Kuka korvaa??

  • Viestiketjun aloittaja argh..
  • Ensimmäinen viesti
argh..
Jos narttukoira on irti kotipihalla,ja vieras uroskoira astuttaa sen? Narttukoiramme tuli raskaaksi ja synnytys meni pieleen,koira piti leikata ja meinasi kuolla.
Uroskoiran omistajat ei meinaa korvata koska narttumme oli irti myös,mutta omalla pihalla.
 
"Vieras"
Pistäkää lasku puoliksi. Kyllähän toi periaatteessa on sen uroksen omistajan vika. Minusta ei kyllä ole oikein sekään, että teidän koira on vapaana aitaamattomalla pihalla. Minua ei kiinnosta, että kuinka kiltti teidän koiranne pitäisi olla, kun silti minua jännittäisi kävellä pihanne ohi, jos siellä on koira vapaana, jota en tunne.
 
apapap
[QUOTE="Vieras";24557770]Pistäkää lasku puoliksi. Kyllähän toi periaatteessa on sen uroksen omistajan vika. Minusta ei kyllä ole oikein sekään, että teidän koira on vapaana aitaamattomalla pihalla. Minua ei kiinnosta, että kuinka kiltti teidän koiranne pitäisi olla, kun silti minua jännittäisi kävellä pihanne ohi, jos siellä on koira vapaana, jota en tunne.[/QUOTE]

Tielle on monta sataa metriä,saisit kävellä pellolla ja metsässä jos meinaat lähellekkään meän pihaa :D eivät aio edes puoliksi maksaa.
 
apapap
[QUOTE="vieras";24557772]No onko tuo sitten joku yllätys? Olisihan siittäjänä voinut toimia mikä tahansa tuntematon koira.[/QUOTE]

Täällä perällä ei tuntemattomia koiria ole,asumme keskellä ei mitään.Oli yllätys koska ensin luvattiiin korvata jos jotain sattuu mutta eipä korvattu.
Koirien vika se ei ole, mutta omistaja vois kantaa kortensa kekoon. Ja koiramme on hihnassa välillä,niin samalla tavallahan se ois siinäki astuttanu meän tietämättä.
 
"retiisi"
oliko silloin koirien kiinnipito aika? Jos oli, niin minusta silloin narttukoiran omistajan vika, sillä koiraa ei olisi muutenkaan saanut vapaana pitää pihalla. Sille ei voi mitään, jos naapurin uroskoira on vapaana. Ainoastaan voi pyytää naapuria pitämään koiransa kiinni. Eikä minun mielestä voi vedota siihen ettei tiennyt nartun olevan kiimassa.. Jos uroskoira palloilee nurkissa, niin silloin pitäisi hälytyskellot soida. Näittekö astumisen vai kävikö selväksi vasta myöhemmin koiran pyöristyessä?? Sillä vaan, että koirillekin on olemassa katumuspillerit.
 
apapap
[QUOTE="retiisi";24557825]oliko silloin koirien kiinnipito aika? Jos oli, niin minusta silloin narttukoiran omistajan vika, sillä koiraa ei olisi muutenkaan saanut vapaana pitää pihalla. Sille ei voi mitään, jos naapurin uroskoira on vapaana. Ainoastaan voi pyytää naapuria pitämään koiransa kiinni. Eikä minun mielestä voi vedota siihen ettei tiennyt nartun olevan kiimassa.. Jos uroskoira palloilee nurkissa, niin silloin pitäisi hälytyskellot soida. Näittekö astumisen vai kävikö selväksi vasta myöhemmin koiran pyöristyessä?? Sillä vaan, että koirillekin on olemassa katumuspillerit.[/QUOTE]

Ei ollut kiinnipito aika. Joo me ollaan ennenki jouduttu otattamaan katumuspilleri kun jäivät itse teosta kiinni. Silloin koiramme oli kiinni hihnassa. Eikä korvausta, eikä se summa ja raha mutta kun koiramme oli kuolla, sata kilometriä ajoin tuhatta ja sataa eläinlääkärille jotta koira pelastuis.
Edes jotaki vastaan tulemista olisin toivonu,meki pelastettiin niitten koira kun oli hihna kaulassa karannu ja puussa kiinni metsässä.
 
"reija"
Eli tä oli jo toinen kerta kun teidän juoksunen narttu astutaan? Pitäiskö kattoo peiliin?

Jos meidän uroskoira karkaisi vahingossa, ja kävisi reissuillaan astumassa ulkona olleen ja vartioimatta jätetyn nartun, en todellakaan maksaisi mitään.
 
"vieras"
Ei ollut kiinnipito aika. Joo me ollaan ennenki jouduttu otattamaan katumuspilleri kun jäivät itse teosta kiinni. Silloin koiramme oli kiinni hihnassa. Eikä korvausta, eikä se summa ja raha mutta kun koiramme oli kuolla, sata kilometriä ajoin tuhatta ja sataa eläinlääkärille jotta koira pelastuis.
Edes jotaki vastaan tulemista olisin toivonu,meki pelastettiin niitten koira kun oli hihna kaulassa karannu ja puussa kiinni metsässä.
Siis olet jo kerran oppinut kantapään kautta ja silti edelleen pidät juoksuista narttuasi pihalla? Kuinka tyhmä ihminen voi olla?

Leikkaa nyt hyvä ihminen jo se narttusi, mitään haittaa siitä ei ole ja sinun koirankasvatustaidoillasi ei todellakaan aleta pentujen teettämistä edes harkitsemaan.
 
Mä olen tätä samaa pohtinut,ihan vaan varalta kun meillä kaksi narttua, taajama-alueella aidattu piha jossa en ole kyllä koko ajan silmä kovana vahtinut. Tässä alueella kulkee kuulema usein isohko uros irrallaan, käy paskomassa muiden pihat jne, kerran oon sen vilaukselta nähnyt autolla ajaessa yksin kotipihaansa meni. Entä jos jomman kumman meidän koiran ollessa juoksussa, tuo uros sattuu hajuetäisyydelle ja tulee tuon aidan yli ja astuu koiran?
 
"vieras"
Nää on näitä ikuisuus kysymyksiä... Mun mielestä hyviin tapoihin kuuluu, että uroskoiran omistaja maksaisi ainakin sen puolet kuluista, koska kyllähän asia on näin että omalla pihalla saa koira olla irti oli irtipito aika tai ei, jos se siinä pihassa pysyy. Ja koska narttu on ollut pihassaan niin kyllähän se on se uroskoiran omistaja joka on päästänyt sessensä karkuun. Tosin nartun omistajakin voisi hiukan seurata koiraansa milloin ne juoksut tulee, jotta osaisi koiraansa vahtia....
Tiedän että osalla nartuista juoksut voi alkaa hyvinkin salakavalasti, mutta jos on jo vanhemmasta koirasta kyse niin ehkä osaa jo pikkasen laskeskella, että kohta vois alkaa... Onneks meijän omasta koirasta huomaa todellakin kun juoksut on alkamassa ja tärpitkin huomaa todella hyvin.
 
apapap
[QUOTE="reija";24558487]Eli tä oli jo toinen kerta kun teidän juoksunen narttu astutaan? Pitäiskö kattoo peiliin?

Jos meidän uroskoira karkaisi vahingossa, ja kävisi reissuillaan astumassa ulkona olleen ja vartioimatta jätetyn nartun, en todellakaan maksaisi mitään.[/QUOTE]

Ensimmäisellä kerralla narttu oli kiinni, eikö karanneen uroskoiran omistajilla ole mitään vastuuta?
 

Yhteistyössä