Kuivaksi opettelu...vaipat vaan kokonaan veks...kokemuksia?

Joo, tässä ollaan nyt oltu tosiaan taas muutamana päivänä ilman vaippaa kotona...silloin, kun poika ITSE haluaa olla vaipatta. Tässä taannoin oltiin vissiin joku neljä tuntia ilman vaippaa ja EI YHTÄÄN vahinkoa tapahtunut!!! Lähti vessaan ja huusi mennessään nyt minulla pissahätä :D
Pönttöön tulivat siis tuolla kertaa pissat...
Tässä tätä nyt sitten treenaillaan...aika useasti tosiaan vielä pissii, mutta katsotaan mitä tästä tulee...ainakin osaa sanoa, kun pissattaa (silloin kun on ilman vaippaa)

katsellaan... tosi kiva, kun näin moni on viitsinyt laittaa vinkkejä ja kokemuksia!!! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja miuku83:
Joo, tässä ollaan nyt oltu tosiaan taas muutamana päivänä ilman vaippaa kotona...silloin, kun poika ITSE haluaa olla vaipatta. Tässä taannoin oltiin vissiin joku neljä tuntia ilman vaippaa ja EI YHTÄÄN vahinkoa tapahtunut!!! Lähti vessaan ja huusi mennessään nyt minulla pissahätä :D
Pönttöön tulivat siis tuolla kertaa pissat...
Tässä tätä nyt sitten treenaillaan...aika useasti tosiaan vielä pissii, mutta katsotaan mitä tästä tulee...ainakin osaa sanoa, kun pissattaa (silloin kun on ilman vaippaa)

katsellaan... tosi kiva, kun näin moni on viitsinyt laittaa vinkkejä ja kokemuksia!!! :heart:
Ihana! :D Kuulostaa lupaavalle, toivottavasti jatkuu samoin. :)

Tyttö 2 v pian 9 kk, ei osaa sanoa kun on hätä. :( Vauva talossa 5 kk ja tuntuu että haluaa pitää vielä vaippaa isompikin ja tehdä siihen. Ollaan pidetty päivisin ilman vaippaa ja käy potalla, vahinkoja tulee kuitenkin niin usein että meinaa väsyä koko touhuun, jopa isompikin hätä tulee välillä pikkareihin ja sotkua piisaa. :eek: Kai se siitä pikkuhiljaa. Menee potalle usein kun pyytää menemään. Tarroja saa liimata kun tulee pottaan tuloksia. On niitä jo paljon liimattukin. =) Kun vain itte sanoi että on hätä. Sitä odotellessa.

Oho jäi sana vajaaksi, siis piti olla lause kun vain itte sanoisi että on hätä. Pojalla oli samoin kun tämä tyttö syntyi. Opetteli just kuivaksi ja sitten alkoi uudelleen tehdä housuun ja vaippaan kun oli vauva talossa. Poika jätti n. puolen vuoden sisällä vaipat kerralla pois, ei ollut enää yövaipankaan tarvetta. Ikää oli 3 v 3 kk. Kai se siitä sitten tytölläkin pian helpottuu. Tyttö täyttää heinäkuussa 3 v.

meillä aikoinaan nuo isot tytöt oppi päiväkuivaksi 1v10kk,yöllä oli vaippa,joka tosin oli lähestulkoon aina aamulla kuiva.
jätin vaan yksinkertasesti vaipan pois päivällä,ja potti kojotti olkkarissa.tulihan niitä vahinkoja,mutta kesällä oli niin hyvä kun sai vähissä vaatteissa muutenkin olla.

nyt tää "iltatähti" 1v7kk istuu potilla,mutta eipä vielä koskaan ole mitään sinne tullut,ehkä oon ollut laiska potittamaan,mutta eiköhän tuo sinne jonakin päivänä sen pissin tee,kun se aika tulee..ja kun kesä tulee,niin hyvä on vaipatta sitten olla.

Meillä poika on 1v 5 kk asti tehnyt asiansa ainoastaan pottaan, KUN on pylly paljaana. Yhtään vahinkoa ei ole sattunut ainakaan pariin kuukauteen (nyt 1 v 9 kk). Kuitenkin, kun laitan housut jalkaan, poika kastelee ne, eli ei itse tajua vaipan ja housujen eroa. Olen käyttänyt potalla n. 30 min välein, jos on pelkät housut ja tämä toimii jotenkin. Kuitenkin mikäli en huomaa ajan kulua, pisu lirahtaa housuun. Toisaalta on ollut kuivana housut jalassa jo 3 h:kin.

Kannattaako siis jättää vaipat kokonaan ja antaa vahinkoja tapahtua, auttaisiko tämä opetteluun?

ajattelimpa laittaa kuulumisia kuinka meillä on sujunut vaipatta olo...Elikkäs nyt viikon verran ollaan oltu lähes koko ajan ilman vaippaa, paitsi yöllä... toisina päivinä ei tule vahinkoja lainkaan ja menee itse vessaan pöntölle, jossa supistaja, kun pissattaa...nyt tänään tuli muutama vahinko, mutta sitten siivottiin ne muitta mutkitta pois lattialta. Ikää siis nyt poitsulla 2v 9kk.
Viikon verran lähes joka yö on herännyt, kun tulee pissahätä ja kömpii herättämään äidin, että nyt minulla pissahätä...siitä sitten pöntölle ja pisun jälkeen takaisin nukkumaan. On siis herännyt yöllä pissalle, vaikka vaippa onkin öisin!!! Ja aamuisin vaippa on kuiva. Nukkuu 20-07 ja kerran herää pissalle kolmen neljän aikoihin aamuyöstä...

Hassua miten nopeasti on ihan itsekseen oppinut olemaan ilman vaippaa ja menemään itse pissalle...nyt on tosin ollut niin kuumia hiostavia ilmojakin, että varmasti ihanaa olla ilman vaippaa.

Puistossakin on välillä tullut pissat housuun, mutta sitten vaan kuivien housujen vaihto. Jännä,miten nuo housut tuntuvat hämäävän ja sitten saattaa pissa tulla housuun...kotona ollaan lähes poikkeuksetta oltu ilkosillaan ja silloin muistetaan mennä vessaan pissalle ;)
TÄnään olimme hoplopissa ja reissumme kesti jotakuinkin 3h, laitoimme vaipan, kun sinne lähdimme ja kotiin tultuamme vaippa oli kuiva :wave:

Joten nyt jo vaikuttaa aika lupaavalta, että poika oppisi ainakin päiväkuivaksi tämän kesä aikana...

tsemppiä kaikille vaippojen poisjättöön :hug:

Kiva, kun laitoit kuulumisia. Tosi hyvältä kuulostaa. :) Taitaa poika tosiaan oppia kesän aikana kuivaks.

Meillä on vielä vaiheessa, ikää tulee pian se 2 vuotta. Kesän aikana toivottavasti päästään päivävaipoista.

Yhteistyössä