Kuka keksi että imetys laihduttaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinttuÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MinttuÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Sä itse sanoit että sulle ruoka maistuu. Eli syöt enemmän kuin kulutat sitten.

Imetys kyllä laihduttaa jos ei mässäile yli sen kalorimäärän :)

Laihdutus tapahtuu jos ei elimistössä mikään sairaus estä laihtumasta. Imetyskalorit oli 300 - jopa 600-700kaloria päivässä jos oikein muistan lukeneeni. Pakkohan niiden kaloreiden on lähteä naisesta. Ei se muualtakaan lähde.

Itse katson kun alan imettämään etten syö sitä 500 kaloria liikaa päivässä. Kyllä tekeekin jo mieli laihtua. Tänään painoa tullut lisää jo 21 kiloa yhteensä koko "hommaan". Vk 40 menossa.

Minulla ei odotusaikana ole koskaan tullu ku 8 kiloa painoa. mut sen jälkeen kyllä.
Katsotaanpa sit miten sinulla tämä imetys toimii. ;)

Mul tuli odotusaikana noin 10 kiloa ja noin 5 kg lähti synnytyksesssä pois. Mut ne 5 kiloo on tullu täs imetyksen aikana viel takasin. Enkä kans kauheesti mässäile, mut nälkä vaivaa usein, vedän sit vaan näkkäriä ja vettä nälkään, etten ny ihan mahottomaksi paisuis!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minä kuihdun :p syön kyllä ihan riittävästi + vähän päällekin, mutta elimistöni vaan jatkaa laihtumista. Hyvä vaan sinänsä :D niin joo, piti lisätä että olen siis jatkanut raskausajan sokeritonta ruokavaliota.

Miksi ihmeessä sokeritonta? Vanhaa tietoa, että diabeteksessa pitäisi sokeria välttää.

Kyllä se sokerittomuus on olennainen osa terveellistä ruokavaliota.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Sä itse sanoit että sulle ruoka maistuu. Eli syöt enemmän kuin kulutat sitten.

Imetys kyllä laihduttaa jos ei mässäile yli sen kalorimäärän :)

Laihdutus tapahtuu jos ei elimistössä mikään sairaus estä laihtumasta. Imetyskalorit oli 300 - jopa 600-700kaloria päivässä jos oikein muistan lukeneeni. Pakkohan niiden kaloreiden on lähteä naisesta. Ei se muualtakaan lähde.

Itse katson kun alan imettämään etten syö sitä 500 kaloria liikaa päivässä. Kyllä tekeekin jo mieli laihtua. Tänään painoa tullut lisää jo 21 kiloa yhteensä koko "hommaan". Vk 40 menossa.

Kyllä se on vaan niin, että kaikki ei laihdu imetysaikana, vaikka miten tarkkaan kalorit laskisi. Joillakin meistä se hormonitoiminnan muutos pitää sitkeästi kilot paikallaan imetyksen ajan. Imetyksen loputtua ne saattaa sitten lähteäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minä kuihdun :p syön kyllä ihan riittävästi + vähän päällekin, mutta elimistöni vaan jatkaa laihtumista. Hyvä vaan sinänsä :D niin joo, piti lisätä että olen siis jatkanut raskausajan sokeritonta ruokavaliota.

Miksi ihmeessä sokeritonta? Vanhaa tietoa, että diabeteksessa pitäisi sokeria välttää.

Kyllä se sokerittomuus on olennainen osa terveellistä ruokavaliota.

Ei sillä diabeteksen kanssa juuri tekemistä ole. Diabeetikko voi ihan hyvin käyttää tavallista sokeria, kohtuudella tietenkin.

Ja minua ei kyllä tasan tarkkaan ole tämä imetys laihduttanut yhtään ja ihan samalla lailla syön kuin ennenkin. Vauva jo 10 kk. Tosin on kyllä lääkitystä ja sairaus mutta niihinhän täällä ei saa vedota, joten tähän tyydyn :xmas:

imetys kyllä vie kaloreita, mutta imettäessä sitä makoilee kaiket päivät sohvalla tai istuu koneella vauvan kanssa, niin se on sit plusmiinusnolla vaikkei yhtään ylimääräistä söisi

Alkuperäinen kirjoittaja haisu:
imetys kyllä vie kaloreita, mutta imettäessä sitä makoilee kaiket päivät sohvalla tai istuu koneella vauvan kanssa, niin se on sit plusmiinusnolla vaikkei yhtään ylimääräistä söisi

Enemmän mä vauvan syntymän jälkeen olen liikkunut kun on lapset kotona ja pakko liikkua :ashamed:
Eli ei päde tuokaan.

Yhteistyössä