Kuka ei omista puntaria??=)

Eli monellako sitä ei ole eikä ole koskaan ollutkaan? :D Ite en oo ikinä omistanut puntaria enkä varmaan tuu ostamaankaan ainakaan lähivuosina,ei oo kovin tarpeellinen kapine mulle.Tuli tuo kysymys siitä mieleen ku tuolla olikohan se lapsensaaminen-puolella kysyttiin paljonko jäi kiloja sairaalaan ja enhän minä sitä osannut sanoa ku mulla ei oo puntaria ja sairaalassa ne ei sitä ees kato :) Joten ei mitään hajuakaan.
 
Meillä oli hetken aikaa, kunnes tuo esikko keksi leikkiä sillä jotain leikkiä ja se hajos. Nyt ei ole, mutta eipä sitä tarvittaskaan. Tosin ihan kätevä se ois kun noille eläimille antaa matokuuria, niin tietäs edes vähän niitten painoa ettei tarvis puntaria naapurista lainata...
 
Elin todellla kauan ilman puntaria. Olen lihonut ja laihtunut ilman sellaista..jopa ilman peiliä ja mittanauhaa. Kun olin pitkään Helsingissä, anoppin oli mennyt semmoisen meille hankkimaan ja minusta se on kamala..näyttää aina samaa lukemaa..Onneksi elämäni ei pyöri vaa'an ympärillä. Muutenkin voi näyttää kivalta kuin vain laihtumalla.
 
Meillä ei ollut kymmeneen vuoteen, ekan kerran sitten 15-vuotiaan jouduin vaa´alle äippäneuvolassa 21-vuotiaana ja voi järkytys sitä kilomäärää. Väitän että ne joilla ei vaakaa ole eikä itseään punnitse, ovat lihomiskierteessä :|
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Meillä ei ollut kymmeneen vuoteen, ekan kerran sitten 15-vuotiaan jouduin vaa´alle äippäneuvolassa 21-vuotiaana ja voi järkytys sitä kilomäärää. Väitän että ne joilla ei vaakaa ole eikä itseään punnitse, ovat lihomiskierteessä :|
Niin, tai ei vain ole tarvetta tarkkailla jatkuvasti painoaan. Meillekin tuli vaaka vasta viime vuonna, mummon peruja. Otettiin sit kun ei muilla ollut sille käyttöä. Nyt vaa'an innokkain käyttäjä on tuo 2v. neiti.

En väitä, etten painostani ollenkaan ollut kiinnostunut tätä ennen. Jossain kaverilla kyläillessä esim. saatoin punnita itseni. Mutta välistä meni useita kuukausia ilman punnitusta. Raskausaika oli hassua, kun neuvolassa jatkuvasti piti sillä vaa'alla hypätä. Paino mulla kieppuu siinä 55 kilon hujakoissa.
 
Meillä on vaaka ja hyvä onkin. Kirpparilla se maksoi 1 ? ja painon saa sillä mieleisekseen. ;) Jos pitää painon varpailla tai painon kantapäillä, eroa punnitustuloksessa on 2 kg ja onhan alhaalla nappula, josta nollapistettä voi säädellä.

Aika turha kapistus siis, mutta jos paino alkaa oikeasti nousta tai laskea, huomaahan asian vaatteista tai peilistäkin.
 
vieras
Meilläkään ei vaakaa ole. Tos puoltoistavuotta sitten oli äipältä puolisen vuotta vaaka lainas, kun painotippu tosi huimaa vauhtia vaikka söinki ku hevonen. JA painoa piti sen takia seurata. No, olihan tuota mistä lähteä ja sais lähteä vieläkin :) Mutta vaaka ku vietiin takas äitillle ni empä oo sitä kaipaillu...
 
Meillä EI OLE... :wave:

Lapset punnitaan lääkärillä, jos tarvitaan lääkettä varten painotieto(neuvola kertoja on niin vähän, että kerran vuodessa, jos sitäkään) ... ;)

Koskahan sitä on tullut itse astuttua vaa'alle...? :D
 

Yhteistyössä