Kuka kehtaa myöntää olevansa Taina?

Aikuisia sekopäitä, mutta ymmärrätkö sää sen että ne on lapsentasolla? Et voi koskaa tietää jos vaikka itse vammautuisit, mitäs sitten kun tälläset samanlaiset mulkvistit sit tekee töitä sun kanssa kun sinä itse olet !

Jos vammaudun niin sitten vammaudun. Pitäskö mun ottaa ilolla ne käsiin käymiset, seuraamiset ja muut työni vaikeuttamiset vain koska saatan joskus itse vammautua? Kuka on niin idiootti että menee vammaisalalle jos inhoaa vammaisia? :D Vaikka ne on kuinka lapsentasolla niin se ei oikeuta niitä käymään päälle.

[QUOTE="vieras";24952492]Jos vammaudun niin sitten vammaudun. Pitäskö mun ottaa ilolla ne käsiin käymiset, seuraamiset ja muut työni vaikeuttamiset vain koska saatan joskus itse vammautua? Kuka on niin idiootti että menee vammaisalalle jos inhoaa vammaisia? :D Vaikka ne on kuinka lapsentasolla niin se ei oikeuta niitä käymään päälle.[/QUOTE]

Ei oikeuta, mutta etkö sää rakas ihminen ymmärrä, että ne ei tajua sitä. Niin kuka on niin idiootti, että menee töihin paikkaan jossa nähtävästi päivittäin asioi vammaisia, jos vihaa noin paljon heitä?

Jos Tainan asuntoon murtaudutaan... anteeksi KORJAAN, kävellään sisälle ja kaikki putsataan niin tuskinpa Taina siitä ainakaan naapuriin muuttavia epäilyttäviä kehitysvammaisia pääsee syyttämään. Luulen, että kehitysvammaiset ovat mahdollisista seurauksista pienimpiä kun pääsee sanomaan ääneen olevan avointen ovien päivä, joka päivä!

Kyllä on ahtaaksi mennyt ajattelu, jos pitää pelätä että se, että kehitysvammaisia asuu samalla alueella, ehkä laskee asuntojen hintaa. Kehitysvammaiset kuitenkin ovat rauhallisia, ystävällisiä ja hyväntahtoisia ihmisiä.

Miten tainan naama venähtää, jos alueelle sen sijaan tuleekin asunnottomien mielenterveyskuntoutujien neulanvaihtopiste? Sen haluaisin nähdä.

• Tykkää
Reactions: masuilija.
..antaa Taina muuten itsestään erittäin älykkään ja sympaattisen kuvan tuossa haastattelussa ;)

"Mä olen kuullut niin sanotusti älykkäämmältä tasolta, että..."

..ja hei - oon kohdannut myös erittäin törkeästi käyttäytyviä vanhuksia, nuoria, ulkomaalaisia miehiä ja suomalaisia naisia!!! Ei heitäkään minun takapihalleni, kiitos!!!

..antaa Taina muuten itsestään erittäin älykkään ja sympaattisen kuvan tuossa haastattelussa ;)

"Mä olen kuullut niin sanotusti älykkäämmältä tasolta, että..."

..ja hei - oon kohdannut myös erittäin törkeästi käyttäytyviä vanhuksia, nuoria, ulkomaalaisia miehiä ja suomalaisia naisia!!! Ei heitäkään minun takapihalleni, kiitos!!!

taholta piti sanomani...

Ei tuo nyt mitään tykitystä ollu, mut sanoi mielipiteensä ja kaikilla on siihen oikeus. Oli se asia erka tai ei. Eniten mua kylläihmetytti tainan vaaatetus, ihan karmea kun tuollaiset possujalat

Ei oikeuta, mutta etkö sää rakas ihminen ymmärrä, että ne ei tajua sitä. Niin kuka on niin idiootti, että menee töihin paikkaan jossa nähtävästi päivittäin asioi vammaisia, jos vihaa noin paljon heitä?

Etkö sinä tajua että vaikka kuinka ne ihanat kullanmussukat ei sitä tajuaisi niin minua vituttaa ne keharit jotka tunkee tielle, käy päälle jne ja minä en heistä pidä ja piste. Sanoinko että olen töissä paikassa jossa näen päivittäin vammaisia? :D Ei, en sanonut. Sanoin että joudun työssäni toisinaan näkemään vammaisia, onneksi muutaman minuutin kerrallaan mutta en minä sen takia työpaikkaani vaihda. Olisi niiden vammaisten hoitajien velvollisuus katsoa että antavat minun tehdä rauhassa työni vaan eipä näytä kiinnostavan. En minäkään ennen inhonnut noita, vasta kokemus opetti miten ihania nämä kullanmussukat ovat.

Ennakkoluuloinen ihminen.

Meidän taloyhtiössä oli kehitysvammaisten hoitola joskus kun olin lapsi ja me meidän pihan lapset käytiin välillä siellä vierailemassa kun siellä asui meidän mielestä mukavaa porukkaa :)

[QUOTE="vieras";24952272]Kivittäkää mutta mä ymmärrän täysin tuota Tainaa. Joudun työssäni kohtaamaan vammaisia viikottain hetken ja joka ikinen kerta mulla on mennä hermot niiden mölisijöiden kanssa. Mölistään, kiroillaan, huudetaan, nauretaan itsekseen, seurataan ja kaksi kertaa ovat käyneet kiinni. En todellakaan haluaisi asua lähelläkään kehitysvammaisia, anteeksi vaan :)[/QUOTE]

Oho muistin väärin, mutta siis joudut heitä kohtaamaan, niin miks hitossa olla siinä työssä jos heitä vihaat noin paljon. ETTÄ MÄÄ VIHAAN RASISTEJA.

Oho muistin väärin, mutta siis joudut heitä kohtaamaan, niin miks hitossa olla siinä työssä jos heitä vihaat noin paljon. ETTÄ MÄÄ VIHAAN RASISTEJA.

No voi hyvänen aika jos mä näen niitä viikon aikana 10 minuuttia niin miksi ihmeessä vaihtaisin työtäni? :O En työskentele lähelläkään niiden hoitolaa mutta joudun pari kertaa viikossa piipahtamaan siellä missä he ovat. Kyllä mä sen kestän vaikka rehellisesti sanottuna joskus on tehnyt mieli tirvaista takaisin kun ovat päälle käyneet. Ihanko oikeasti mun pitäisi rakastaa heitä kun olen tuollaista kokenut?? Eikö minulle kuulu koskemattomuus vaikka kuinka ovat kehareita?

Kehitysvammaiset jotka saavat asua niinsanottujen normi-ihmisten parissa ovat sen verran hyvällä mallilla itsekin että kykenevät siihen. EI noita pahimpia tapauksia omilleen päästettäisikään joten rauhoittukaa, te vastustajat....

Taina on ollut...miten tämän nyt nätisti sanoisi....KIISTELTY PERSOONA jo vuosikaudet näillä seuduilla.

On muuten tosi fiksua kertoa valtakunnallisella tv-kanavalla ekana nimensä ja sen missä asuu, ja sitten todeta ettei pidä ovia lukossa.

Toivon oikein paljon mukavia vammaisia Tainalle naapureiksi :heart:, FB:ssä oltiin jo kustantamassa vammaisille tanssituntejakin - Tainan tanssikoulussa toki.

Törkeää kiusaamista. Opetatko penikkasi tuolla tavalla ajattelemaan, että jos jollain on eri mielipide kuin sinulla, niin häntä saa kiusata ja ilkkua?

Jos omassa naapurissasi ei asu vähintään 20 kehitysvammaista niin silloin sinulla ei ole oikeutta myöskään haukkua sellaista, joka kokee kyseiset ihmset ongelmaksi.

Yleensä kaikki suhtautuvat suopeasti kaikkkeen häiriöön niin kauan kuin se ei kosketa itseä. ala ajamaan asiaa, että sinun naapuriin tulee kehareiden asuntola ja sitten sinulla ja kersoillasi on oikeus ilkkua tainaa.

itse en ole koko juttua lukenut tai kuunnellut mutta ymmärsin että joku on kokenut naapurinsa häiriöksi ja kyllä hänellä on oikeus ilmaista tämä asiaa ilman kiusantekoa sinulta tai kakaroiltasi.

Kyllä on ahtaaksi mennyt ajattelu, jos pitää pelätä että se, että kehitysvammaisia asuu samalla alueella, ehkä laskee asuntojen hintaa. Kehitysvammaiset kuitenkin ovat rauhallisia, ystävällisiä ja hyväntahtoisia ihmisiä.

Miten tainan naama venähtää, jos alueelle sen sijaan tuleekin asunnottomien mielenterveyskuntoutujien neulanvaihtopiste? Sen haluaisin nähdä.

Miksi ihmeessä asunnottomat olisivat mielenterveyskuntoutujia tai asunnottomat mielenterveyskuntoutujat olisivat huumeiden käyttäjiä? itse olet tooooosi suvaitsevainen.

Alkuperäinen kirjoittaja törkeä ihminen olet;24952707:
Törkeää kiusaamista. Opetatko penikkasi tuolla tavalla ajattelemaan, että jos jollain on eri mielipide kuin sinulla, niin häntä saa kiusata ja ilkkua?

Jos omassa naapurissasi ei asu vähintään 20 kehitysvammaista niin silloin sinulla ei ole oikeutta myöskään haukkua sellaista, joka kokee kyseiset ihmset ongelmaksi.

Yleensä kaikki suhtautuvat suopeasti kaikkkeen häiriöön niin kauan kuin se ei kosketa itseä. ala ajamaan asiaa, että sinun naapuriin tulee kehareiden asuntola ja sitten sinulla ja kersoillasi on oikeus ilkkua tainaa.

itse en ole koko juttua lukenut tai kuunnellut mutta ymmärsin että joku on kokenut naapurinsa häiriöksi ja kyllä hänellä on oikeus ilmaista tämä asiaa ilman kiusantekoa sinulta tai kakaroiltasi.
Mä kerroin jo, että tällä alueella on kaksikin "kehareiden" asuntolaa.

Eikä Tainan naapurissa vielä asu vammaisia. Miten siis ovat voineet olla häiriöksi?

[QUOTE="vieras";24952625]No voi hyvänen aika jos mä näen niitä viikon aikana 10 minuuttia niin miksi ihmeessä vaihtaisin työtäni? :O En työskentele lähelläkään niiden hoitolaa mutta joudun pari kertaa viikossa piipahtamaan siellä missä he ovat. Kyllä mä sen kestän vaikka rehellisesti sanottuna joskus on tehnyt mieli tirvaista takaisin kun ovat päälle käyneet. Ihanko oikeasti mun pitäisi rakastaa heitä kun olen tuollaista kokenut?? Eikö minulle kuulu koskemattomuus vaikka kuinka ovat kehareita?[/QUOTE]

Ensinnäkin mielestäni on todella alentavaa puhua heistä kehareina, miltä tuntuis jos puhuisin susta huorana, lehmänä, kusipäänä? Ja voin kertoa että jos näet heitä 10min/viikko, niin se on todella vähäistä ja jos jo sen perusteella vihaat heitä, niin huhhuh, siinä ajassa et pysty näkemään heidän hyviä puoliaan. Kukaan ei käske rakastamaan, eipä yliammuta !

Ensinnäkin mielestäni on todella alentavaa puhua heistä kehareina, miltä tuntuis jos puhuisin susta huorana, lehmänä, kusipäänä? Ja voin kertoa että jos näet heitä 10min/viikko, niin se on todella vähäistä ja jos jo sen perusteella vihaat heitä, niin huhhuh, siinä ajassa et pysty näkemään heidän hyviä puoliaan. Kukaan ei käske rakastamaan, eipä yliammuta !

Mitä hittoa sä mesaat? :O Kehari=kehitysvammainen, jos et sitä tiennyt...Ai miltäkö tuntuisi jos kaksplussan masuilija haukkus mua huoraksi? Suoraan sanottuna ei kyllä miltään, anna mennä :D Tosin se kyllä veis sulta uskottavuuden siitä että olet hyvä ja suvaitsevainen ihminen :D Olenko sanonut että vihaan heitä? Sanoin että inhoan. Vaikka näenkin heitä noin vähän niin ovat käyneet mm. kaksi kertaa päälle, hoitajia ei mailla ei halmeilla. En todellakaan rakasta heitä, en todellakaan pidä heistä ja piste.

[QUOTE="vieras";24952816]Mitä hittoa sä mesaat? :O Kehari=kehitysvammainen, jos et sitä tiennyt...Ai miltäkö tuntuisi jos kaksplussan masuilija haukkus mua huoraksi? Suoraan sanottuna ei kyllä miltään, anna mennä :D Tosin se kyllä veis sulta uskottavuuden siitä että olet hyvä ja suvaitsevainen ihminen :D Olenko sanonut että vihaan heitä? Sanoin että inhoan. Vaikka näenkin heitä noin vähän niin ovat käyneet mm. kaksi kertaa päälle, hoitajia ei mailla ei halmeilla. En todellakaan rakasta heitä, en todellakaan pidä heistä ja piste.[/QUOTE]

Tiedän todella hyvin mitä kehari tarkoittaa, mutta sanoinkin että minusta se on todella alentavaa. Ja kyllä olen suvaitsevainen ihminen ja en sanonut haukkuvani sua huoraks vaan kysyin miltä se tuntuis ! Enkä ole sanonut että olen hyvä ihminen. Ja en yritä muuttaa sitä mihkään ettetkö niitä inhois, mutta yritän saada sut katsomaan asiaa hieman avarakatseisemmin.

Tosiasia on se, että jos jotain on liikaa, niin silloin yleensä nämä koetaan haitaksi.
Jos jollain alueella on teinejä mopoineen paljon syljeskelemässä, niin silloin teinit koetaan ongelmana.
pari teiniä jossain asuinalueella vain piristää.
jos kehitysvammaisia on jossain alueella tai asuntolassa tai jossain vain liikaa, niin heistä lähtee ääntä ja heildät koetaan ongelmaksi.
Jos vaikka oravia olisi tuhansia jollain pienellä aluella, niin kyllä nekin olisivat ongelma.

Iso joukko jotain on aina ongelma.
jos joku kokee kehitysvammaiset onglemaksi, niin ongelma tuskin on tämän henkilön päässä, vaikka joku toinen voi rakastaa täysillä jotain yksittäistä kehitysvammamista, kun ei tarvitse katsella laumaa.
harva lastenhoitajakaan rakastaa varsinaisesti hoidokkejaan, kylllä se on kovaa duunia opettajille lastentarhanopettajille, kun on iso lauma lapsia.

[QUOTE="vieras";24952272]Kivittäkää mutta mä ymmärrän täysin tuota Tainaa. Joudun työssäni kohtaamaan vammaisia viikottain hetken ja joka ikinen kerta mulla on mennä hermot niiden mölisijöiden kanssa. Mölistään, kiroillaan, huudetaan, nauretaan itsekseen, seurataan ja kaksi kertaa ovat käyneet kiinni. En todellakaan haluaisi asua lähelläkään kehitysvammaisia, anteeksi vaan :)[/QUOTE]

Tuosta jutun miehestä ei kyllä tullut sellainen kuva, että mitenkään häiritsevästi tulis käyttäytyyn. Ja joka ikisessä taloyhtiössä on ne omat, usein ihan terveet rauhan häiritsijät.

Alkuperäinen kirjoittaja törkeä ihminen olet;24952707:

mitä sä möykkäät?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24952866:
Tuosta jutun miehestä ei kyllä tullut sellainen kuva, että mitenkään häiritsevästi tulis käyttäytyyn. Ja joka ikisessä taloyhtiössä on ne omat, usein ihan terveet rauhan häiritsijät.

Ei meillä vaan ole :)

Ja masuilijan jankkaukseen vastaisin että jos sä laitat huoran (maksullinen nainen, wtf) ja keharin samalle viivalle niin anna mennä. Ei vaikuta mun elämääni tai mielipiteeseen :D

[QUOTE="vieras";24952879]Ei meillä vaan ole :)

Ja masuilijan jankkaukseen vastaisin että jos sä laitat huoran (maksullinen nainen, wtf) ja keharin samalle viivalle niin anna mennä. Ei vaikuta mun elämääni tai mielipiteeseen :D[/QUOTE]

Te asutte sitten harvinaisen hyvässä taloyhtiössä.

Yhteistyössä