ovksen metsästykseen vinkkejä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VieläKerran
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

VieläKerran

Uusi jäsen
15.01.2008
6
0
1
Eli ihmetteen omaa kehoani. Ovista ole tikuttanut mutta huippuhetkeä en oo löytänyt. Limojen ja lämmön mukaan olis eile ollu h-hetki. Oli vatsa sellane potkupallo ja nippaili oudosti alavatsassa. Ihmeellisiä kipuja tuntu kun nousin nopsaan ylös.

Nyt sitten paleltanut tän päivän eli lämmöt vissiin nousussa? Mietin et jos ne kaksi päivää kun ovis tapahtuu et lämmöt on alhaalla, niin onko sitten seuraavana päivänä kun lämmöt nousee niinh ovis ohi. Että kun munasolu jatkaa matkaa kohtuun, niin ei taida enää simppojä ottaa kyytiinsä. Vai mitä tarkoittaa että munasolu pysyy hengissä 12-24 h. Lasketaankohan se aika siitä irtoamisesta sinne matkalla kohtuun? Luin jostaki et munasoluun ei siittiö enää pysty tunkeutumaan kun se alottaa matkan kohtuun?

Ossaan sanoa vain tuohon varmaks et jos lämmöt noussu ni sit on ovis jo ohi.. eli usein ennen ovista lämmöt "romahtaa" vähän ja sit ovis ku on ollu ni sit ne nousee ja pysyy koholla menkkoihi asti, joillakin tosin lämmöt pysyy koholla viel menkoistaki pari ekaa pvää. Ja sanotaan et lämmöt ois hyvä mitata pepusta mut ite oon kyl huomannu et sillo lämmöt ois yli 37:n ni onkoha sekää ny sit kovin luotettava tapa.. en tiä :D Mut ite en oo tuosta viimosesta kuullu, luullu vain oon et se aika ois siittä asti ku se irtoaa se munasolu. Ja ovislimojen aikaan yleensä se viimonen pvä ois se jollon ovis ois. Ja sillo limat ois semmost kananmunan valkuaisen oloista ja venyvää.. mut simppoja kannattaa pistää liikkeelle sillo ennen ovista eli ku ne ovislimat alkaa.. sillo on parhain olotila simpoillekin selvitä ja sillo otollisinta aikaa et hedelmöityminen tapahtuis ko pupuilis oviksen aikaan joka toinen pvä ellei joka pvä.

Mietin tuota simppojen hengissäpysymistä. labrassa tutkittiin ja eivät elä kuin vuorokauden :'( . Mut mietin että mahtaako ne elää tuolla kohdunlimassa kauemmin. Meinaa jos jäävät väijymään sitä munista. Kun pitäisi olla niin täsmäiskuja että natsaa. Siks kyselen niin tarkasti. Mut käyn tsekkaamassa sitä ketjua.

Tällainen artikkeli fertilityfriend.comista...

Based on two widely cited studies (details below) the maximum fertile window has been determined to include the day of ovulation and the five days before ovulation. The Barrett and Marshall (1969) study was based on data from 241 British married couples who were charting basal body temperatures. The Wilcox et al (1995) study relied on data from 221 healthy North Carolina women who were planning to become pregnant.

The most likely day for intercourse to result in conception according to the 1969 study was two days before ovulation. According to the 1995 study, the most likely day for intercourse to result in pregnancy was on the day of ovulation itself. Further studies have been done, however, to account for measurement error in both studies and to exclude early pregnancy losses from the Wilcox et al data set. With the corrected data, the most probable days for intercourse to result in pregnancy have been found to be one or two days before ovulation rather than the day of ovulation itself (Stanford et al 2002).

The limited sample size of the studies, however, must be noted, though a larger multi-center study from 881 women including 7017 menstrual cycles (Colombo and Masarotto 2000) also suggests that intercourse on the day prior to ovulation is most likely to result in pregnancy.

Itse olen kanssa lukenut, että simppojen pitäisi mielellään olla jo munasolua "vastassa" siellä putkessa, eli suomalaisillakin saiteilla sanotaan usein, että parasta olisi olla yhdynnässä ovista edeltävinä päivinä, eli aloittaa siis silloin, kun ovistestiin saa ne kaksi viivaa.

mut luulisko sit olevan parempi olla yhdynnäs just edellisenä pvänä jos kerran siittiöt eläis vain sen vuorokauden? Ota ja tiedä.. mut luulis ainakin... Tosin ovislimojen aikainen maaperä on simpoille parhain ja ne elää sillon kauemmin mut en tiedä mite paljon se sit vaikuttaa et jos muutoin ei elä ko vuorokauden ni eläiskö sit kauemmin. voishan se olla.

Niin, luin nyt tuosta 24-h -"ongelmasta", eli varmaan kannattaa ajoittaa just edeltävään päivään JA ovispäivään, koska niin kuin miracle kirjoitti, ovislimassa ne selviytyy parhaiten.

Plussapuhureita++++ :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
mut luulisko sit olevan parempi olla yhdynnäs just edellisenä pvänä jos kerran siittiöt eläis vain sen vuorokauden? Ota ja tiedä.. mut luulis ainakin... Tosin ovislimojen aikainen maaperä on simpoille parhain ja ne elää sillon kauemmin mut en tiedä mite paljon se sit vaikuttaa et jos muutoin ei elä ko vuorokauden ni eläiskö sit kauemmin. voishan se olla.

Tää täsmäiskuttelu on kypsää. Mietin kun eilen illalla alkasi nippailemaan vatsanpohjaa. ja tuntui sellaisia repäisykipuja alavatsassa kun nopiaan likuin. Eli olisko sillon kun on oikeesti kipeimmillään niin tehä täsmäisku. Tietäis et onko ne kivut vasta irtoamsikipuja eli ei vielä irtoa. Vai irtoaa just ja heti ja syöksyy matkalle. Vai kestääkö oikeasti tuon jälkeen vielä irrotta. ja missä vaiheessa sen simpan on enää mahoton tunkeutua kyytiin. Kun mieti et kauanko se munsolu elää. Ja hedelmöittyykö se vain silloin kun irtoaa. Matkasihan se munasolu sinne kohtuun useampia tunteja. Mut täytyis olla tosi viisas et lasketaanko siitä irtoamisesta se munasolun aika kun pysyy hengissä. Ja tosiaan et missä vaiheessa pystyy vielä siittiö tunkeutumaan sisälle. Kun jostain muistan lukeneeni ettei enää siittiöt pysty tunkeutumaan kun munasolu on matkalla kohtuun. Koitan käydä tuossa syyshaaveilijoiden pinos. On vaan niin pitkä ketju.

:D

jep :) ei muuta kuin paaaaljon plussapuhureita sinne päin +++++ :whistle: jospa se siitä :) toivotaan et vaiks ne eläis vähempi aikaa ni jos ne ois sitäkin vikkelimpiä siimahäntiä ja sitäkin rohkeempia ja vahvempia tunkeutumaan sinne munasolun sisään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja lentoemo-76:
Niin, luin nyt tuosta 24-h -"ongelmasta", eli varmaan kannattaa ajoittaa just edeltävään päivään JA ovispäivään, koska niin kuin miracle kirjoitti, ovislimassa ne selviytyy parhaiten.

Plussapuhureita++++ :whistle:

Juu meillä tää tarkoittaa yhdyntöjä sitten joka päivä. Vaiks laatu on huonompaa mut kun on tuo elossaoleva aika niin lyhyt. ja tietysti jäädä makoilemaan vielä pitkäksi aikaa. Tosin mies ottanut suorituspaineita ja spermat valuu aika äkkiä pois. Joten maksimoitiin tää kierto hieman, ja käytin tuota apteekin lääkeruiskua. Kun mies ei ihan niin viriili
:ashamed: ja pysyyhän kaikki simpat kyydissä. ja suhahtaa nuo simpat vähän rauhallisemmin. Jostain luin et pystyy ohittamaa tuon liman mihin toisilla voi simpat jäädä. Miehellä siis hitaat siittiötkin et hiukan edistettiin niitten matkaa. Pakko ottaa muita konsteja kun ei se mieskään mikään kone ole, vaikka vauvakuumetta onkin.

miten mä en oo kuullu koskaan et sillo ei vois tunkeutua ennee ku ois matkalla jo.. mä oon aina luullu et sillo se just tapahtuu ku se on siin johtimessa tulossa.. Tiedä sit..

Mut tosiaan jos sanon mitä ite oon huomannu täs kierrossa (eli tikuttelin kp 8 haamun ovistestiin, testit loppu enkä tikutellu kp9 ollenkaan, kp10 tuli iha haaleaakin haaleampi haamu testiin ja kp11 nega.. siittä sit päättelin et jospa se ois ollu sillo kp9 se LH huippu)..

Eli kp 7 alkoi mul mahan nippailut ja sattumiset. nippaili kummankin munasarjan kohalta eri aikaan, joskus vain toisen kohdalta.. sit kp 11 oli viimoset kunnon limat... sillo tai sit jo kp 10 (en muista tarkkaan) oli se kananmunan valkuaislima pvä ( :laugh: ) jollon aattelin sen oviksen sit olleen koska sillon oli kipujakin ja kohdunnapukka oli alhaal, auki ja pehmeä. kp 12 limat alkoi vähetä ja tuli tahmeammaks. Sit ny on kp 15 mut limat tuntuu edelleenki liukkailta välil.. tiedä sit millo ovis kunnol oli ko en tikutellu kunnol (aattelin säästellä seur. kiertoa varten ko tää kierto ois muutenki menny mönkää ko en kp9 tikutellu)

Mut näiden merkkie perusteel olettasin et ovis ois ollu sillo kp11 aikoihin jos oli sillonkaan.. ku eikös ovislimoja tule vaiks ei ovuloiskaan?? ku sillonha kroppa valmistautuu viemään sitä munasolua kohtuun päin ni sillonha ne limatki tulee eli eikös niide luulis tulevan vaikka ei sit itse irtoamista tapahtuiskaan?

On tää varsnaista metsästämistä. Mä en saanu noihi tikkuihin kuin haamuja. Limat ei sitte vissin ole aina varma merki ovuloinnista. Eli kait toi lämmönlasku ja nousu niitä varmimpia merkkejä. Nuo nippailut eilen oli vaa ihan mahottomia. vatsa turposi potkupalloksi ja tosiaan kun liikkui nopsaan nii tuli sellainen repäisykipu. Tota tosiaan mettinyt että onko silloin vaan mahdollsta siittiön tunkeutua kun sieltä johtimesta ampaisee matkalle. Ja tiedä kun sanotaan siitä munasolun eliniästä. Olis kiva lujkea jotain faktatietoa että onko silloin vain hedelmöittymiskykyinen kun sieltä johtimesta tulossa. Ja se siittiö olisi parempi olla odottamassa sitä munista. Tosi inhaa kun siittiöt tosiaan todettu vain että elävät sen vuorokauden. No aamupäivällä eilen pupuiltiin ja jäin pitkäksi aikaa sänkyyn makoilemaan. Sitten illemalla tunsin noita kovia kipuja. ja mä hölmö aattelin et olisko parempi ollut vaan illalla pupuilla. Ihme säätämiseksi menny tää raskautuminen. Nyt ainakin kauhee vilu posket kuumottaa ja kädet jäässä. Eli ovis vissii ohi. Eli taitaa jäädä tän illan täsmäisku tekemättä. pah sanon minä kun on vaikeeta yhe ovikse kanssa. Tänää tuntunut ihme vihlaisuja tuolla emättimen kohdalla. Ehkä johtuu sitten tuosta irtoamisesta vielä, eli ei kai yksi lisäkerta pahasta ole. Greippimehua olen litkinytn kun olen miettinyet onko tuo luteaalivaihe liian lyhyt et kiinnittymien epäonnistuu. Eiks tuon greippmehun tarkoitus tai yleensäkin foolihapon juttu ole siinä että kohdun limakalvo pysyisi sellaisena että alkion olisi helpompi kiinittyä?

joo no greippimehusta en osaa sanoa et mikä sen periaate siinä auttamisessa on mut ennen ovista sitä pitäis juoda ja punkkulasillista pvässä oviksen jälkeen jotta verenkierto tehostuis ja kiinnittyminen sit olis parempaa... Onhan se ihme säätämistä tuon kanssa kun oikein haluis tulla raskaaks, sitä pitäis vaa osata olla ressaamatta ja vahtaamatta mut teil ehk kehnompi ku noin vähä aikaa sit elää simpatkin.. Mut ainaha sitä kannattaa eri juttuja yrittää et maksimois sen raskaaks tulon :) Itellä just greippimehu ollu käytös ja vitamiinilisät sekä foolihappolisä.. punkkuakin ois jos sais alas mut nytki on lunssaa ni ei hirmusti innostas :D

Ihmesäätämistä tää välillä on. Itellä on noi vitamiinilisät ja muut jutut. Tuosta vatsan nippailusta voi paljoa vielä itse päätellä että irtoaako se sillon vai ei. Kun sitä nippailua välilä on monena päivänä. Mut luin jostakin et sillon ku tuntee sen oviksen ja o kaikista kipein niin sillon peittojn alle. Eli silloin kun vähiten huvittais niin siloin onistuis. Jospa se kipu on sitä että kivulla alkaa äh mutta välillä tulee vain tuo epätoivo kuvaan mukaan. kun miehen näyte tosiaan oli kehnonlainen. Mut joku taika tossa greippimehussa täytyy olla koska moni kehunu et on raskautunut just siinä kierrossa kun sitä juonu. No tää vääntäytyy ostamaan punaviiniä, eihä sitä koskaan tiedä.

nii no osa greippimehun tehossa oletettavasti on siinäkin et limat lisääntyy.. eli tuntuu et ois kesto-ovulaatio päällä mut sit tuleekin ne kunnon limat.. ja siten sit tietää paremmin ovisajankohdankin--> helpottaa raskaakstuloa ko tietää tarkemmin millo pupuilla ;) ja juu, mäki vääntäydyn ottaan punkkua jos se auttas... tosin tää lunssa kyl tekee kaikkesa et ei huvittas juoda mitää :D eli ei kurkkukipua oo mut sitäki enempi nokka tukossa.. mut plussatuulia itse kullekin :)