Kuinkas hyvällä tuurilla kainalossa tuntuva patti

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
on vain turvonnu imusolmuke? Onhan tässä sairastellu, mut muut imusolmukkeet tuntuu olevan ihan normaalit, kainalosta vaan löysin epämääräsesti tuntuvan patin. Vähän arastellee kyllä, ainaki jos enempi sitä tutkailen... Se ei oo semmonen pyöreä patti vaan enempi semmonen leveähkö.

[QUOTE="vieras";23008625]onko se littee vai levee? onko menkat lähelläkin? meinaan onko patti vai jotain jumissa?[/QUOTE]

Oviskipuja kärvistelen tässä parhaillaan. Mulla on muistikuva että oon tuon ennenki hoksannu mut aatellu että on juuriki imusolmuke ko ollu joku nuhakuume päällä. Se on semmonen "uponnu" leveä ja pitkä. Muhkurainen. Ehkä sentin maksimissaan puolitoista. Enkä ossaa sanoa liikkuuko painellessa, iho muutenki pehmeä kainalossa niin vaikea sanoa.

No jos olet sairastellut niin voi ihan hyvin olla turvonnut imusolmuke. Myös muitakin vaarattomia vaihtoehtoja mielestäni on. Lääkärille kannattaa toki mennä näyttämään, niin saa asiaan selvyyttä :) Toivon mukaan on jokin harmiton juttu, ihan riittävästi ollut varmasti vastoinkäymisiä sinulla.

[QUOTE="vieras";23008643]Sä pääset varmaan nopeesti lääkäriin, ota omalääkäriin yhteyttä ni pääsevät nopeesti tutkimaan. Toivottavasti ei olis mitään rasvapattia kummempaa.[/QUOTE]

Tiistaille sain ajan. Aiemmin ei pääse jos en yleislääkärille taho mut halusin ihan omalle lääkärille. Mulla on nilkassa rasvapatti, semmonen pikkunen, eikä tuo semmoselta tunnu.

Mulla oli patti kainalossa esikoista odottaessa. Oli väärässä paikassa oleva maitorauhanen. Seuraavia odottaessa se ei ole noussut kainalossa vaivaamaan... Se hävisi imetyksen alettua, en muista kuinka pian, mutta katosi, kuten lääkäri neuvolassa sanoi tapahtuvan.

Tutkituttamalla saat syyn selville, tieto on parempi kuin odottelu ja epävarmuus!!!

[QUOTE="Niin";23008659]Ootko kipeenä tai kuumeinen?

Kannattaa käydä näytättään jos ei muutamassa päivässä laske.[/QUOTE]

Olen ollu kipeänä kyllä, keuhkokuumeessa mut parantunu aika hyvin jo. Ja tosiaan muut imusolmukkeet jotka kyllä oli turvoksissa vielä viikko sittekki, on laskenu.

mulla on kaulassa koko ajan imusolmukkeet turvoksissa, ne on ollu siinä 5 vuotta.. jos sulla on valkosoluarvo yhtään normaalia korkeammalla niin se voi aiheuttaa sen et imusolmuke on turvonnut! tai sitten olet tulossa kipeäksi.. jotku imusolmukkeet saattaa jäädä pahan taudin jälkeen loppuelämäks turvoksiin eikä se tarkoita mitään pahaa, itseään vaan saatta hieman pelottaa et mikä siellä on, ja jos ne alkaa kasvamaan tai tulee tosi kosketusaroiksi niin niitä pitää mennä näyttämään. näin on mulle lääkäri sanonut kun mulla on aikoinaan ultrattu noi mun kaulan imusolmukkeet jotka on turvoksissa (yht. 3kpl).

mä todellakin toivon, ettet ole tulossa kipeäksi, oon sivusta seurannut sun tarinaas aika pitkään ja sulle pitäisi jo suoda terve elämä! tsemppiä :heart:

mulla on kaulassa koko ajan imusolmukkeet turvoksissa, ne on ollu siinä 5 vuotta.. jos sulla on valkosoluarvo yhtään normaalia korkeammalla niin se voi aiheuttaa sen et imusolmuke on turvonnut! tai sitten olet tulossa kipeäksi.. jotku imusolmukkeet saattaa jäädä pahan taudin jälkeen loppuelämäks turvoksiin eikä se tarkoita mitään pahaa, itseään vaan saatta hieman pelottaa et mikä siellä on, ja jos ne alkaa kasvamaan tai tulee tosi kosketusaroiksi niin niitä pitää mennä näyttämään. näin on mulle lääkäri sanonut kun mulla on aikoinaan ultrattu noi mun kaulan imusolmukkeet jotka on turvoksissa (yht. 3kpl).

mä todellakin toivon, ettet ole tulossa kipeäksi, oon sivusta seurannut sun tarinaas aika pitkään ja sulle pitäisi jo suoda terve elämä! tsemppiä :heart:

No joo, kyllä ko tuon patin hoksasin niin eka ajatus oli että hyppäänpä ikkunasta... Rupes ketuttaan ja kunnolla. : / Mutta järki on jo voittanu, ootan sinne lääkärille pääsyä ekana. Ja olen mielessä käynykki vaihtoehot läpi mitä tiiän, mut ko en vaan yhtään ihmettelis että minun tuurilla se on joku helvetin aggressiivinen syöpä joka tappaa viikossa :D Noh, samapa tuo, en mie ennää siihen taistoon jaksais lähteäkkään. Jos nyt kainalosta joku syöpäkasvain löytyis nii löisin hanskat tiskiin, vaikka kuka sanois mitä.

[QUOTE="Lania";23008829]Onko sinulla aivokasvain? Sehän ei yleensä lähetä etäpesäkkeitä imusolmukkeisiin. Itselläni aivokasvain myös...[/QUOTE]

Ei sillä luultavimmin ole mittään tekemistä aivokasvaimen kans. Mulla on selässäki kasvain joka leikattaan helmikuussa, ihan harmiton sellanen mut aiheuttaa jonkumoisia ongelmia.

Mutta yleensähän aivoista lähettää just selkään...että ne varmaan yhteyksissä toisiinsa? Enpä ole koskaan kuullut, että saisi aivokasvaimen ja imusolmukesyövän...mutta tietysti kaikki mahdollista.

Tiedän kyllä myös tuon, että kaikki pahkurat pelottavat ja huolettavat...mihinkään ei voi oikein enää luottaa. Tsemppiä kuitenkin, älä hermoile turhia etukäteen.

Onko sinulta muuten saatu poistettua päästä kasvi?

[QUOTE="Lania";23008872]Mutta yleensähän aivoista lähettää just selkään...että ne varmaan yhteyksissä toisiinsa? Enpä ole koskaan kuullut, että saisi aivokasvaimen ja imusolmukesyövän...mutta tietysti kaikki mahdollista.

Tiedän kyllä myös tuon, että kaikki pahkurat pelottavat ja huolettavat...mihinkään ei voi oikein enää luottaa. Tsemppiä kuitenkin, älä hermoile turhia etukäteen.

Onko sinulta muuten saatu poistettua päästä kasvi?[/QUOTE]

Mulle on sanottu kahta, että ne ois samaa lajia ja toisen lääkärin mielestä ei. Että tiiä tuosta sitte... Selviää ko leikattaan ja tutkittaan. Onhan se aivokasvain poistettu ja tässä nyt on mietinnässä sädehoidot, oon vaan niin rikki ja poikki etten tiä jaksanko ennää mittään.

Tiedän tunteen. Minulla itselläni ei ole poistettavaa laatua, mutta nyt ei ole ns.aktiivisena. Joskus sitten menee sen myöten...mutta nyt ei ole aika murehtia sitä...

No joo, kyllä ko tuon patin hoksasin niin eka ajatus oli että hyppäänpä ikkunasta... Rupes ketuttaan ja kunnolla. : / Mutta järki on jo voittanu, ootan sinne lääkärille pääsyä ekana. Ja olen mielessä käynykki vaihtoehot läpi mitä tiiän, mut ko en vaan yhtään ihmettelis että minun tuurilla se on joku helvetin aggressiivinen syöpä joka tappaa viikossa :D Noh, samapa tuo, en mie ennää siihen taistoon jaksais lähteäkkään. Jos nyt kainalosta joku syöpäkasvain löytyis nii löisin hanskat tiskiin, vaikka kuka sanois mitä.

älä sano ettet lähtis enää taistoon ja löisit hanskat tiskiin! ei saa luovuttaa, koska mä uskon, että puolet paranemisesta on kiinni ihmisen omasta mielestä ja taistelutahdosta! ja hyvä, että olet miettinyt asioita etukäteen, mutta ymmärrät myös sen, että lääkäri ne tosiasiat sulle sitten kertoo, turhaan sitä on vielä miettiä liikaa etukäteen :) mä uskon, että nyt on kyse jostain aivan harmittomasta asiasta, tsemppiä :heart:

älä sano ettet lähtis enää taistoon ja löisit hanskat tiskiin! ei saa luovuttaa, koska mä uskon, että puolet paranemisesta on kiinni ihmisen omasta mielestä ja taistelutahdosta! ja hyvä, että olet miettinyt asioita etukäteen, mutta ymmärrät myös sen, että lääkäri ne tosiasiat sulle sitten kertoo, turhaan sitä on vielä miettiä liikaa etukäteen :) mä uskon, että nyt on kyse jostain aivan harmittomasta asiasta, tsemppiä :heart:

Siksi sanon että luovutan koska oon loppu. Tottahan tuo voi mieli muuttua mut tällä hetkellä on tuntemukset just sitä. Eikä saa sanoa ettenkö sais luovuttaa, kyllähän mie saan. Oon siitä jo kotopuolessaki pitäny pitkät saarnat että kenenkään takia en ala itteä rääkkäämään, teen sen itteni takia jos jonku takia.
Toki mie silti aattelen perhettäki. Todellaki toivottaan silti että tuo kainalon patti on joku harmiton, ois jo kohtalon ivaa että jotaki muuta olis.