Kuinkas suhtauisitte jos..

tietäisit että miehellä on vahinkolaukaus ajalta ennen sinua.
Kun lapsi on n.12 tapaatte muutaman kerran ja ilmoitat että et hyväksy lasta ja miehesi pistää välit jäihin.
Aikaa kuluu 20v ja kyseinen lapsi ottaa yhteyttä teidän vanhempaan lapseen jonka on tavannut silloin teininä..oma lapsenne ei muista tapahumaa eikä hänelle ole kerrottu etä hänellä on sisko..

Nyt sitten lapsenne kertoo että näin on käyny ja miksi ei ole kerrottu, mitä vastaate
 
"vieras"
Niin. Mun mielestä lapsella on oikeus tietää että hänellä on sisar- tai velipuoli. Ei sitä tarvitse heti pienelle lapselle hokea mutta sen ikäisenä kun ymmärtää, on mielestäni aiheellista kertoa. Saa sitten itse päättää ottaako yhteyttä vai ei.
 
"una"
Vastaisin että olin paska mutsi ja isä kanssa perseestä ja ettei teitä kiinnostanut tää vahinkolaukaus jota joku saattaisi lapseksikin kutsua. Että se laukaus ei tarvinu isää.
 
lucifer
Lapsi olisi otettu elämäämme jo tuolloin kun hän ensimmäisen kerran siihen tuli.

Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan eli perheessämme olisi nyt sitten uusi jäsen ja lapsilla sisarus. eli kertoisin tilanteessasi totuuden lapsilleni ja pyytäisin pitämään yhteyttä tähän sisarukseensa jos haluaa tutustua.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Lisään vielä, etten voi ymmärtää miten uudella puolisolla on muka oikeus olla hyväksymättä puolison lasta aikaisemmasta suhteesta. Oli vahinko tai ei, lapsella on oikeus vanhempiin. Jos ei lapsia halua, pitää huolehtia ehkäisystä. Järkyttävää.
 
Niin siis minullahan on tilanne että säni olen näh.yt kkikki 3kertaa, viimeksi n.20v sitten. Pikkuveli täytti just 22 ja tänään uskalsin ottaa vanhempaan pikkuveljeen.
Kovastihan tuo oli sitämieltä että helvetti miks kukaan ei ole kertonu aiemmin..
Nyt se pureskelee asiaa ja keskustelee sit isämme kanssa..
 
"vieras"
Pyytäisin anteeksi ettei ole kerrottu, ja jos olisi jotain mitä voisin tehdä sen eteen että sisarukset, isä ja lapsi voisivat tutustua, auttaisin parhaani mukaan. Tosi typerä tilanne, siis se miten vanhemmat ovat toimineet. Idiootti mies, jos on uuden naisen vuoksi hylännyt lapsensa :X
 
jos olisin tuo äitipuoli, niin tuskin sanoisin yhtään mitään, koska en usko että edes 20 vuodessa tuollainen ihminen viisastuu.

mä toivon et pystytte veljen kanssa muodostamaan suhteen, mut älkää välittäkö niistä vanhemmista (helppo sanoa näin ulkopuolisina ) keskittykää ihan vaan tutustumaan toisiinne ja antakaa vanhojen olla.
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Pyytäisin lapselta anteeksi sitä, että olin silloin aikoinani ymmärtämätön ja itsekäs. Samaan hengenvetoon haluaisin kuitenkin saattaa hänen tietoonsa sen, etten aio tässä vaiheessa olla tuttavuuden tiellä, vaan päinvastoin - olen iloinen siitä, että olette löytäneet toisenne suuresta virheestäni huolimatta.

Siis olettaisin että olisin vuosien saatossa saanut järkeä ja ymmärrystä päähäni.

Toivottavasti saatte tästä nyt luoduksi yhteyttä toisiinne mutta kuten keppälerttu tuossa jo hyvin viisaasti sanoikin - älkää vatvoko ja miettikö menneitä, vaan keskittykää tähän hetkeen. Se mikä silloin tapahtui, tapahtui, eikä sitä saa poispyyhityksi - sen sijaan kannattaa keskittyä ja sijoittaa tähän tutustumiseenne :).
 
Ja ihan vain ettei tilanne olisi helppo niin näitä veljiähän on kaksi. Nuoremmalla ei ole mitään käsitystä tilanteesta, mutta hänellekkin kuulema asia kerrotaan kun hänelläkin on kuulema oikeus kuulla.

Ja kuten sanottu isäni ei ole koskaan ollut kanssani tekemisissä noita kolmea taapaamista lukuunottamatta, lähti menemään kun sai kuulla raskaudesta.
Llen hänelle pari kirjettä laittanut näiden vuosien aikana, mutta kumpaankaan en ole vastausta saanut.
 
Siis mitä?!
"Kun lapsi on n.12 tapaatte muutaman kerran ja ilmoitat että et hyväksy lasta ja miehesi pistää välit jäihin."
Järkyttävää. Millä hemmetin oikeudella sä ilmoitat ettet hyväksy lasta? Hyväksyy tai ei, lapsi on olemassa ja hänellä on oikeus isäänsä.
 
No meillä kävi niin että tiesin olemassa olevasta isoveljestä vaikka en isääni tapaa. N. 4v sitten otin yhteyttä veljeeni ja hän oli erittäin loukkaantunut ettei hänelle kerrottu pikkusiskosta.

Selittäisin ettei olla oltu väleissä niinkuin veljellenikin selitettiin. Tosin tyhmästi tehty kun ei aikaisemmin ole kerrottu...
 
"Vieras"
Tää on taas niin tätä. Ei niitä lapsia kukaan hyväksy tai ole hyväksymättä. Tai jos ei hyväksy siinä kuviossa jotakin, niin sitten itseään.

Mikä sinä olet hyväksymään ketään toista ihmistä?
 

Yhteistyössä