Kuka kääntää meidän pojat talviaikaan? mrr...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lomalainen

Vieras
Mulla on loma.

Lapset heräsi klo 6.30 lopullisesti, sitä ennen ne ehti kiehnätä vieressä tunnin. Ne on siis edelleen ihan kesäajassa, jolloin nousevat ylös viikonloppna vasta klo 7.30 (koska aiemmin en anna).

*Silmät ristissä, kun erehdyin luulemaan että voisi nukkua*

Saisin nukkua edes tonne 6.30. Mut siis kyl ne varmaan hakee sen oman rytminsä taas kun tottuvat. Mun pojalla tuo pakkomakaaminen ei oo auttanu yhtään ja kauhea oli lapsena olla yökylässä kun oli pakko "nukkua" tiettyyn kellonlyömään vaikkei yhtään enää nukuttanu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Leijona: nää on jo 3 ja 5 v, minkäikäisiä sulla? Kun joskus aiemmin toi isompi pikkujätkä saattoi herätä jo 4.30 ;D

Mulla on pian 2v joka alotti jo vauvana heräämään klo 5. Nykyään herää viimestään 5.30. Tuokin lisätunti ois jo luksusta. Oon huomannu että pakolla ei lasta saa nukkumaan pidempään, siispä sitä odotellen että se iän myötä lisäis yöunta.

Meillä kuopus kirmas ylös 5.15, ei paljo naarata mut ei auta.Tunteroinen meni nojatuolissa sylitysten ja hissukseen sit vielä kokeiltiin sohvalla köllötellä mut vain toinen meistä oli uninen :)

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Leijona: nää on jo 3 ja 5 v, minkäikäisiä sulla? Kun joskus aiemmin toi isompi pikkujätkä saattoi herätä jo 4.30 ;D

Mulla on pian 2v joka alotti jo vauvana heräämään klo 5. Nykyään herää viimestään 5.30. Tuokin lisätunti ois jo luksusta. Oon huomannu että pakolla ei lasta saa nukkumaan pidempään, siispä sitä odotellen että se iän myötä lisäis yöunta.

Meillä alkanut nyt yli 2-vuotiaana yöounet vähän jatkua aamusta. Viime vuonna heräiltiin viiden aikoihin, nyt usein arkiaamuina joudun lasta jopa herättelemään hoitopäivinä siinä varttia vaille 7 - viikonloppuisin tietenkin kiekuu hereillä jo ennen kuutta. Mutta meillä ei siis edes eka hoitovuosi muuttanut rytmiä. Nyt kun on ikää, ja ehkä opetettu paremmin tuota itsekseen nukahtamista (ei nukuteta iltaisin), niin osaa jatkaa uniaan. Tosin jotkut vain ovat aamuihmisiä jo lapsesta alkaen. Voimia kaikille aamuyön valvojille.

Yhteistyössä