kuis se nyt on ton rökin kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mallumamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mallumamma

Vieras
kun neuvolassa kannustavat kovasti minua imettämään vaikka tietävät että poltan. n.8 tupakkia päivässä menee. Minä voisin kyllä tuosta imetyksestä luopua mut kun hokevat että se on silti parempi jos imetät vaikka poltatkin.. voiko toi nyt olla noin?

eli tästäkin voi olla montaa mieltä. Eihän se neuvolantäti mikään jumala ole, mutta tämän takia ei kuulema pitäisi jättää imetystä kun maitoa kuitenkin riittää. Poitsu on nyt kaksi kuukautta.

Polta vasta kun oot juuri imettäny, ja yritä nyt vielä tosta 8 vähentää..Mut silti, imetys on suositeltavampi vaihtoehto kuin korvike, jos äiti polttaa muutaman päivässä. Ja muistaakseni siitä kun on polttan, niin menee noin 2-4 tuntia, kun se nikotiini on poistunu elimistöstä.

mä sain just kuulla että kohtuullisesti tupakoivan äidin äidinmaito kuitenkin kehittää lapsen immuunikykyä paremmaksi kuin korvike, eli pitkällä tähtäimellä imetyksestä saatava hyöty on haittoja suurempi.

en vaan tajua et miks helvetis sitä nikotiinia pitää lapselle antaa??? jos pitää polttaa niin ei kävis pienessä mielessäkään siirtää sitä lapselle ( edes PIENISSÄ MÄÄRIN ) vaan se olis joko tupakka tai imetys.. molempia ei voi saada..

Siis onhan se vauva jo mahassakin saanu nikotiiniannoksensa? Jollet ollut raskausaikaa polttamatta ja nyt sitten vauvan synnyttyä aloitit uudelleen?

Jos poltit raskausajan, niin siitä on suurempaa haittaa vauvalle ollut kuin mitä nyt äidinmaidon kautta saatuna.

se tässä onkin kun en edes raskausaika polttanut. Jäi alussa pois kun hajukin jo laittoi oksentamaan. Nyt se on sitten palannut kun menin synnytksen jälkeen maistamaan periaatteella "eihän se yksi haittaa".. ja ei se siihen sitten jäänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja clarissa:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
ja musta noi imetystukilistan sivut on kauheet...

Siis mikä noissa sivuissa nyt on niin "kauheeta"? Vai etkö pidä asiasta?

pidän asiasta ja on hienoa et sitä tuetaan, mut jotenki noi sivut on vaan nii fanaattiset asian suhteen etten yhtään ihmettele et ihmiset tuntee epäonnistuneensa jos imetys ei syystä tai toisesta onnistu.

KOrvike on tuolla melkein kuin kirosana ja se on kamalaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
se tässä onkin kun en edes raskausaika polttanut. Jäi alussa pois kun hajukin jo laittoi oksentamaan. Nyt se on sitten palannut kun menin synnytksen jälkeen maistamaan periaatteella "eihän se yksi haittaa".. ja ei se siihen sitten jäänyt.

:hug: tuttu tunne

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
ja musta noi imetystukilistan sivut on kauheet...

Mun mielestä sun kannattaa antaa rakentavaa palautetta jos haluaisit muuttaa siellä jotakin :) .

ulkomuodoltaan ihan kivat mut sisältä on aikasta.. ehkä liian fanaattista mun makuun ja eikä toi et tupakoivia äitejä kehoitetaan enemmin imettämään kuin antamaan korviketta yhtään oo hyvä juttu..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos kokeilisit nytkin olla polttamatta tai polttaisit ainakin mahd. vähän? Et kyllä kadu myöhemmin, jos nyt yrität edes olla polttamatta.

pidän asiasta ja on hienoa et sitä tuetaan, mut jotenki noi sivut on vaan nii fanaattiset asian suhteen etten yhtään ihmettele et ihmiset tuntee epäonnistuneensa jos imetys ei syystä tai toisesta onnistu.

KOrvike on tuolla melkein kuin kirosana ja se on kamalaa..[/quote]

En usko, että noilla sivuilla on tarkoitus loukata yhtään ketään tai saamaan tuntemaan ketään epäonnistujaksi. Se voi ennemminkin olla lukijan tunne siitä, että ei ole niin hyvin onnistunut imetyksessään kuin olisi ehkä halunnut. Ehkä on myöskin ajateltu, että noita sivuja lukisivat sellaiset ihmiset, jotka haluavat onnistua imetyksessään ja haluavat kokeilla kaikenlaisia keinoja ennen sitä korviketta. Kaikki mun tuntemat imetysihmiset (joita tunnen paljon) ovat hyvinkin järkevää porukkaa, ja varovat tuomitsemasta yhtään ketään, koska useinkin asiat johtuvat monesta tekijästä.

joo siis yritän kyllä ja ei aina mene ihan noin paljoa. Pitää vaan topakasti yrittää keksiä jotain muuta tilalle kun tekee mieli tupakalle. Ihan hirvee syyllisyys on tästä kun tuota lasta katsoo ja syöttää. Ja kun tiedän että (joskus lakon tehnyt kun rupesi ahdistamaan polttaminen) että kaks viikkoa oli seinille riehumista ja sen jälkeen helpotti. Kun ei antaisi ratketa aina vaan uudestaan ja uudestaan. Miten voi olla niin orja.

Yhteistyössä