Kuinkahan sitä kuljettaisi likkaa ens talvena hoitoon....

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
No kyllä mä ostaisin auton (halvan) ,huomattavasti helpompaa jos ei yleisillä voi kulkea.Pelkkä ajatus siitä että joutuisin kävelemään lapsen kanssa hoitoon noin aikaisin....huh.

Vaikka mä saisin ostettua auton, niin ei mulla olisi varaa ylläpitää sitä. Tuolla se makaisi parkkipaikalla, kun ei olisi rahaa ostaa bensaa :laugh: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
No kyllä mä ostaisin auton (halvan) ,huomattavasti helpompaa jos ei yleisillä voi kulkea.Pelkkä ajatus siitä että joutuisin kävelemään lapsen kanssa hoitoon noin aikaisin....huh.

Vaikka mä saisin ostettua auton, niin ei mulla olisi varaa ylläpitää sitä. Tuolla se makaisi parkkipaikalla, kun ei olisi rahaa ostaa bensaa :laugh: :whistle:

Bensan lisäksi vielä vakuutus ja vero...ei oo halpaa, ei :/

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Mutta onko noloa kuljettaa tuon ikäistä rattaissa...? Mutta voihan olla ettei sitä lunta tule pitkäksi aikaa ja saan pitkään kulkea pyörällä, likka itsekin voi pyöräillä.

ON. Etenkin kun kyse on niinkin pienestä matkasta kuin puolitoista kilsaa.
Menkää fillarilla niin kauan kun ei ole lunta, ja lumisina aamuina herätkää varttia aikaisemmin niin voitte kävellä, tai sitten menette potkukelkalla kun on lunta =)

Ja jos mies ostaa sen auton niin sillä veis lumisena aikana ja maksais bensarahaa.

Mutta onko noloa kuljettaa tuon ikäistä rattaissa...? Mutta voihan olla ettei sitä lunta tule pitkäksi aikaa ja saan pitkään kulkea pyörällä, likka itsekin voi pyöräillä.

ON. Etenkin kun kyse on niinkin pienestä matkasta kuin puolitoista kilsaa.
Menkää fillarilla niin kauan kun ei ole lunta, ja lumisina aamuina herätkää varttia aikaisemmin niin voitte kävellä, tai sitten menette potkukelkalla kun on lunta =)

Ja jos mies ostaa sen auton niin sillä veis lumisena aikana ja maksais bensarahaa.

Se kuulostaa oikein hyvältä idealta =)

Bensan lisäksi vielä vakuutus ja vero...ei oo halpaa, ei :/

Ei niin :/ Vaikka saisin auton, verot ja vakuutuksen maksettua, niin se bensa... Mullahan olis ilmeisesti oikeus saada matkakorvausta koulumatkoista oman auton perusteella, saisi vedota lapseen ja pitkiin päiviin. Tiedän vain erään joka on käynyt saman koulun ja sai omasta autosta korvaukset. Mutta eihän sekään korvaus kaikkea kata...

Mullahan olis ilmeisesti oikeus saada matkakorvausta koulumatkoista oman auton perusteella, saisi vedota lapseen ja pitkiin päiviin. Tiedän vain erään joka on käynyt saman koulun ja sai omasta autosta korvaukset. Mutta eihän sekään korvaus kaikkea kata...

Olet sitä mieltä, että raha olisi ainoa ratkaisu? Että pitäis jostain saada jotain korvausta ja vielä vähän bonusta päälle? Vai?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mullahan olis ilmeisesti oikeus saada matkakorvausta koulumatkoista oman auton perusteella, saisi vedota lapseen ja pitkiin päiviin. Tiedän vain erään joka on käynyt saman koulun ja sai omasta autosta korvaukset. Mutta eihän sekään korvaus kaikkea kata...

Olet sitä mieltä, että raha olisi ainoa ratkaisu? Että pitäis jostain saada jotain korvausta ja vielä vähän bonusta päälle? Vai?

Höh, tottakai raha ratkaisisi ongelman. Auton ylläpito maksaa ja ap on mun käsittääkseni opiskeleva yh, joka ei rahassa kieri.

No saahan työssäkin käyvät ihmiset matkakorvauksia. En mä mitään bonuksia ole ajatellut, kunhan vain kirjoitin ettei se korvaus kaikkea kattaisi. Vaikka saisin tuon korvauksen omasta autosta niin ei mulla olisi silti varaa kulkea omalla autolla. Paljon halvempaa on maksaa 43?:n omavastuu ja kulkea linkalla, joskus saan lainata isän autoa jos pitää esim. illaksi jäädä kouluun.

No niin, mutta jos sitä rahaa ei ole, eikä korvauksia, niin mitä tuota jossittelemaan. Pakko keksiä joku muu keino, sitten. Hirveän kuluttavaa jaapata tuolleen, kun loppuviimein on vaan järjestettävä asia jotenkin!

No niin, mutta jos sitä rahaa ei ole, eikä korvauksia, niin mitä tuota jossittelemaan. Pakko keksiä joku muu keino, sitten. Hirveän kuluttavaa jaapata tuolleen, kun loppuviimein on vaan järjestettävä asia jotenkin!

Ei ole pakko lukea mun jaapaamista :laugh: :whistle: :hug: :hug: :hug:

Ei olekaan, mutta harmittaa sun puolesta että teet asiasta itsellesi kamalan vaikean. Ilmeisesti et neuvoja haluakaan? Haluat vain... tehdä asiasta hankalan? Ehkä olisi ollut neuvojia ja ratkaisuja miettiviä kohtaan ihan reilua sanoa heti alkuun, että sellaisten miettiminen on turhaa :)

Asiahan järjestyy joka tapauksessa. Pakkohan sen on.

Ei olekaan, mutta harmittaa sun puolesta että teet asiasta itsellesi kamalan vaikean. Ilmeisesti et neuvoja haluakaan? Haluat vain... tehdä asiasta hankalan? Ehkä olisi ollut neuvojia ja ratkaisuja miettiviä kohtaan ihan reilua sanoa heti alkuun, että sellaisten miettiminen on turhaa :)

Asiahan järjestyy joka tapauksessa. Pakkohan sen on.

No kaikki ratkaisut mitä toiset esittävät eivät välttämättä käy kaikille, pitää ottaa sellainen asia huomioon.

Ja pakkohan asian on järjestyä mun koulun takia. Tässä nyt on monta kuukautta aikaa siihen ja voihan olla ettei sitä lunta tule :whistle: toisaalta taas :( jos sitä ei tuu

No kaikki ratkaisut mitä toiset esittävät eivät välttämättä käy kaikille, pitää ottaa sellainen asia huomioon.

Eikö tässä ketjussa ole jo kaikki ratkaisut esitetty... Mitkä puuttuvat vielä?

Eikö tässä ketjussa ole jo kaikki ratkaisut esitetty... Mitkä puuttuvat vielä?

No kyllähän mä kysyin, että paljonko ne kelkan kumijutut maksaa. Josko joku osais vastata?

Mutta onko noloa kuljettaa tuon ikäistä rattaissa...?

Kuka sitä "noloutta" on katsomassa? Joku palstalainenko, joka kirjoittaa aamulla klo 10: "mieheni kertoi, että eilen kun hän vei aamulla esikoistamme virikehoitoon päiväkodille meidän uudella mersulla, joku nainen työnsi rattaissa 5v. Voitteko kuvitella? Itse en ollut näkemässä, sillä nousemme vauvan kanssa vasta yhdeksän jälkeen"

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Mutta onko noloa kuljettaa tuon ikäistä rattaissa...?

Kuka sitä "noloutta" on katsomassa? Joku palstalainenko, joka kirjoittaa aamulla klo 10: "mieheni kertoi, että eilen kun hän vei aamulla esikoistamme virikehoitoon päiväkodille meidän uudella mersulla, joku nainen työnsi rattaissa 5v. Voitteko kuvitella? Itse en ollut näkemässä, sillä nousemme vauvan kanssa vasta yhdeksän jälkeen"

:laugh: :laugh: :laugh: Ei kuuden aikaan kyllä pahemmin ketään muita näy liikkeellä... :whistle:

Hankalaa on. Ei kai tässä muita ratkaisuehdotuksia ole kuin
- hoitaja kotiin
- hoitaja viemään lapsi hoitoon vaikka vasta sen jälkeen kun itse olet jo lähtenyt
- kahden pulkan, potkukelkan ja pulkan tai rattikelkan ja pulkan yhdistelmäajoneuvo, toiseen lapsi ja toiseen laukut
- etäopiskelu B)

Alkuperäinen kirjoittaja tiesitkös:
että runsas ylipaino altistaa keskenmenoille ja ylipainoisilla naisilla on suurentunut riski vauvan kohtukuolemaan?

Ja mitähän tämä liittyy alkuperäiseen aiheeseen? Kyllä ne keskenmenot (itseäni lukuunottamatta ) ja kohtukuolemat jotka mä tiedän on tapahtunut ihan normaalipainoisille. Olin likkaa odottaessa ylipainoinen eikä ollut mitään ongelmia.

Yhteistyössä