Kuka kehtaa myöntää olevansa Taina?

[QUOTE="äippä";24952090]Ihan jäätävä ämmä kyllä kertakaikkiaan. Huhhuh...[/QUOTE]

Älä muuta..En pidä ovia päivisin lukossa, että lapset pääsee kulkemaan, hommais niille lapsilleen avaimet, ja pistäis ovet´lukkoon. Ihan vaan siksikin, että tuskin vakuutusyhtiö tykkkää hyvää, kun on läppäri pöllitty, ja ovet ei oo ollu lukos. Tämä ovien lukkoon laittaminen vinkiksi, ihan ilman vammaista naapuriakin.

Taina on ollut...miten tämän nyt nätisti sanoisi....KIISTELTY PERSOONA jo vuosikaudet näillä seuduilla.

On muuten tosi fiksua kertoa valtakunnallisella tv-kanavalla ekana nimensä ja sen missä asuu, ja sitten todeta ettei pidä ovia lukossa.

Toivon oikein paljon mukavia vammaisia Tainalle naapureiksi :heart:, FB:ssä oltiin jo kustantamassa vammaisille tanssituntejakin - Tainan tanssikoulussa toki.

Taina on ollut...miten tämän nyt nätisti sanoisi....KIISTELTY PERSOONA jo vuosikaudet näillä seuduilla.

On muuten tosi fiksua kertoa valtakunnallisella tv-kanavalla ekana nimensä ja sen missä asuu, ja sitten todeta ettei pidä ovia lukossa.

Toivon oikein paljon mukavia vammaisia Tainalle naapureiksi :heart:, FB:ssä oltiin jo kustantamassa vammaisille tanssituntejakin - Tainan tanssikoulussa toki.

Osallistun heti, jos siihen tanssihommaan järjestetään keräys!!!! Käykö sillä liian vähän asiakkaita siellä tanssikoulus, kun aikaa tuollaisiin joutavuuksiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24952093:
Taina kertoi mielipiteensä kehitysvammaisista. Tuo linkki pitäis mennä suoraan Yle Areenaan ja Ajankohtaiseen kakkoseen, tai ainakin mulla menee. Siitä kelaa ohjelmaa 30min kohtaan, niin kuulee Tainan mielipiteet.

Lyhytpinnaisena, en vain katsonut tarpeeksi pitkälle... Mutta herrajee miten ihminen voi olla noin kapeakatseinen. ymmärrän kyllä, että vammaisista voi olla joskus jotain haittaa, mutta että vetoaa vielä lapsiin. Eikös lapsille ole aina hyväksi nähdä jotain erilaista ja oppia jo lapsena erilaisuuden ja miten heidän kanssaan toimia. Minkäköhän ikäisiä heidän lapset on?

Munkin ensimmäinen raktioni oli, että pistetäänpä hattu kiertään ja muutama tuttava tanssikurssille..

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Minä en oo ainakaan saanu minkäänlaisia traumoja tai pelkotiloja kehitysvammaisia kohtaan. Meillä oli ala-asteella kehitysvammaisten koulu samassa rakennuksessa ja tämä on mut ainakin opettanut arvostamaan myös erilaisia ihmisiä. Tuskin ajattelisin kehitysvammaisista niin positiivisesti, ellen olisi jo noin nuorena nähnyt myös heidän arkielämää omassa koulussaan ja päässyt tutustumaan heihin samoilla välitunneilla, mitä mekin oltiin :)

Kivittäkää mutta mä ymmärrän täysin tuota Tainaa. Joudun työssäni kohtaamaan vammaisia viikottain hetken ja joka ikinen kerta mulla on mennä hermot niiden mölisijöiden kanssa. Mölistään, kiroillaan, huudetaan, nauretaan itsekseen, seurataan ja kaksi kertaa ovat käyneet kiinni. En todellakaan haluaisi asua lähelläkään kehitysvammaisia, anteeksi vaan :)

Minä en oo ainakaan saanu minkäänlaisia traumoja tai pelkotiloja kehitysvammaisia kohtaan. Meillä oli ala-asteella kehitysvammaisten koulu samassa rakennuksessa ja tämä on mut ainakin opettanut arvostamaan myös erilaisia ihmisiä. Tuskin ajattelisin kehitysvammaisista niin positiivisesti, ellen olisi jo noin nuorena nähnyt myös heidän arkielämää omassa koulussaan ja päässyt tutustumaan heihin samoilla välitunneilla, mitä mekin oltiin :)

Meillä oli kans ja meistä se oli ihan normaali asia.

Mun lapseni on myös tuollaisessa koulussa (ties vaikka olisi sama, ei niitä paljon taida Suomessa olla) ja vammaisista ei ole kyllä mitään traumoja tullut tai muutenkaan pahaa sanottavaa. Päinvastoin, mun mielestä on hienoa että lapset pienestä pitäen oppii siihen, että ihmisiä on erilaisia, jokaisella omat haasteensa ja vahvuutensa, joillain haasteita enemmän kuin toisilla ja silti kaikki ovat samanarvoisia.

Asuinalueellamme on myös palvelutalo ja kehitysvammaisten asuntola, enkä keksi niistäkään mitään miinuspuolta. Tai ehkä korkeintaan sen, että kun asuntolan asukkeja osuu samaan bussiin, niin he ovat kovin kohteliaita ja ystävällisiä, tervehtivät kauniisti ja alkavat rupattelemaan, ja ihan aina ei jaksaisi jutella vaan haluaisi istua bussissa ihan hissukseen ja rauhassa. Mutta enpä osaa tuotakaan pahana asiana pitää :)

Mä asuin vähän aikaa sitten vielä naapurustossa jossa sijaitsi joku toimintakeskus kehitysvammaisille (asuntoja oli vähän kaueampana ) ja heistä jäi samanlainen mielikuva kun Anatolia tuossa kertoi bussissa tulleen. Olivat iloisia ja tervehtivät, toivottivat ihan vieraillekkin ihmisille hyvää pääsiäistä, joulua ym. Lapsia kohtaan olivat aina todella ystävällisiä ja huomaavaisia. Mä voisin ottaa heidät ihan mielelläni naapuriksi eikä tullu koskaan mieleen, että heidän takiaa olis pitänyt ovet laittaa lukkoon :O

[QUOTE="vieras";24952272]Kivittäkää mutta mä ymmärrän täysin tuota Tainaa. Joudun työssäni kohtaamaan vammaisia viikottain hetken ja joka ikinen kerta mulla on mennä hermot niiden mölisijöiden kanssa. Mölistään, kiroillaan, huudetaan, nauretaan itsekseen, seurataan ja kaksi kertaa ovat käyneet kiinni. En todellakaan haluaisi asua lähelläkään kehitysvammaisia, anteeksi vaan :)[/QUOTE]

aikamoinen sanatulva mulla sulle oliskin mutta ne varmaan moderoitais....

[QUOTE="vieras";24952272]Kivittäkää mutta mä ymmärrän täysin tuota Tainaa. Joudun työssäni kohtaamaan vammaisia viikottain hetken ja joka ikinen kerta mulla on mennä hermot niiden mölisijöiden kanssa. Mölistään, kiroillaan, huudetaan, nauretaan itsekseen, seurataan ja kaksi kertaa ovat käyneet kiinni. En todellakaan haluaisi asua lähelläkään kehitysvammaisia, anteeksi vaan :)[/QUOTE]

Voi että. Mäkin ymmärrän tuskasi aivan täysin. Mä taas joudun töissäni kohtaamaan lähes päivittäin lapsia. Reilusti yli puolet näistä kullannupuista harrastaa aivan samoja asioita - mölinää, kiroilua, itsekseen naureskelua, seuraamista, plus tietysti paikkojen hillitöntä sotkemista ja olen pari kertaa näiden nähnyt käyvän kiinni muihin asiakkaisiinkin!

Että siis en todellakaan haluais asua lähellä yhtäkään lasta!!!

Kehitysvammaset on mielestäni todella sympaattisia ja usein avoimia ihmisiä. Ehkä tämäkin ajattelu tapa johtaa siitä että oma pikkusisko on kehitys-ja cp-vammainen, joka on maailman avoimin ihminen, ei kiertele eikä kaartele huonoja eikä hyviä asioita. Olen myös tehnyt töitä sekä kehitysvammaisten että autistien kanssa ja tähän työhön myös tulen palaamaan !

Voi että. Mäkin ymmärrän tuskasi aivan täysin. Mä taas joudun töissäni kohtaamaan lähes päivittäin lapsia. Reilusti yli puolet näistä kullannupuista harrastaa aivan samoja asioita - mölinää, kiroilua, itsekseen naureskelua, seuraamista, plus tietysti paikkojen hillitöntä sotkemista ja olen pari kertaa näiden nähnyt käyvän kiinni muihin asiakkaisiinkin!

Että siis en todellakaan haluais asua lähellä yhtäkään lasta!!!

Ei minulla tuskaa ole kun luojan kiitos ei tarvitse työskennellä niiden kanssa eikä ollaan muutenkaan tekemisissä kuin nuo pakolliset hetket. Nuo on _aikuisia_ sekopäitä, lapsilta nyt helpommin ymmärtää paskan käytöksen kun vielä pieniä ovat mutta tietenkään kenenkään ei ole pakko pitää lapsista ja siihenKIN mielipiteeseen on sinulla ja muilla oikeus!

[QUOTE="vieras";24952428]Ei minulla tuskaa ole kun luojan kiitos ei tarvitse työskennellä niiden kanssa eikä ollaan muutenkaan tekemisissä kuin nuo pakolliset hetket. Nuo on _aikuisia_ sekopäitä, lapsilta nyt helpommin ymmärtää paskan käytöksen kun vielä pieniä ovat mutta tietenkään kenenkään ei ole pakko pitää lapsista ja siihenKIN mielipiteeseen on sinulla ja muilla oikeus![/QUOTE]

Aikuisia sekopäitä, mutta ymmärrätkö sää sen että ne on lapsentasolla? Et voi koskaa tietää jos vaikka itse vammautuisit, mitäs sitten kun tälläset samanlaiset mulkvistit sit tekee töitä sun kanssa kun sinä itse olet !

Yhteistyössä