Kuka kustantaa häät?

• Viestiketjun aloittaja "mii"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mii";29895570]Pariskunta ollut yhdessä kymmenisen vuotta ja lapsiakin löytyy. Nyt ovat menossa naimisiin ja morsiamen vanhempia vaaditaan maksumiehiksi.[/QUOTE]

:LOL:

Onnea yritykseen!

nmnm
En olisi edes nuorempana laittanut vanhempiamme maksamaan, kun eivät mitään raharikkaita ole. Meillä maksoi mies suurimman osan, itsekin sen mitä pystyin (äitiyslomat ja kh-tuet verottivat säästöjä..).

Itsekeskeisyys kunniaan. Jos on varaa pitää julmetut kirkkohäät satoine vieraineen ja viina virtaa yöt läpeensä niin by all means, jos taas varaa on vain maistraatin lupamaksuihin niin sinne siis. Jos ei siihenkään, ei varmaan tartte mennä naimisiin.. Ja todellakin tarkoitan että pariskunnalla itsellään. Kenenkään muun velvollisuus toisten turhamaisia haaveita täyttää. Jos tosiaan prinsessahäät haluaa, tekee ehkä itse töitä asian eteen?

[QUOTE="mii";29895616]Tässä tapauksessa asia on sovittu (muut sopineet) siten että osapuoli joka maksusta kieltäytyy ei ole tervetullut häihin.
Vihaksi pistää ystävienn puolesta.[/QUOTE]

Whaaaat!!?!?!?

noooo
Mä vähän ajattelen, että jos menee naimisiin nuorena ja lapsettomana, niin hienoa jos vanhemmat HALUAVAT auttaa. Mutta jos ollaan kunnolla aikuisia ja perheellisiä, niin omat juhlat maksetaan itse. En edes ilkeis ottaa rahaa vanhemmilta.

Keppi ja porkkana
Käsittääkseni aikoinaan perinteenä on ollut, että morsiamen vanhemmat kustantavat häät, ikään kuin myötäjäismielessä! Jestas, eihän sitä nykyään enää odoteta! Tosin tuo ap:n kertoma tilanne on entisaikaakin parempi, sovitetaan keskenään, kuka ulkopuolinen maksaa.. Mun häät vois maksaa naapuri ja sahtitynnyrille ei ole könymistä, jos rahat ei ole jo hyvissäajoin suunnitteluvaiheessa tilillä! Mahtavaa, kaikki ongelmat hoitui kerralla, voisikohan tätä samaa soveltaa esimerkiksi synttäreihin?

Meillä halusi molempien vanhemmat avustaa hääjärjestelyjä rahallisesti, mutta tämä tapahtui ilman muuta heidän omista aloitteistaan. En voi ymmärtää, miten kaksi oletettavasti aikuista ihmistä voivat vaatia ketään muuta kuin itse itseään maksumiehiksi?

Wieruus
Meidän häämme aikoinaan maksettiin niin että puolison vanhemmat antoivat vähän, samoin omat vanhempani ja itse maksoimme loput. Ei olisi tullut mieleenkään vaatia vanhempia maksamaan. Vaikka häämme eivät edes kustananeet montaa markkaa.

Yhteistyössä