Kuivat kantapäät, tehokkain rasva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "fox"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

"fox"

Vieras
Nyt jakoon parhaiksi todetut jalkarasvat! Kantapäät ovat korppuuntuneet talvi-ilmojen tultua niin, että tuntuu matot lähtevän kävellessä mukaan. :(

Voisiko tehdä jonku tehokosteutuksen niin että laittais rasvaa kantapäihin ja kelmut päiväksi? Jos tuota tekis viikon? Tietysti vielä lisäksi illalla rasvaukset. Hautuuko kantapäät sitten "pilalle" jos noin totisiin toimiin lähtee?

Auttakaa! Muistelenko lukeneeni jostain et etikka pehmittäis kantapäitä, onko huuhaata?

CCS-Foot-jalkavoide-175ml.jpg

CCS-Jalkavoide ihan paras.

Vanha kunnon Vitalis.. En olisi itsekään uskonut, mutta toimii. Kunnon kerros rasvaa kantapäähän, elmu-kelmu ja sukka päälle. Kaksi-kolme yötä, niin ei ole enää kuivat.

Urea on tehokas kosteuttaja, eli nuo karbamidi tuotteet kosteuttaa hyvin. Iho tarvitsee rasvan lisäksi vettä voidakseen hyvin ja siksi kannattaa käyttää mieluumin kosteuttavaa voidetta kuin esim. pelkkää vitalista.

Mulla on välillä kantapäät ihan halkeillu niin että on ikävä kävellä ja muita rasvoja saa sutia jatkuvasti eikä silti lopu pieni kipu halkeilukohdassa. Mutta apteekista ostettava Eucerin repair foot creme jalkavoide on kyllä aina auttanut 1-2 rasvauksen jälkeen. Nyt taas muutama viikko sitten kokeilin ensin muita, kun tuo Eucerin oli loppu, mutta niin vaan muutaman päivän jälkeen kipitin apteekkiin ostoksille :) Tuubin kyljessä näyttää lukevan 10% karbamidia, kun sitä edellinen kehui hyväksi.

Mulla on välillä kantapäät ihan halkeillu niin että on ikävä kävellä ja muita rasvoja saa sutia jatkuvasti eikä silti lopu pieni kipu halkeilukohdassa. Mutta apteekista ostettava Eucerin repair foot creme jalkavoide on kyllä aina auttanut 1-2 rasvauksen jälkeen. Nyt taas muutama viikko sitten kokeilin ensin muita, kun tuo Eucerin oli loppu, mutta niin vaan muutaman päivän jälkeen kipitin apteekkiin ostoksille :) Tuubin kyljessä näyttää lukevan 10% karbamidia, kun sitä edellinen kehui hyväksi.

Kiitti, tätä mä haen heti huomenna! Mulla samanlaiset jalkeilevat kuivat kantapäät kuin sulla ja kävely todella tekee kipeää kun haavat aina aukeaa uudelleen. Ja jokainen voi kuvitella miltä tuntuu kävellä viis kertaa viikossa 12km työmatkat plus koiran lenkitykset päälle. Sukat aina ihan veressä. Paljon ole erilaisia rasvoja kokeillut jotain apteekin myös. Mut tää oli mulle uus.

Kyllä se taikasana on tuo Urea, jos on oikein halkeilevat kantapäät ja oikein verillä. Eipä siihen muut auta, kuin nuo urea-voiteet tai vaahdot. Diabeetikoille tarkoitetuista rasvoista voi myös löytyä todella hyviä ja tehokkaita, mutta ei-ärsyttäviä voiteita, kannattaa tsekata!

Iltalehti.fi etusivulla tänään juttu Pikkuvaivoihin helpotusta kotikonstein ja siellä tarjotaan kovettumiin, känsiin ja liikavarpaisiin ratkaisuksi lakritsinjuuri-vaseliiniseosta. Sukkasilppuri-kantapäiden omistajana ajattelin kokeilla tuotakin.

Raspaamista kannattaa tehdä vasta silloin, kun jalkapohjan iho on todella kovaa ja paksua. Pelkässä jalkapohjien raspaamisessa on se huono puoli, että iho kasvaa nopeasti taas uudelleen kovaksi ja paksuksi.
Tummelia tai Helosan voidetta jalkapohjiin, ja esim. muoviset Crocs-sandaalit jalkaan, niin silloin tapahtuu myös sitä hierovaa liiketta, kun kävelee asunnossa, eikä myöskään lattiat pääse likaantumaan jalkarasvasta.

Yhteistyössä