Kuinkakohan kauan tätä nukkumaanmeno rumbaa jatkuu?

Eiks tän pitäis jo helpottua pikku hiljaa?

Sälli on ollu jatkettavassa kuukauden ja aina vaan se nukkumaanmeno on yhtä eestaas hinkkaamista..Silittely auttaa ehkä kerran viikossa, päiväunia ei suostu nukkuu enää ollenkaan ja iltasin menee 3 tuntia et sen saa nukkuu ja yöt se ravaa ovella karjumassa..

Onpa muuten ihan hemmetin hienoa, ne mun vähätkin omat hetket on loppunu ton jatkettavan myötä kokonaan.

Oi te suuret ja mahtavat kasvattajat, kertokaas nyt kuinka se pitää tehdä?
 
[QUOTE="vierailija";26463350]Laittaisin takas pinnikseen,huh.
En osaa neuvoo,meillä siirtyminen kävi suht vaivattomasti.[/QUOTE]

Ei auta kun tulee sieltä heittämällä pois, sen takia mä sängyn vaihdoinkin..
 
"vieras"
Nää on vaikeita.. mutta taaperon kanssa toimin niin että vien sänkyyn, toivottelen hyvät yöt ja pusutan kerran. Jos ja kun ei jää sänkyyn kauniisti, vien hänet sänkyyn takaisin katsomatta silmiin ja sanomatta mitään. Niin monta kertaa kuin tarvis. Jossain kohtaa alkoi älytön riekkuminen ja kiusanteko sängyssä (pomppii sängyn rikki, laulaa ja hoilottaa yms) (uhmaa), jolloin menin sängyn viereen istumaan, en sanonut mitään, en katsonut tai reagoinut pelleilyihin ja huutoihin, mutta pidin lapsesta napakasti ja tukevasti kiinni selän päältä ja jaloista (ei tietty saa satuttaa). Lapsi makuuasenossa. Tohon se sitten viimeistään nukahtaa.

Tärkeintä lienee se että huonolla käytöksellä ja riekkumisella ei saa MINKÄÄNLAISTA huomiota, ei aleta edes hokemaan ei-sanaa sille lapselle, sekin on huomioimista.
 
^Jooo, meneppä pitämään millään tapaa kiinni!Häviää ne vähätkin unenrippeet silmistä ja on täys sota päällä, erehdyin kerran kokeilemaan..

Mä pidän talon hiljaisena, vältän ylimäärästä liikettä, vien takas sänkyyn, en puhu, istun vieressä..Ei auta ei..

Alkaa äitiä väsyttää ja ihan suomeks sanottuna vituttaa tää touhu jo sen verran et teen sille kohta kannen siihen pinnikseen ja laitan takas sinne..
 
"Teme"
Tilanteesi on kuin kopio meiltä. Meillä jatkettava otettiin käyttöön viime syyskuussa, koska pikkuveli oli tulossa vuodenvaihteessa. Esikoispoika ei pysy sängyssään vieläkään. Monet konstit on kokeiltu ja tiukkana oltu. 2,5-vuotiaamme uteliaisuus on suuri ja mahdollisuus tulla itse pois sängystä on vastustamaton. Lisäksi alkoi uhmaikä. Turvallisuussyistä emme jatkaneet pinnisaikaa, koska poika alkoi kiivetä jo yli. Nukutus kestää meillä kaikkineen 1-2h joka ilta. Omaa aikaa ei jää, kuten hetken kestäneen jakson aikana pinnisvaiheessa. Ne, joiden lapset nukahtavat helposti, eivät tätä rasituksen aihetta yleensä ymmärrä. Meillä siis temppuiltu nyt 9kk. Toivotan voimia!
 
"vieras"
^Jooo, meneppä pitämään millään tapaa kiinni!Häviää ne vähätkin unenrippeet silmistä ja on täys sota päällä, erehdyin kerran kokeilemaan..

Mä pidän talon hiljaisena, vältän ylimäärästä liikettä, vien takas sänkyyn, en puhu, istun vieressä..Ei auta ei..

Alkaa äitiä väsyttää ja ihan suomeks sanottuna vituttaa tää touhu jo sen verran et teen sille kohta kannen siihen pinnikseen ja laitan takas sinne..
Tottakai se pistää vastaan, ja etenkin jos tietää voittavansa :)

Jokainen varmaan löytää oman keinonsa, mutta kyllä mä suosittelen että otat vaan ronskisti mukulasta otteen kunnes rauhottuu. Vaikka joka hiton ilta. Ei se montaa viikkoa jaksa. Tai sitten jos et halua käyttää "fyysistä voimaa", niin jatkat sillä linjalla että palautat mitään puhumatta sänkyyn, mutta ÄLÄ JÄÄ SINNE ISTUMAAN. :) Poistut vaan toiseen huoneeseen aina. Huomionanto nollaan.
 
[QUOTE="vieras";26463456]Tottakai se pistää vastaan, ja etenkin jos tietää voittavansa :)

Jokainen varmaan löytää oman keinonsa, mutta kyllä mä suosittelen että otat vaan ronskisti mukulasta otteen kunnes rauhottuu. Vaikka joka hiton ilta. Ei se montaa viikkoa jaksa. Tai sitten jos et halua käyttää "fyysistä voimaa", niin jatkat sillä linjalla että palautat mitään puhumatta sänkyyn, mutta ÄLÄ JÄÄ SINNE ISTUMAAN. :) Poistut vaan toiseen huoneeseen aina. Huomionanto nollaan.[/QUOTE]

Nyt on oikeasti kyseessä lapsi josta ei voi missään kohtaa ottaa kiinni siinä mieles et rauhottaisit sitä, tuo mukula on parhaimmillaa repiny multa tukottain hiuksia, raapinu naaman jne. kun kokeilin neuvolan vinkkiä "ota lapsi syliin kun se kovin hermostuu ja rauhota siinä", ei toimi meillä..Ei rauhotu, ei vaikka huudattaisit sitä maailman tappiin asti..+ talossa on 5kk ikäinen vauva joten en edes voi sitä kauaa huudattaa et ees joku saa nukkua..

No, kai mä vaan jatkan tätä sirkustelua ja toivon et joskus olis rauha maassa tuvassa ihmisten aikoihin... : /
 
[QUOTE="Teme";26463437]Tilanteesi on kuin kopio meiltä. Meillä jatkettava otettiin käyttöön viime syyskuussa, koska pikkuveli oli tulossa vuodenvaihteessa. Esikoispoika ei pysy sängyssään vieläkään. Monet konstit on kokeiltu ja tiukkana oltu. 2,5-vuotiaamme uteliaisuus on suuri ja mahdollisuus tulla itse pois sängystä on vastustamaton. Lisäksi alkoi uhmaikä. Turvallisuussyistä emme jatkaneet pinnisaikaa, koska poika alkoi kiivetä jo yli. Nukutus kestää meillä kaikkineen 1-2h joka ilta. Omaa aikaa ei jää, kuten hetken kestäneen jakson aikana pinnisvaiheessa. Ne, joiden lapset nukahtavat helposti, eivät tätä rasituksen aihetta yleensä ymmärrä. Meillä siis temppuiltu nyt 9kk. Toivotan voimia![/QUOTE]

Et oo tosissas!9kk! :O :O Ei jumankeuta mulla olis hermoja tuollaseen..Aika sissi oot!
 
"vieras"
Nyt on oikeasti kyseessä lapsi josta ei voi missään kohtaa ottaa kiinni siinä mieles et rauhottaisit sitä, tuo mukula on parhaimmillaa repiny multa tukottain hiuksia, raapinu naaman jne. kun kokeilin neuvolan vinkkiä "ota lapsi syliin kun se kovin hermostuu ja rauhota siinä", ei toimi meillä..Ei rauhotu, ei vaikka huudattaisit sitä maailman tappiin asti..+ talossa on 5kk ikäinen vauva joten en edes voi sitä kauaa huudattaa et ees joku saa nukkua..

No, kai mä vaan jatkan tätä sirkustelua ja toivon et joskus olis rauha maassa tuvassa ihmisten aikoihin... : /
Kuinka monesti kokeilit? jatkoitko niin kauan että rauhoittuu vai annoitko raivolle periksi? Kuinka kauan pidit kiinni? En yritä tai halua arvostella, mutta jos lapsi jo tuossa iässä on hallitsematon niin tiedät varmaan millainen se on esim. teini-iässä voimineen.... ja jos se vielä huomaa että äiti hyppii varpaillaan kun alkaa vähän huutamaan (kun pelkäät ettei vauva saa nukuttua jne...) niin mikäs sen parempi tapa hyppyyttää äitiä!

Itsekin monesti teen erehdyksiä ja joudun muuttamaan toimintatapoja jne, mutta se on vissi että harvoin mikään toimii ekalla tai tokalla, ei edes kolmannella kerralla, ja itse on vaikea pysyä johdonmukaisena - kun vielä ottaa aivoon niin että voisi heittää mukulan kellariin nukkumaan. Silloin ne jutut ei sitten yleensä toimikkaan.

Päätit minkä tavan tahansa niin PYSY SIINÄ, täsmälleen, ja jatka sitä ainakin kuukausi. Jos päätät että et puhu niin sitten et todellakaan vastaa yhteenkään vininään tai kysymykseen, tai jos päätät että et jää huoneeseen niin silloin et sinne kertaakaan jää, vaippa ipana löisi päätänsä sängystä läpi. Palautat vaan sänkyynsä jos tulee pois. Tsemppiä
 
[QUOTE="vieras";26463536]Kuinka monesti kokeilit? jatkoitko niin kauan että rauhoittuu vai annoitko raivolle periksi? Kuinka kauan pidit kiinni? En yritä tai halua arvostella, mutta jos lapsi jo tuossa iässä on hallitsematon niin tiedät varmaan millainen se on esim. teini-iässä voimineen.... ja jos se vielä huomaa että äiti hyppii varpaillaan kun alkaa vähän huutamaan (kun pelkäät ettei vauva saa nukuttua jne...) niin mikäs sen parempi tapa hyppyyttää äitiä!

Itsekin monesti teen erehdyksiä ja joudun muuttamaan toimintatapoja jne, mutta se on vissi että harvoin mikään toimii ekalla tai tokalla, ei edes kolmannella kerralla, ja itse on vaikea pysyä johdonmukaisena - kun vielä ottaa aivoon niin että voisi heittää mukulan kellariin nukkumaan. Silloin ne jutut ei sitten yleensä toimikkaan.

Päätit minkä tavan tahansa niin PYSY SIINÄ, täsmälleen, ja jatka sitä ainakin kuukausi. Jos päätät että et puhu niin sitten et todellakaan vastaa yhteenkään vininään tai kysymykseen, tai jos päätät että et jää huoneeseen niin silloin et sinne kertaakaan jää, vaippa ipana löisi päätänsä sängystä läpi. Palautat vaan sänkyynsä jos tulee pois. Tsemppiä[/QUOTE]

Heh, ei tuo tasan minua hyppyytä, kerroin vaan keinot mitkä ei tässä talossa toimi..Jos se fyysinen kontakti ei toimi niin joku muu toimii, mut tähän nukkuu menemiseen en vielä sitä keinoa ole löytänyt.

Mutta siis kai tää joskus helpottaa..Totta se on et jos jotain tekee niin siinä on sit pysyttävä loppuunasti, tuon vieressä istumisen lopetin kun ei se tuottanut tulosta ja sai muksun vaan nostaa kierroksia enemmän, nyt on menty sillä sänkyyn takas viemisellä, aattelin vain aloituksella et koska tää helpottuu ja teenkö mä jotain niin kamalan väärin..
 
Viimeksi muokattu:
"Anne"
Mene samaan huoneeseen istumaan tuolille tai lattialle. Ovi rakosilleen ja selkä lapseen päin. Aina kun tulee pois sängystä niin puhumatta nakkaat takasin ja käyt takaisin istumaan.
 
Joo hankala on tilanne ja käsitän hyvin tuon ettei kiinnipito auta. Täällä yks samantyylinen venkula 1v 10kk joka ekan viikon nukahti ok, mut sit illalla alkoi ramppaaminen ovelle ja lelujen luo yms. Istun tuolilla ovensuussa ja palautan sänkyyn sanomatta mitään. Aamulla tyyppi nousee käppäilee jo 5 maissa ja kiljuu kuin pikkupossu kun yrittää saada viereen/sänkyyn jatkamaan unia :attn:

Voisko ap ottaa lattialle itselleen varapetin sängyn viereen jos se auttais lapsen nukahtamiseen? Vai voiko 5kk olla toisessa huoneessa sen aikaa, siis nukkuuko ok?
Ei tuu muuta mieleen...
 
Siis lapset ei nuku samassa huoneessa, et siinä mieles hyvä. Mä kokeilin sitä samassa huoneessa makoilua niin lopputulos oli se et mukula oli käyttämässä mua pomppulinnana..Tota tuolijuttua en ole kokeillut, voisin ens viikosta alkaa kokeilee sitä! :)

Joo meillä kans alkaa puol 4 se hemmetin huutaminen, kiva kun muksu on tyylii 22.00 vasta nukahtanut unille eikä tosiaa nuku päikkäreitä ja aamuyöt menee huutaessa.. :rolleyes:
 
"pööpö"
Voih tiedän tunteen! Meidän isommalle nukahtaminen on aina ollut vaikeaa, siis jo ihan vauvana. Nyt n. vuoden ajan ollut helpompaa 3-vuotiaan kanssa iltaisin. Meillä taisi auttaa vain ja ainoostaan lopulta se, että mies otti noi iltanukutukset hoitaakseen, kun sillä ei tunteet oo ihan niin herkillä kuin miulla. Jostain syystä mie taas saan paremmin nukahtamaan päikkäreille...
 
"Anne"
Siis lapset ei nuku samassa huoneessa, et siinä mieles hyvä. Mä kokeilin sitä samassa huoneessa makoilua niin lopputulos oli se et mukula oli käyttämässä mua pomppulinnana..Tota tuolijuttua en ole kokeillut, voisin ens viikosta alkaa kokeilee sitä! :)

Joo meillä kans alkaa puol 4 se hemmetin huutaminen, kiva kun muksu on tyylii 22.00 vasta nukahtanut unille eikä tosiaa nuku päikkäreitä ja aamuyöt menee huutaessa.. :rolleyes:
Miten muksu käyttää sinua pomppulinnana? Istu ovensuussa, lattialla tai tuolilla, älä makaa. Selkä lapseen päin _ei mitään_ kommunikointia. Palauta muksu heti lennosta takaisin sänkyyn äläkä odota että päälläsi hypitään.
 
[QUOTE="Anne";26463628]Miten muksu käyttää sinua pomppulinnana? Istu ovensuussa, lattialla tai tuolilla, älä makaa. Selkä lapseen päin _ei mitään_ kommunikointia. Palauta muksu heti lennosta takaisin sänkyyn äläkä odota että päälläsi hypitään.[/QUOTE]

Tuo oli tarkoitettu tuohon josko vierassänky helpottais, eli en voi mennä lapsen kanssa pötköttää kun se alkaa välittömästi leikkimään.

Kuten sanoin, tätä sun mainitsemaa kikkaa taidan ens viikolla kokeilla. :)
 
Siis lapset ei nuku samassa huoneessa, et siinä mieles hyvä. Mä kokeilin sitä samassa huoneessa makoilua niin lopputulos oli se et mukula oli käyttämässä mua pomppulinnana..Tota tuolijuttua en ole kokeillut, voisin ens viikosta alkaa kokeilee sitä! :)

Joo meillä kans alkaa puol 4 se hemmetin huutaminen, kiva kun muksu on tyylii 22.00 vasta nukahtanut unille eikä tosiaa nuku päikkäreitä ja aamuyöt menee huutaessa.. :rolleyes:
Minkäs ikäinen se pomppija on :) ? Olisko kuitenki yliväsy koska ei asetu päikkäreille...?
Täällä otettiin siinäkin asiassa äidistä mittaa pari kk sitten, herra kiljui tunninkin ennenkuin nukahti päikkäreille, nukkui sit tunteja ok. Ja pojassa virta lisääntyy mitä väsyneempi on, ei sit saa unesta enää kiinni.
Käyttekö suihkussa tms iltaisin, rauhoittaako se?
Ai joo mä peitin lakanoilla lelut, ettei ne kiinnostanut illalla silmään liikaa :)
 
"vieras"
Kuullostaa meidän nuorimmalta. Ja ne jutut missä otetaan isommasta mallia..joo ei.. Meillä isommat on aina menny aika hyvin nukkumaan mut nuorin on riehuja.
Ja jaksaa tuntikausia.
Ja ei tosiaan mikään oikein auta.
Jos ollaan suht pirteitä niin nukutetaan niin et toinen vanhemmista istuu sängyllä vieressä(lapsi juttelee, laulaa, huutelee, keikkuu jne, välistä pidetään kiinni, silloin raapii), siinä menee usein ainakin tunti, joskus monta. Jos oon itse väsyny nukutan lapsen syliin, siinä sen sängyllä istuen, siinäkin ottaa oman aikansa mut on helpompaa.
Mut kai se sit joskus isompana oppii, meillä tätä on kestänyt yli vuoden. Ehkä kerran vikossa tai kahdessa nukahtaa itsekseen ja nopeasti.
Tsemiä!
 
2 vuotias, päiväunilla, silloin harvoin kun ne nukkuu, ei oo merkitystä iltaan..Melkein väsyneenä nukahtaa helpommin.. :whistle:

Tuo on niin kova kiipee ettei pysy missään sängyssä, kokeilin kans matkistakin jo epätoivoisena.. :D

Mä oon iltasin alkanu rauhottaa poikaa rasvaamalla sen sängyssä, yleensä siinä kohtaa vähän silmät luppaseekin mut jotenkin se aina kerää jostain sen energiapiikin ja alkaa hilluu ja tosiaan, ehkä kerran viikossa mä onnistun "hieroo" sen uneen saakka..Tuo on siitä velmu ettei se anna esim. sivellä kasvoja kun se tietää et siitä alkaa väsyttää, heti kun alkaa tulee se et nukahtais niin räväyttää silmät auki, alkaa puhumaan, nousee sängystä jne jen. Eli sitä unta vastaan tapellaan viimeseen asti.
 
Vilkkaan pojan mama
Meillä toimi sillä että uhkasin viedä rakkaimmat DVD:t kaappiin jos tulee pois. No tätähän se kyllä testasi monta kertaa ja aina lähti dVD:t päiväksi kaappiin.

Sanoin vaan eka kerran jälkeen kun kiusallaan alkoi hillua että nyt jos vielä kerran tulet sängystä pois niin dvdt menee kaappiin. Aika monta kertaa (noin viikon) jaksoi testata ja sitten luovutti kun aina otin dvdt päiväksi pois ja palautin pojan sänkyynsä sen sata kertaa puhumatta.

Sen jälkeen ei ole tarvinnut palautella.

Tsemppiä!
 
"akka"
2 vuotias, päiväunilla, silloin harvoin kun ne nukkuu, ei oo merkitystä iltaan..Melkein väsyneenä nukahtaa helpommin.. :whistle:

Tuo on niin kova kiipee ettei pysy missään sängyssä, kokeilin kans matkistakin jo epätoivoisena.. :D

Mä oon iltasin alkanu rauhottaa poikaa rasvaamalla sen sängyssä, yleensä siinä kohtaa vähän silmät luppaseekin mut jotenkin se aina kerää jostain sen energiapiikin ja alkaa hilluu ja tosiaan, ehkä kerran viikossa mä onnistun "hieroo" sen uneen saakka..Tuo on siitä velmu ettei se anna esim. sivellä kasvoja kun se tietää et siitä alkaa väsyttää, heti kun alkaa tulee se et nukahtais niin räväyttää silmät auki, alkaa puhumaan, nousee sängystä jne jen. Eli sitä unta vastaan tapellaan viimeseen asti.
No minusta tämä jo kertoo että et toimi niin johdonmukaisesti kuin pitäisi. Yrität saada lapsen nukahtamaan rasvaukseen, se ei ehkä ole hyvä keino. Pois hössötykset.
 
[QUOTE="akka";26463722]No minusta tämä jo kertoo että et toimi niin johdonmukaisesti kuin pitäisi. Yrität saada lapsen nukahtamaan rasvaukseen, se ei ehkä ole hyvä keino. Pois hössötykset.[/QUOTE]

Ei sillä rasvauksella ole tarkoitus nukahtaa vaan rauhoittua ja pistää sen jälkeen maate.
 

Yhteistyössä