Kuka ei stressaa joulua?

"vieras"
En mäkään stressaa. Mutta mä ihmettelen kun niin monet tuumaa että "Kaikki on valmista, joulu saa tulla". Kun ei mulla ole silti vielä kaikki valmista. Ja tässä kohtaa se kaikki on yhtäkuin ruuat. Pakko mun on niitä kokkailla aatonaattona, mutta aattoonkin kyllä jää kun ei kaikkea voi tehdä edellisenä päivänä (esim kananmunaa/katkarapuja sisältävät jutut jne). Ja varsinkin se ruuan esillepano, siihenhän menee monta tuntia aikaa? Miten te selviätte siitä kaikesta ilman monen tunnin uurastusta?

Tätä asiaa mä en ole koskaan käsittänyt, kun tuntuu että mä oon ainoa ihminen joka viettää jouluaaton keittiössä.
 
Ei paljoo jaksa ressata, on niin paljon muutakin mietittävää tällä hetkellä, että joulu on ihan toissijainen asia. Ei meillä joulua tosin mitenkään erikseen vietetä, mutta kinkku on hommattu (kun se on vaan niiiiiiiiin hyvää!), ja senkin paistaa mies :D
 
Mä en stressaa! Jouluruokia en tee enkä hanki kotiin, koska joulua vietetään sukulaisilla. Myöskään mitään joulukrääsää ei ole hankittu eikä laitettu. Me ei kaivata ja lapsi on vielä niin pieni ettei hänenkään takia tarvi vielä joulua laittaa. Joulusiivous on sellanen, mikä on jääny väliin vaikka se ei stressaakaan...
 
En stressaa, ruuat ja lahjat ostettu.Meille joulu ei ole ikinä ollut mikään suorittamisen paikka, silloin on miehelläkin mahdollisuus levätä ruhtinaalliset 3 päivää töiden osalta..omanlaista joulua ollaan vietetty aina ja tullaan aina viettämään, edes joulupukin puuttuminen aatosta ei ole pilannut joulua.
 
"vieras"
Ei stressaa vähääkään. Nautin joulupuuhastelusta, ja teen sitä pikkuhiljaa ajan kanssa, joten missään vaiheessa ei ressi iske. Ja kohtuudessakin pysyn, jokainen tekee joulupöytään osansa ja koristelujenkaan kanssa ei ole tapana suuresti innostua :)

Hyvä fiilis on. Eikä mitään melko normaalin kokoisia ruokaostoksia ihmeellisempää hommaa ole viikonlopun varalle.
 
rakastan joulua
Hieman meinasi - myönnän - loppuillasta hermot männä, kun lapsi väsyneenä sähläsi jaloissani ja itse yritin mittailla kakkuihin aineksia. Mies onneksi vei lapsen nukkumaan, luki satuja ja nyt tuntuvat molemmat nukkuvan huoneessa tyytyväisinä. Huomenna onkin lapsella sitten joululaulajaiset ja joululoma alkaa saa!!
 
Ei kai tässä joulua stressata, muita juttuja enemmänkin.
Täytyy koittaa ottaa rennosti vaan, tuleehan tuossa nyt ainakin vähän vapaata heti jouluaattoaamusta alkaen...
< hiukan tässä jännittää tuleeko suunnitellusta Siperian-retkestä mitään-

Siperia neljässä päivässä-retki siis, eli kotimaan Siperiaan vaan sentään menoss.'
tuleeko pakkasta sen sata astetta vai yli...*hhhhrrrrrrr* *kalin kalin*
 
"vieras"
Ei oo stressattavaa. Lahjat ostin alkukuusta ja olen ne jo paketoinut, ja toimittanut eteenpäin. Jouluruuat ostin maanantaina ja eilen tein joulusiivot. Huomenna tarvii vain graavata lohi ja koristella. Parit jouluruuat teen sunnuntaina, mut siinä se.
 
Muussia
Eipä ressaa kun ei olla kotona jouluaattoa, vaan syödään ravintolassa. Kotona on valmiita herkkuja kaupan tiskiltä välipäiviksi. En ole koskaan tajunnut jouluhössötystä ja ihmisten tungeksimista kaupassa ostamassa aina niitä samoja läskejä jouluksi.
 
---
en ressaa:) Jouluhommia on tehty pikkuhiljaa joulukuun alusta asti, koska minusta ne leipomiset ja ruoanlaitot tuo sen joulumielen.

Lahjoja aloin tehdä jo heinäkuussa, kun sattui sopivia ohjeita eteen. Loppuja on sitten mietitty ja ostettu tässä pitkin matkaa.
 
"vieras"
Eilen haettiin lahjat, kaikki -30 %.
Laatokit valmiina.
Kinkku pöydällä sulamassa.

Saunapuut pitää hakea 15km päästä.
siivoan kun ehdin.
Ei tressiä tänäkään jouluna.
 

Yhteistyössä