperheellinen. Hän on yh, hänellä on miesystävä.
En koskaan yleistä, kerron vain yksittäistapauksia ja esimerkkejä.

Pitäisi joo tämänkin hankkia itselleen elämä, tai elää sitä elämäänsä. Mutta kun pitää ronkkia toisten elämää myös, ehkä hän vielä välittäää exästään kun kerran pitää käyttää aikaa haukkumiseen, vaikka lasten isä ne velvotteet hoitaa joihin hänelle on mahdollisuus annettu.

Sittemmin hän on mennyt naimisiin ja on saanut lapsenkin, kuten myös me....Viime viikolla silti ihmetystä/Sääliä herätti hänen yrityksensä...Oli käskenyt yhden lapsistaan laittaa

et tainnut olla se aloittanut nimimerkki?

No, jos ex alkaa kiinnostaa eron jälkeen, niin kai se on kateutta että toinen löytänyt uuden kumppanin. Ja vaikka itsellä olisi...SIis usein todettu juttu ja ainakin naisilla tuntuu olevan yleisempää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2005 klo 23:27 Hohhoijaa kirjoitti:
Viime viikolla silti ihmetystä/Sääliä herätti hänen yrityksensä...Oli käskenyt yhden lapsistaan laittaa kaulaansa ennen vierailuamme mieheni hänelle antama koru! :laugh:
Ja vielä käskeä lapsemme kysyä meidän kaikkien läsnäollessa mikä tarina tähän koruun liittyy?Äiti kertoi että annoit sen kun minä synnyin....Lasta en voi todellakaan tästä syyttää mutta järki hoi...VOIKO AIKUINEN IHMINEN OLLA NOIN EPÄKYPSÄ?

Oletko aivan varma, että hänen tarkoitus oli satuttaa sinua? Entä jos lapsi on löytänyt korun ja heillä on tullut puhetta korun alkuperästä jolloin lapsi on halunnut nostaa asian esiin? Lapsillehan tuollaiset asiat ovat erittäin tärkeitä. Kertoohan koru lapselle, että hänen syntymänsä on ollut isälle ja äidille tärkeä juttu, hän on tärkeä molemmille.
Meille kun syntyi pikkuinen niin isommille oli erittäin tärkeää kuulla heidän syntymistä ja juuri siitä mitä me heidän isänsä kanssa tunsimme ja koimme. Samoin pienen kasvaessa muisteltiin paljon myös heidän isää miten hän toimi heidän kanssa.

\
Oletko aivan varma, että hänen tarkoitus oli satuttaa sinua? Entä jos lapsi on löytänyt korun ja heillä on tullut puhetta korun alkuperästä jolloin lapsi on halunnut nostaa asian esiin? Lapsillehan tuollaiset asiat ovat erittäin tärkeitä. Kertoohan koru lapselle, että hänen syntymänsä on ollut isälle ja äidille tärkeä juttu, hän on tärkeä molemmille.
Meille kun syntyi pikkuinen niin isommille oli erittäin tärkeää kuulla heidän syntymistä ja juuri siitä mitä me heidän isänsä kanssa tunsimme ja koimme. Samoin pienen kasvaessa muisteltiin paljon myös heidän isää miten hän toimi heidän kanssa.

[/quote]

Näin muuten kävi meilläkin, kun meille syntyi yhteinen muksu. MIehen lapset (käyvät meillä viikonloppuisin tapaamisella) ovat kerranneet omaa syntymää ja vauva-aikaa niin isältä ´mutta ennenkaikkea myös äidiltään.
Äiti on sitten selittänyt lapselle, että tämä syntyi liian aikaisin - syntyi ennen laskettua aikaa, painoi lähes 5 kg ja pituuttakin taisi olla 53 cm . Selitä siinä sitten lapselle nämä käsitteet "liian aikaisin" ja "liian myöhään " etenkin kun äiti on nämä käsitteet sanonut , mutta lapsi tietää nyt syntyneensä ihan liian aikaisin tähän maailmaan :o :whistle: \|O

Eli kannattaa valita sanansa hyvin tarkkaan vaikka lapsi olisikin ns. iso, tai sn. järkevä, tai älykäs tai mitä tahansa .. tässä asiassa ei kannata "yliarvoida" lastaan, vaan pitää häntä vähän lapsellisempana eli miettiä tarkkaan miten asian kertoo ja mitä ilmaisuja käyttää.

Hmm..meillekin alkoi ilmestyä lapsen repussa yhtäkkiä onnellisia ex-perheen valokuvia poikien vauva-ajoilta kun mieheni ex kuuli minun olevan raskaana mutta en sen enempää ajatellut asiaa ja oikeastaan mieheni oli ihan kiva saada muutama kuva kun exä vei erossa kaiken.

\

Minä taas en ymmärrä että miksi se niin kovasti harmittaa toisia jos toiset täällä palstoilla purkaa oloaan. Pysyköön jokainen "omalla palstallaan" jos ottaa liian koville.

no juu,anna olla,ei siitä hyödy kukaan jos aletaan toisiaan pommitella kyseisillä lapsellisuuksilla..olkoot hänen ongelmansa jos tuommosta viitsii harrastaa,kylläpä se aikanaan loppuu =)

Yhteistyössä