kuivausrumpu

Meidän perhe ei enää pärjäsi ilman kuivausrumpua. Kuivausrumpu on meidän arkea helpottanut jo 8 vuotta. Ostin uuden rummun vast.ikään ja se on energialuokkaa B ja täyttö 7kg. Tietysti pesukoneessa on hyvä olla kunnollinen linkous (meillä on 1600 kierr./min.) niin kuivausaika ja näin ollen energiankulutus pienenee myös. Aivan kaikkia vaatteita en rumpuun laita mutta suurimman osan kyllä. Lapsia on neljä ja viides tulossa lokakuussa joten pyykkiä riittää. Koiria on kaksi ja karvat jää kivasti kuivuriin.
 
ei jaksamisesta vaan yleisestä viihtyvyydestäkin kiinni. minä en viitsisi suihkuun hiipiä narulla roikkuvien pyykien seasta tai varsinkaan olohuoneen tai makuuhuoneen sisustukseen sisällyttää mitään lattialla seisovaa telinettä tai vaatteita roikkumassa siellä täällä.
Kun on kuivausrumpu ja rumpu tuottaa useimmat vaatteet valmiina komeroon -kunnossa niin ei ole mitään jatkokäsittelyä odottavien puhtaiden vaatteiden pinoakaan.
 
Jos kuivausrummun käyttö maksaa 0,2-0,3? kerta, ja jos joka päivä käyttää sitä kerran, ni se maksaa vuodessa jo semmosen 100?. Se on paljon rahaa se...

Me ollaan ajateltu pärjätä mahollisimman pitkälle ilman rumpua kun rumpu itessäänkin jo maksaa niin paljon. Kun köyhiä kerran ollaan ja vielä köyhempiä tullaan olemaan kunhan talo saadaan valmiiksi.. Talosta löytyy sen verran kuivaustilaa, kodinhoitohuoneeseen mahtuu tommonen iso teline ja sen yläpuolelle vaikka ihan naruviritys :D , ikkunan eteenkin kattoon mahtuu... Yläkerrassa iso aula jonne mahtuu yhtä jos toista, kunhan vaan jaksaa ne sinne kiikuttaa, mutta liikuntahan tunnetusti tekee hyvää. :) Toki ollaan varattu tila, johon sen rummun tarvittaessa saa.

Kestovaippojen kuivaamisesta tuli mieleen, että minä oon lukenu että moniakaan ei sais kuivata rummussa...en tiedä sitten... Ei oo kokemusta asiasta, mutta asia kiinnostaa kun aiotaan kestovaippailla sitten kun kersa saadaan. :)
 
Kestovaipoista sen verran että olen kaikki sisävaipat kuivannut rummussa. En tietenkään kuoria ja villapöksyjä. Osa aio vaipoista myös kestää kuivausrummun, meillä käytetty Popolinon aio jotka saa kuivata rummussa. Vaipoista tulee ihanan pehmeitä.

Niin ja meille ensimmäinen kuivausrumpu hankitiin juuri sen takia kun pyykkiteline ei mahtunut muualle kuin olohuoneeseen ja minun mielestä se ei sopinut sisustukseen :LOL: Nyt kyllä olis khh:ssa tilaa roikuttaa pyykkiä, mutta helpomalla pääsen kun viikkaan ne suoraan kuivausrummusta kaappiin.<br><br>
 
Meillä kuivausrumpu ollut nyt noin 1 1/2 vuotta. Kätevä on. Vauvan vaatteita en kuitenkaan siellä kuivata siitä syystä että ne menee kulahtaneen näköiseksi parin kerran jälkeen. Kuivausrummussa kuivaaminen on sillä lailla rankkaa vaatteille. Meidän muiden vaatteet kuivaan talvisin lähes aina sekä muun pyykin.
 
Meillä mies puhuu säännöllisin väliajoin että sitten kun ostetaan pyykkikone niin ostetaan samalla myös kuivausrumpu. Toistaiseksi olemme pärjänneet taloyhtiön koneella, mutta todennäköisesti seuraavaan asuntoon joudumme hankkimaan oman. Itse en kuivausrumpua halua. Käytämme aina välillä, varsinkin talvisaikaan pyykkituvan kuivausrumpua, mutta minusta on työläämpää tutkia jokainen märkä vaatekappale saako sen laittaa kuivausrumpuun kuin ripustaa narulle. Lisäksi olen kerran onnistunut pilaamaan rummullisen vaatteita kuivausrummussa. Osa kutistui, osa nukkaantui pahasti ja osasta levisi värit. En ymmärrä miten se on edes mahdollista ja epäilenkin että siinä rummussa oli jotain vikaa. Nykyisen taloyhtiön kuivausrumpu tekee vaatteista todella sähköisiä. Se tosin on jo aika vanha ja jatkuvasti rikki, mutta hyvin on ilman pärjätty.

Niin tuohon miehen ehdotukseen kuivausrummun hankinnasta olen vastannut että mitä jos hankittaisiinkin astianpesukone, mies kun yleensä huolehtii meillä tiskeistä... B)
 

Yhteistyössä