Kuka jaksaa keskustella oviksesta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sori

Vieras
Sori että tulen tänne aiheineni. Mua kiinnostaa että jos lämmöt nousee ovislimojen aikaan, ja sitten kun ne romahtaa, niin se hetki olis oivallisin aika hedelmöittyä. Eli onko myöhäistä yrittää seuraavana päivänä kun lämmöt nousee, ja periaatteessa ovis ohi? Kun aina olen lukenut et lämpö nousis just silloin ku otollisin aika olis hedelmöittyä?

Niin ja tulin vielä lisäämään, että jos sulla on valkovuodolla erottuva "kausi" tuo ovulaatio, seuraa enemmin sitä ;) Siis kun valkovuotoa alkaa tulla enemmän, hommat toimimaan ja jatkatte niin kauan kunnes tuo menee ohi (se kestää n. 2-3 vuorokautta ja kun se menee ohi, oviskin on ohi, mut sen avulla oviksen huomaa ja ajoittaa helpommin kuin lämmöllä) ;)

mulla kyllä ainakin lämmöt pysyy ylhäällä seuraaviin kuukautisiin asti. 3kk mittailin lämpöjä ja joka kierrossa sain oviksen sekä ovistikkuun että sit lämmöt nous myöskin just noihin aikoihin. lämmöt pysyi ylhäällä kierron loppuun saakka. tuolloin kolmannessa kierrossa sit raskauduinkin :D

lainaus:

"Lämpömenetelmä

Lämpömenetelmä perustuu naisen ruumiinlämmön muutoksiin kierron aikana. Koska munasolun irtoamisen jälkeen erittyy progesteronia, kohoaa lämpötila selvästi, vähintään 0,2 astetta yhden tai parin päivän kuluessa ovulaation tapahduttua. Lämpötila myös pysyy korkeampana seuraaviin kuukautisiin saakka. Joten jo tapahtunut ovulaatio voidaan todeta, sen sijaan sen ennakoiminen pelkän lämpötilan perusteella on mahdotonta."

tuo siis perhesuunnitelun sivuilta:

http://metku.net/~pesu/ehkaisy/luonnolliset.php

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
lainaus:

"Lämpömenetelmä

Lämpömenetelmä perustuu naisen ruumiinlämmön muutoksiin kierron aikana. Koska munasolun irtoamisen jälkeen erittyy progesteronia, kohoaa lämpötila selvästi, vähintään 0,2 astetta yhden tai parin päivän kuluessa ovulaation tapahduttua. Lämpötila myös pysyy korkeampana seuraaviin kuukautisiin saakka. Joten jo tapahtunut ovulaatio voidaan todeta, sen sijaan sen ennakoiminen pelkän lämpötilan perusteella on mahdotonta."

tuo siis perhesuunnitelun sivuilta:

http://metku.net/~pesu/ehkaisy/luonnolliset.php

Mulla taas nousee päiväksi, mut sit se tasoittuu... :(

Mut sillä en tuohon "luota" vaan enemmin katson valkovuotoa, joka on höööööööömättävästi selkeämpi merkki :D

Yhteistyössä