Kuinkahan sitä TAAS kuulee vittuilua talotimikunnan jäseniltä kun en osallistunut pihatalkoisisin

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Joka helvetin vuosi sama laulu. Mikset osallistunut, talon henki paranee jne. Joka vuosi ne on ne samat akat kun haravoivat pienen pläntin, loppuajan juoruavat ja sit grilaavat ja ryyppävät. Ukot laittoi keinun pihaan. sinä pihatlakoot, Paikalla oli noin 20 ihmistä kun lasketaan lapsetkin mukaan. Vain mulle valitetaan ku ne mee mukaana, mutta talossa on paljon mutakin jotka ei osallitu.

Miksi ihmeesä VUOKRALLA asujan on haravoitava piha, kun sitä varten on huoltomiehet. Heille maksetan palkka siitä. joka vuosi on vähemmin ja vähenmmin huoltomiehiä, koska työt ovat vähentyneet, Totta helvetissä ne vähentyy jos ASUKKAAT ne tekvät. Talvellakin meidän itää itse tehdä osa lumitöistä, mitkä kuuluusi huoltomiehille.
omistusasunnossa jos asuisin niin asia olisikin toinen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kepsis
Eipä siinä olekkaan mitään järkeä että vuokralaiset tekee huoltomiesten hommat. Talkoopelleily on naurettavaa vuokrakiinteistöissä kun ei asukkaat joudu normaalisitikkaan nuohoomaan niitä pihoja niin mitä hittoa se yksi päivä vuodessa auttaa.

Ainahan se on sitä kumminkin että osa vaan juoruaa ja siirtelee lehtiä paikasta toiseen, toiset istuu ja muutama oikeasti ahkeroi.

Rollolainen
Eipä siinä olekkaan mitään järkeä että vuokralaiset tekee huoltomiesten hommat. Talkoopelleily on naurettavaa vuokrakiinteistöissä kun ei asukkaat joudu normaalisitikkaan nuohoomaan niitä pihoja niin mitä hittoa se yksi päivä vuodessa auttaa.

Ainahan se on sitä kumminkin että osa vaan juoruaa ja siirtelee lehtiä paikasta toiseen, toiset istuu ja muutama oikeasti ahkeroi.
niin just ja ne jotka haluaa tehdä on asia erikseen.
mä voin tuosta oman parvekkeen kohdalta haravoida, , mutta ärsyttää haravoida muien jätksiä sitäkin. meidän ne karkkipaperit ja tupakak-askit eivät ole.

Joka helvetin vuosi sama laulu. Mikset osallistunut, talon henki paranee jne. Joka vuosi ne on ne samat akat kun haravoivat pienen pläntin, loppuajan juoruavat ja sit grilaavat ja ryyppävät. Ukot laittoi keinun pihaan. sinä pihatlakoot, Paikalla oli noin 20 ihmistä kun lasketaan lapsetkin mukaan. Vain mulle valitetaan ku ne mee mukaana, mutta talossa on paljon mutakin jotka ei osallitu.

Miksi ihmeesä VUOKRALLA asujan on haravoitava piha, kun sitä varten on huoltomiehet. Heille maksetan palkka siitä. joka vuosi on vähemmin ja vähenmmin huoltomiehiä, koska työt ovat vähentyneet, Totta helvetissä ne vähentyy jos ASUKKAAT ne tekvät. Talvellakin meidän itää itse tehdä osa lumitöistä, mitkä kuuluusi huoltomiehille.
Fiksut ihmiset pitävät huolta toisistaan ja ympäristöstään vapaaehtoisesti, Sinä et ilmeisesti ole sellainen.

Miksi asia olisi eri, jos asuisit omistusasunnossa? Kyllähän silti se huoltoyhtiö on se, joka pääasiassa hoitaa hommat.

Yhteistä pihaa voi ja kannattaa hoitaa yhdesssä. Se piha on yhtä lailla vuokralaisten kuin omistusasujien käytössä, yhteisenä ilona.

Rollolainen
Noissa tutustuu ihmisiin. Jos haluat olla se urpo erakko, ole sitten.
kyllä mä nään nä SAMAT akat pyykkituvalla ja muuallakin tuolla pihalla, en vaan halua haravoida pihaa . ja juttelen heidän kanssaan muulloinkin. Erakkona ei trvitse olla, Ei se paljon viakuta tutustumiseen JOS SAMAT IHMISETJOKA VUOSI HARAVAOi ei tuu usi anaamoja., vai lapset kasvavat, muuten sama porukka.

"vieras"
Kun asuin kerrostalossa, ei ikinä osallistunut mihinkään pihatalkoisiin.
Siksihän kerrostalossa tai rivitalossa asutaankin, ettei tarvitse tehdä pihatöitä, jumalauta. Niistä töistä jokainen maksaa yhtiövastikkeessaan tai vuokrassaan.

Mun mielestä on ihan luonnollista osallistua talkoisiin, leikata nurmikkoa, istuttaa yhteiselle pihalle kukkia, hoitaa pensaita, tehdä lumitöitä, kantaa puita liiteriin jne., vaikka vuokralla asunkin.

Eihän vuokranmaksu missään nimessä tarkoita vapautusta yhteisistä asioista. Kaikki talon asukkaat kantavat niistä vastuuta tasan yhtä paljon.

tällä
minä en roskaa pihaa, mun ei trvitse sitä siivotakaan. Minä en sotke käytäviä, en sivoa käytäviäkän. Jos sotken pyykkituvalla, sivoan jälkeni. Pihatyöt ei kuulu VUOKRALSIEN hommmiin
No se on tässä vuosien saatossa tullut selväksi, että sinä et tee yhtään mitään ylimmääräistä tai halua nähdä yhtään enempää vaivaa kuin pakko, ELLET sinä HYÖDY siitä jotenkin (tosin tässä tapauksessa olisit saanut ilmaiset juotavat, mutta koska haluat esittää parempaa kuin olet, niin et TIETENKÄÄN voi mennää juomaan edes sitä yhtä siideriä/olutta siine ulos ).

"Minna"
Mua ei voisi vähempää kiinnostaa tuollaiset talkoot. Mutta suoraan sanottuna tuskin olisin mennyt vaikka kiinnostaisi koska on muutenkin tuskaa vähäiset pihalla olemiset siitepölyn takia.

Rollolainen
Mun mielestä on ihan luonnollista osallistua talkoisiin, leikata nurmikkoa, istuttaa yhteiselle pihalle kukkia, hoitaa pensaita, tehdä lumitöitä, kantaa puita liiteriin jne., vaikka vuokralla asunkin.

Eihän vuokranmaksu missään nimessä tarkoita vapautusta yhteisistä asioista. Kaikki talon asukkaat kantavat niistä vastuuta tasan yhtä paljon.
miksi sitten on ne huoltomiehet, heille PALKKAA maksetaan siit että tekvät kysiest työt.
ja toki jos haluaa osallistua pihatöihin se suotakoon, muutta että oikin Pitää LISTAAN nimi kirjoittaa kuka tulee ja että siitä sitten vielä jaksetaan vituilla monta kuukautta ( jopa lapet sitä vittuielvat) niin se on tyhmää
Naapureihin voi tutustua muulloinkin.

miksi sitten on ne huoltomiehet, heille PALKKAA maksetaan siit että tekvät kysiest työt.
ja toki jos haluaa osallistua pihatöihin se suotakoon, muutta että oikin Pitää LISTAAN nimi kirjoittaa kuka tulee ja että siitä sitten vielä jaksetaan vituilla monta kuukautta ( jopa lapet sitä vittuielvat) niin se on tyhmää
Naapureihin voi tutustua muulloinkin.
Miksi muuten et osallistu talkoisiin niin kuin muut talonne asukkaat?

Kepsis
Noh tässä on nyt tullut ainakin kaksi kantaa esille, no joiden mielestä pitää osallistua, oli vuokralla tai ei, ja ne joiden mielestä kun kerta maksetaan jo siitä että joku muu tekee ne niin ei ole syytä asukkaiden silloin alkaa tekemään jo maksetuista töistä. Jos joku nyt toisi jotain muuta näkemystä sitten asiaan.

• Tykkää
Reactions: moona81
kertaakaan en ole osallistunut pihatalkoisiin,eikä kukaan ole tullut vittuilemaan tai kyselemään,miksen osallistu :O
edellisessä talossa asuessa oli talkoot arki-iltapäivästä,en jaksanut 8 tunnin työvuoron jälkeen lähteä haravoimaan ja kuuntelemaan känniääliöiden örinöitä ja nyt tässä paikassa asuessa talkoot on ollu silloin,kun me ei olla oltu kotona.

"Vieras"
Mä vihasin meidän esdellisen asunnon pihatalkoita. Ekana vuona keväällä en osallistunut ja siitä tuli sanomista, syksyllä sitten osallistuin, mutta ne samat mummot oli koko ajan kyttäämässä ja neuvomassa, kun " ei ne nuoret osaa" .
Sitten en osallistunut kun olin viimeisilläni raskaana ja ei huvittanut, se nyt meni ilmeisesti hyväksyttävästi.
No, vauvan kanssa osallistuin ja tein mitä tein.
Nyt viimeisellä kerralla multa kysyttiin että tulenko, vastasin että " taidan jättää väliin, kun lapset ( 1v ja 2,5v) pitäisi ottaa mukaan ja aika menisi sitten niiden vahtimiseen." no mummot siihen että " tulette toki, lapsille vaan haravat käteen) me sitten mentiin, vaikka arvasin että eipä meistä ainakaan apua ole ;) talkoiden lopuksi mummot sanoi et " katsellaan näitä talkoita sitten lasten kanssa uudelleen muutaman vuoden päästä"

Eipä me kyllä enää siellä asuta, ettei tarvii enää aiheuttaa pahennusta.

Yhteistyössä