Kuinkahan sitä TAAS kuulee vittuilua talotimikunnan jäseniltä kun en osallistunut pihatalkoisisin

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tällä;26341526:
Ehkäpä sä otat tämän vaan liian henkilökohtaisesti ja luulet, että muut vittuilevat sulle. Mitäpä jos ensi kerran ihan vaan sanot, jos joku tulee ihmettelemaan osallistumattomuuttasi, että kyseessä on vapaaehtoiset talkoot ja niihin ei ole pakko osallistua ja sinä et halua.
Totta.

Mulle tuli mieleen myös se vaihtoehto, että jos ap kovastikin kritisoi aina taloyhtiön epäkohtia, pihan epäsiisteyttä ja sen sellaista, eikä kuitenkaan osallistu mitenkään asioiden muuttamiseen (ei talotoimikunnan toimintaan, ei pihatalkoisiin) niin siinä voi olla syy sille, että hänelle ehkä vähän kuittaillaan.

tällä
Totta.

Mulle tuli mieleen myös se vaihtoehto, että jos ap kovastikin kritisoi aina taloyhtiön epäkohtia, pihan epäsiisteyttä ja sen sellaista, eikä kuitenkaan osallistu mitenkään asioiden muuttamiseen (ei talotoimikunnan toimintaan, ei pihatalkoisiin) niin siinä voi olla syy sille, että hänelle ehkä vähän kuittaillaan.
Tämäkin on toki mahdollista.

"vieras"
selvennän tätä, jos asuisin OMAKOTITALOSSA, niin toki pitäisi itse thsä ja silloinn se kinnostaiaikin enemmän. Rivarissa voisin OMAN Taka tai etupihan siisitä, ei muuta.
Vittu mikä paska asenne. Me asutaan rivarissa, lumityöt on ulkoistettu mutta pihat siistitään ja pienet maalaustyöt jne tehdään itse ja näin ollen säästetään vastikkeissa. Mutta on huomattu että osa on kyllä laiskaperseita joita ei koskaan näy. Toisaalta ei ne sitten hyödykään mitään :D

KENGÄN numeroko sinne olisi sun mielestä pitänyt laittaa? Vai miksi juuri ASUNNON numeron kysyminen on niin pöyristyttävää?
Minusta lista olis pitäny tehdä niitten asukkaiden nimistä, asunnon numeroista ja puhelinnumeroista, jotka EI osallistu. Sitten sen olis voinu pistää johonkin pihalle kivikorin viereen, jotta jokainen talkoisiin osallistunut voi sitten viskata murikalla tuhmaa ryhmähengen pilaajaa, tai ottaa asian tiimoilta yhteyttä ihan henkilökohtaisesti!

No joo, meillä oli viime viikonloppuna talkoot, ei osallistuttu kun oltiin just lähdössä laivalle. Eikä ollut mitään osallistujalistaa, meillä ei kyllä oo huoltoyhtiötä ollenkaan että sikäli kyllä talkoisiin osallistumattomuus näkyy sitten yhtiövastikkeessa, jos niin huonoksi menee että joudutaan ulkopuoliselta ostamaan jotain pihanhuoltopalveluja..
Tosin en tiiä mitä olivat tehneet,(vai eikö kukaan ollu osallistunu) kun kaikki näytti ihan samalta kun tultiin reissusta takas :O

eiks juu.
No voi voi.

Tietenkin saat olla osallistumatta pihatalkoisiin, eihän se ole suorastaan pakollista ollenkaan.

Ja tietenkin siitä seuraa se että sulle jotkut vittuilee ja loputkin kattoo vinoon. Sekinhän on ihan sallittua ja normaalia. Ja sitähän sä halusitkin.

.....
Minä asun vuokralla ja kyllä, hoidan pihaa. Ajan nurmikkoa, haravoin, kerään roskia pihalta. Minä asun tässä talossa, tämä on minun koti. Haluan että täällä on viihtyisää.
Ja kyllä, tämä on kerrostalo.

Aivan niinku vuokralainen ei oikeasti asuis talossa, vaan omistusasujilla vaan on se oikea koti ja oikea syy tehä pihatöitä.

"jeh"
Mä otin kerrostalossa asuessani yleensä osaa pihatalkoisiin ihan siitä syystä että sai olla ulkona ja tehdä jotain ja tutustua sekä nurkkiin että ihmisiin.

Mutta jonain vuonna en voinut ottaa koska multa oli leikattu poskiontelot edellisenä päivänä. Vähän se oli sitten noloa oleskella siinä kotona ja kattella kun muut tekee töitä.

Yhtenä vuonna taas kävi niin että mies aloitti kaljan juomisen jo niin aikaisin kotona, että kun talkoot alkoi mä kielsin miestä tulemasta mukaan (kun se oli minusta niin pöhnässä että mua hävetti.) Luultavasti se oli mieheltä ihan taktikoitu juttu, telkkarista tuli jotain pallopeliä vissiin silloinkin.

Älä huoli ap, mä en myöskään osallistunut talkoisiin ja vihaan talkoita. Eipä siellä ollut edes mitään tekemistä, miehet vei pari kottikärryllistä jotain turvetta (?) johonkin ja sit ne olikin jo kalja kädessä mun rapun oven edessä. Mammat kiikutti lisää kaljaa ahkerille miehille. Hölinä kuului ikkunasta ja siinä ne istui koko päivän.

plm
No riippuu siitä huoltoyhtiön kanssa tehdystä sopimuksesta stanan pässi!
Alkaa oikeesti nyppiä ap:n kaikkitietävyys.
Esim itse asun OMISTUSasunnossa kerrostalossa ja meillä on huoltoyhtiön kanssa sopimus joka kattaa lumityöt, hiekoituksen yms. Mutta ei esim pensaiden kitkemistä. Se tehdään kerran vuodessa tallkoilla. Moni osallistuu ja on hauskaa. Ei talkoiden ole tarkoituskaan olla mikään työleiri tai huoltoyhtiön korvike vaan mukavaa yhdessäoloa ja jotain pientä tekemistä. Ainakin mun pihatyötarve tulee tyydytettyä :D

"tiitii"
En usko että opiskelet mitään. Tai sitten jossain erityiskoulussa, ei tuollaista voi ottaa normaaliin kouluun joka ei osaa kirjoittaa! En usko selityksiä ettei jaksa korjata virheitä. Normaali ihminen oppii hetkessä kirjoittamaan näppiksellä, jopa mun kasikymppinen mummu.
Höpö höpö.Kyllä ne lukihäiriöiset opiskelevat ihan normaali koulussa.

Pääsit loistamaan älykkyydelläsi.Nolo.

"vieras"
Kyllä se sitten on kamalaa, jos kerran vuoteen ne pihatalkoot järjestetään, joutuu vielä haravoimaan tai muuten siivoamaan pihaa. Kyllä meillä huoltoyhtiö hoitaa pihan, suurimman osan lehdistäkin vetää puhaltimilla tai imureilla, mutta siitä huolimatta ne järjestetään. Siellä tutustuu muihin asukkaisiin, ei sinne läheskään kaikki osallistu, ne osallistuvat jotka haluavat, yleensä mukana on vanha kaarti ja lapsiperheet, ei mekään missään pihatalkoissa käyty ennen lapsia.

Meidän taloyhtiössä asuu varmaan ihan hullua porukkaa, kun ihmiset saattavat haravoida pihalla ilman talkoitakin, jos vaan sattuu harava olemaan saatavilla, yksien talkoiden jälkeen pyysin, että jättävät yhden pyöräkellariin yhteiseen käyttöön. Siinä on jotain tekemistä lasten kanssa ulkoillessa, etenkin siinä vaiheessa, kun ei aivan yksin vielä voi laittaa, mutta siltikään eivät tarvitse sitä valvovaa silmää ihan siihen viereen.

"vieras"
Rollo on kyllä ikävä ihminen. Pitäis olla ihan oma kerrostalo vittumaisille tyypeille. Sinne pääsyn kriteerinä olis, että äo pitäis olla yhtä iso kuin kengän numero.

"vieras"
[QUOTE="tiitii";26343160]Höpö höpö.Kyllä ne lukihäiriöiset opiskelevat ihan normaali koulussa.

Pääsit loistamaan älykkyydelläsi.Nolo.[/QUOTE]

Siis kuka nyt oikein on lukihäiriöinen??? Ei ainakaan Rollo. Hän on vain hutilus.

"hah"
Joka helvetin vuosi sama laulu. Mikset osallistunut, talon henki paranee jne. Joka vuosi ne on ne samat akat kun haravoivat pienen pläntin, loppuajan juoruavat ja sit grilaavat ja ryyppävät. Ukot laittoi keinun pihaan. sinä pihatlakoot, Paikalla oli noin 20 ihmistä kun lasketaan lapsetkin mukaan. Vain mulle valitetaan ku ne mee mukaana, mutta talossa on paljon mutakin jotka ei osallitu.

Miksi ihmeesä VUOKRALLA asujan on haravoitava piha, kun sitä varten on huoltomiehet. Heille maksetan palkka siitä. joka vuosi on vähemmin ja vähenmmin huoltomiehiä, koska työt ovat vähentyneet, Totta helvetissä ne vähentyy jos ASUKKAAT ne tekvät. Talvellakin meidän itää itse tehdä osa lumitöistä, mitkä kuuluusi huoltomiehille.
omistusasunnossa jos asuisin niin asia olisikin toinen.
:LOL: ehkäpä jotkut osaa ajatella muutakin kuin omaa persettään, sinä et nähtävästi kuulu näihin muihin ;)

Jaa. Meillä oli eilen talkoot ja tehtiin ihan kunnolla pihan kunnostustöitä, joita ollaan kaikki toivottu tehtäväksi. Kunnostettiin/maalattiin pihakalusteet, siirrettiin pensaita, levitettiin multaa pensaille ja muutenkin siivoiltiin aluetta.
Illalla sitten grillattiin ja mukavaa oli! Yhteishenki on ihan kiva juttu täällä yhtiössä ainakin miun mielestäni.

aaarrggh
Totta.

Meidän taloyhtiössämme asuu eräs tällainen valittaja :(
Kaikista asioista valittaa ja kaikki on väärin tehty.
Kun tulee talkoot ei kyseistä ihmistä näy paikalla kertomassa fiksuja ajatuksiaan ja siitä jos hänelle mainitsee alkaa monkuminen kuinka hän vaan asuu talossa vuokralla ja meidän muiden kuuluukin osallistua talkoisiin koska omistamme oman osakkeemme.
Kyseisellä ihmisellä joku alkukantainen ajatus kuten ketjun aloittajalla että voi kritisoida kaikkea ja valittaa kaikista ja ulkoistaa osakkeen omistajille tai huoltoyhtiölle hommat kun itse on vaan vuokralla ja silloin voi muka luistaa kaikesta talkoista pois.
Talkoot on vapaaehtoisia mutta ei meidän taloyhtiössämme ainakaan missään lue että talkoot koskee vain ja ainoasteen osakkeenomistajia vaan ollaan aina koetettu kannustaa näitä muutamaa vuokralla olijaakin paikalle :)
Mutta jotkut on niin vuokratalo juntteja, huoltoyhtiö tekee ja minä en edes tervehdi naapureita maksanhan vuokran asumisestani :( HEMMETTI

jirri
Noissa tutustuu ihmisiin. Jos haluat olla se urpo erakko, ole sitten.
Ahaa, eli jos ei halua tutustua juuri tiettyihin ihmisiin, on urpo erakko. Aivan. Itselleni on ainakin ihan sama, mitä naapurini minusta ja sosiaalisuudestani ajattelevat. He ja heidän seuransa keinotekoisen yhteisöllisyydenkään nimissä ei minua kiinnosta enkä halua itseni tai oman seurani kiinnostavan heitä. Minulla on laaja suku ja paljon ystäviä, joiden kanssa yhteisöllisyytemme on aitoa ja välittämisestä syntynyttä. Samoin kuulun yhteisöön, jossa autamme toisiamme ja yhteisöllisyytemme on syntynyt yhteiseen päämäärään pyrkimisestä. Muutin vuokra-asuntoon juuri siksi, että minulla olisi aikaa työlleni ja kaikilla näille muille ihmisille pihanhoidon ja remontoinnin sijasta.

"harmaa"
Ja sitten palstalla ihmetellään ihmistä joka muuttaa perheensä kera täysin vieraalle paikkakunnalle ilman tukiverkostoja kuinka ei voida naapureihin edes tutustua ja pyytää vaikka naapurin mummoa hoitamaan pikku Liisaa äidin hammaslääkäri käynnin ajaksi.
Yleensä tällaiset tukiverkottomat ihmiset haukutaan palstalla kuinka he on epäsosiaalisia ja hölmöjä kun eivät suostu naapureihin tutustumaan, vaan moniko naapuri haluaa tutustua? Näkeehän se "tutustumisen" nyt jo tästäkin ketjusta, haluan asua vuokralla jotta ei tarvitse tehdä mitään. Kuljen rappukäytävässäkin sukkasillaan ettei kukaan vaan tule vastaan ja joudu kanssakäymisiin ja mikä pahinta joutuisin vielä tutustumaan uusiin ihmisiin :O

"Mina"
Eikös se avainsana ole tässä se että ei hyödy sitten maksamastaan vuokrasta jos oletetaan että kuuluu osallistua talkoisiin, vaikka siitä pihan kunnossapidosta jo maksaisi? Talkoot on tosiaan vapaaehtoiset ja sellaisia niiden kuuluukin olla, jos jotain oikeasti nyppii se ettei joku näe velvollisuudekseen tehdä niitä asioita mistä jo maksaa jollekkin muulle, niin kyllä ymmärrys minusta on vähissä sillä joka olettaa että kyllä kaikkien pitäisi osallistua.
Näin minä ainakin ajattelen tämän asian. Mä maksan melkein 800 euroa vuokraa tästä kämpästä, joten en ainakaan superhalvalla ole vuokralla. Tässä taloyhtiössä ei ole huoltomiestä tai huoltoyhtiötä, minkä johdosta osakkeen omistajan säästävät vastikkeissa kuukausittain rahaa. Mielestäni tämän asunnon omistajan pitäisi tulla talkoisiin, koska hän säästää rahaa, en minä.

"vieras"
[QUOTE="harmaa";26343467]Ja sitten palstalla ihmetellään ihmistä joka muuttaa perheensä kera täysin vieraalle paikkakunnalle ilman tukiverkostoja kuinka ei voida naapureihin edes tutustua ja pyytää vaikka naapurin mummoa hoitamaan pikku Liisaa äidin hammaslääkäri käynnin ajaksi.
Yleensä tällaiset tukiverkottomat ihmiset haukutaan palstalla kuinka he on epäsosiaalisia ja hölmöjä kun eivät suostu naapureihin tutustumaan, vaan moniko naapuri haluaa tutustua? Näkeehän se "tutustumisen" nyt jo tästäkin ketjusta, haluan asua vuokralla jotta ei tarvitse tehdä mitään. Kuljen rappukäytävässäkin sukkasillaan ettei kukaan vaan tule vastaan ja joudu kanssakäymisiin ja mikä pahinta joutuisin vielä tutustumaan uusiin ihmisiin :O[/QUOTE]
No en todellakaan halua naapurin mummoa mukulia hoitamaan, eikä kiinnosta muutenkaan. Kivempi asua luonnottoman lähellä vieraita ihmisiä, kun ei tiedä niistä mitään.

Mistä ap tietää,ettei muille jotka eivät osallistuneet vinoilla?
Vai luuleeko vain olevansa ainoa joka saa osakseen kettuilua...

Ja meillä ainakin rappuun ilmestynyt lappu,johon nimet ja osallistujamäärä merkataan on sitä varten,että esim talkoo juomia ja syömisiä osataan varata oikea määrä. :)
Eikä sitä varten,että kaikki voi siitä katsoa kuka jättää osallistumatta,vaikka näkeehän senkin siitä.

Itse osallistun talkoisiin mielelläni,kyllä niissä tehdään paljon sellaistakin mikä ei kuulu huoltoyhtiölle tai talkkarille.
Esim kukkien istutus ei meillä kuulu huoltoyhtiön hommiin.
Vaikka vuokralla asuisin,niin näkisin asia niin,että yhteistä pihaa siinä laitetaan,vaikkä mä en sitä sotkekkaan,niin mielummin katselen siistiä pihaa,kun siellä aikaa vietän.

Meillä oli viikko sitten talkoot; huomasi siitä kun pihat olivat kerrankin tyhjinä ja ulkona oli hiljaista. Lavetti oli tuotu puutarhajätteille eli se oli yön aikana täyttynyt patjoilla, pesukoneilla ym. huonekaluilla, pari oksaa jostain välistä pilkisti.

Enkä yhtään ihmehtele. Täällä ei huoltoyhtiö tee oikeastaan mitään, suurin osa lapsista on tavan apinoita jotka heittelee roskia, rikkoo yhteisiä tavaroita(viime vuonna ostetut ruukut on nyt paskana pallon potkimisen takia), naarmuttelee parkkipaikoilla olevia autoja, potkii palloja seiniin ja muiden pihoille, yhteisillä piha-alueilla on lapsille vain hiekkalaatikko, isännöitsijää ei kiinnosta mitkään asiat eikä pidä kiinni sovituista asioista tai hankinnoista jne jne.

Joten olen tullut tässä kohta kahden vuoden aikana siihen tulokseen että parhaiten autan pihapiiriämme opettamalla noille kauhukersoille kuria, kunnioitusta ja käytöstapoja. Täällä ei mitään hyödytä istuttaa kukkia yhteisille piha-alueille tai rakentaa mitään yhteistä grillauspaikkaa kun kaikki rikotaan samantien ja lasten vanhemmat eivät vähäänkään jaksa välittää mitä kultapuppelinsa pihalla touhuavat. Sen että asumisestaan maksaa tonnin kuussa odottaisi vähän enemmän.

Yhteistyössä