Kuivaksi opettelusta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä

Vieras
Meillä tasan 2.v ja ollaan muutamina päivinä opeteltu pottailua,jätetty vaippa pois päivisin kotona.Etempänä ulkoillessa vaippa ollut päällä.ja unilla.
Mutta siis ongelma on se että tyttö ei ole kakkinut kahteen päivään ollenkaan,johtuu nyt siitä että kun vaippaa ei ole ollut päällä ja pottaan ei osaa vielä tehdä mitään.pisut on tullut lattialle.
Onkohan kuin paha tuo kakan panttaaminen?Mitähän asialle pitäisi tehdä,pitää vaippaa sisälläkin?

Meidän tyttö oli 2v9kk, kun yhtenä päivänä vain päätin, että nyt jätetään päivävaippa kokonaan pois. Sitä ennen tyttö oli ollut kotona ilman vaippaa ja kohtalaisella menestyksellä tehnyt pissat pottaan.
Kakan kanssa on meille edelleen ongelmia. Tyttö ähistelee kakkaa, mutta lopettaa puuhan kun vien hänet vessaan. Ei auta kiristys eikä lahjonta.. Olen vain sitkeästi vienyt häntä kakalle useita kertoja päivässä, kun huomaan merkit ilmassa. Uskon, että hän joku päivä keksii jutun juonen.

Uskon, että teidänkin tyttö kakkaa, kun kova hätä tulee. Ehkä olisi hyvä antaa hänelle lakua tai luumua ettei vatsa mene liian kovaksi?

Tsemppiä treeneihin :)

Mekin laitoimme tytölle vaipan, kun kakkaaminen alkoi. Hän kuitenkin alkoi toimimaan siten, että jättikin kakan tekemättä ja teki pissat vaippaan. Näin ollen se vaipan laittaminen ei ollut meille sopiva vaihtoehto, koska vaipattomuudessa ei edistytty silloin mitenkään.

Meillä sama juttu ja annan sitten illalla vaipan ennen yövaippaa vielä.
Pissat tekee pottaan, kakkaa ei, pidättelee sitä. Oon kattonut, että ei se pidättäminen ole hyvä juttu ja annan vaipan. Eiköhän joskus opi. Ikää 2,5-v.

Ihmeen hyvin muuten alkoi tää pottailun harjoittelu,kun mielellään istuu potalla pitkiä aikoja,ihan itse sanoo että potalle pissille,vaikkei mitään tule.Kuukausi sitten oli taas pottakammo ja pidettiin taukoa.Nyt ollaan siis edistytty,harmi vaan kun nyt tuli tuo kakan panttaus..ehkäpä laitan sitten sitä vaippaa taas enempi,toivottavasti tytölle ei nyt tule sekavaa käsitystä tästä kaikesta,kun eka ollaan ilman vaippaa ja kannustetaan ja sitten kuitenkin aletaan taas vaippaa pitämään enemmän..

Ei kannata laittaa vaippaa liian usein. Jos tytöllänne on vaippa ulkona yms. niin pian hän oppii, että voi tehdä kakan silloin, jos kerta vaippaan kakkaminen tuntuu turvallisemmalta.

Yhteistyössä