Kuka haluaa vielä lapsia ja milloin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blue Rush
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Blue Rush

Aktiivinen jäsen
27.10.2006
10 065
1
36
Eli mikä olis teidän perheelle sellainen mukava sauma tehdä lapsi?
Minkä ikäisiä nykyiset lapsenne olisivat vauvan syntyessä?

( Kyllä, mulla on tylsää ja mietiskelen kaikkea mahdollista tässä :D )

Meillä lapset täyttää nyt keväällä 3v ja 1v.
Mies alkaisi jo tekemään kolmatta mutta ei kiitos, ei vielä! :whistle:

Olen miettinyt että sitten kunhan tuo pienempi on täyttänyt 2v (esikko 4v ), niin voisin alkaa harkitsemaan kolmannen ( ja näillä näkymin viimeisen ) yrittämistä..
Ei ole yhtään haitaksi että kerkeäisivät täyttää 3v ja 5v ennen vauvan syntymää =)
Molemmat syntyneet keväällä ja olen ajankohdasta tykännyt, alkukesäkin olisi oikein mukava aika!

Ja ennenkuin joku ryntää sanomaan;
Tiedetään, että lapsia saadaan eikä niitä tehdä silloin kuin itseä huvittaa ;)

Me aiotaan odotella seuraavaa lasta vielä jonkun aikaa.. adoption ikäraja kun on 26 vuotta.. :headwall: jos saatais adoptiolapsi kun mä olen 28v niin vanhemmat lapset olis 11v ja 9v.. sit vois neljättä alkaa yrittämään parin vuoden sisällä.. :D

Mä haluan. Tää on vähän pohdinnan alla ollut tää ajankohta. Mä en haluaisi vaihtaa työtä sitä ennen, kun tää mun työ on kauhean kätevää tämän kotonaolemisen ohella. Mutta isompi asunto pitäisi saada, ja siihen taas tarvitaan rahaa ja rahaan työtä ja työhön koulutusta.... :/

Jos siis haluaisin pitää nykyisen hommani, ja kotona oleskelun ohella tehdä töitä, pitäisi kolmannen saada alkunsa tässä ihan lähivuosina, sanotaan seuraavan vuoden aikana. Neiti on nyt 5 vee, jätkä 8 kk, ja sitt vauva tulisi kun äijällä on ikää noin 2 (tai maks 3) vuotta. Mutta toisaalta tää 5 vuoden ikäero on ollut just hyvä. Vaikeaa...

Mä en ihan tosissaan tiedä :o Men haluis et poika ois ainoa lapsi, mutta en uskalla ajatellakaan lähivuosina toista lasta :snotty:
Toi raskaus ja synnytys varsinkin oli aikas traumaattista.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä haluan. Tää on vähän pohdinnan alla ollut tää ajankohta. Mä en haluaisi vaihtaa työtä sitä ennen, kun tää mun työ on kauhean kätevää tämän kotonaolemisen ohella. Mutta isompi asunto pitäisi saada, ja siihen taas tarvitaan rahaa ja rahaan työtä ja työhön koulutusta.... :/

Nuohan ne on just sellasia mitä tulee mietittyä.
Mä haluan käydä töissä välillä eli saada työpaikan kun sitä ei valmiina ole.
Äitiysloma loppuu nyt 26.1 ja ajatuskin ahdistaa :/ Vielä en kuitenkaan pientä hoitoon raski viedä.
Taloa ollaan katseltu tässä jo pitkään, keväällä aletaan ihan tosissaan syynäämään!
Sittenhän sitä voisi alkaa katselemaan elämää siihen malliin mietiskellen jos saa asunnon ja työtäkin vaikka vuodeksi-pariksi =)

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
meillä vauva 10kk ja kuumetta pitää.... :D

Hui kauhia! :D
No jos tämä meidän vauveli 8kk olisi yhtä hyvä nukkuja kuin siskonsa niin EHKÄ saattaisi pienen pieni lämpö olla minullakin päällä, mutta ei nyt |O

meillä myös tosi huono nukkuja ollut,nyt paaaaljon parissa kuukaudessa helpottanut!!
Vauvat on niiiiiiin ihania!! :heart:

no minä haluan vaikka heti mutta järkisyistä meillä ruvetaan viidettä tekemään sitten kun tää kierukka"vanhenee"eli noin 5 vuoden päästä..ja mies on päättänyt että se on viiimenen,sitten menee kuulemma napsaseen piuhat poikki.. :/

Me haluttaisi, mutta ei nyt heti esikoisen perään. Mutta kuitenkin mua vaivaa se että saadaanko ollenkaan sitten kun haluttaisi :/ Meillä kun tyttö sai alkunsa inssillä, eikä varmaan paljoa toivoa ole luomuraskaudesta. Mutta yritän olla miettimättä liikaa tota vielä, kun olen niin älyttömän onnellinen pienestä prinsessasta :heart:

Juu, jos kaikki menee hyvin niin elokuussa syntyy toinen. :heart:
Poika on silloin jo pikkusen päälle 5v, isohko ikäero on ollut mulle alusta asti selkeä, en jaksaisi kahta pientä.
Kolmas, ehkä sitten 5-7 vuoden päästä. :)

Heitän tähän lisäkysymksen.. =)

Minkä ikäisiä olette nyt / sitten kun mahdollisesti tuleva lapsi syntyisi?

Minä olen vasta täyttäny 26v, joten "suunnitelmieni" mukaan olis kolme lasta tehtynä 30 ikävuoteen mennessä.

Heitän lisäkysymksen =)

Minä olen vasta täyttäny 26v, joten "suunnitelmieni" mukaan olis kolme lasta tehtynä 30 ikävuoteen mennessä.

Mä olen nyt kaiketi 23, eli siit sitten... viiden vuoden päästä oisin siis 28. Jos meinaan tehdä vielä parikin, tai kolme, niin olisi syytä vähän ehkä tiheämpään tahtiin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Heitän lisäkysymksen =)

Mä olen nyt kaiketi 23, eli siit sitten... viiden vuoden päästä oisin siis 28. Jos meinaan tehdä vielä parikin, tai kolme, niin olisi syytä vähän ehkä tiheämpään tahtiin. :D

No mutta kerkeäähän sitä sitten myöhemminkin =)
itse tahdon lastenteon "alta pois" (kauheasti sanottu :ashamed: ) Eikä enää sitten mitään kakkavaippajuttuja lähempänä 40v :D

Yhteistyössä