Kuinkahan sitä kuljettaisi likkaa ens talvena hoitoon....

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Et vissiin asu ihan pk-seudulla? Mä nimittäin ajattelin jo ehdottaa bussia, mutta tulinpa ajatelleeks että ei joka puolella ihan näin joustavaa julkista liikennettä...

Maalla eikä todellakaan kulje linkkaa sinne missä likka on hoidossa. Likan hoitopaikkaan on n.1½km ja sieltä on sitten saman verran matkahuoltoon.

siis noin lyhyt matka ja 5-vuotias ei jaksa sitä kävellä kuin hitaasti madellen? Meidän 3-vuotiaskin kävelee jo tollaisia matkoja ihan hyvin, mut tosin hän ei rattaissa enää istukaan, vaan on tottunut kävelemään itse

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja tuon ikäinen oppii kyllä kävelemään pikku hiljaa enenmmän ja enemmän, jos et laita rattaisiin. Totuttelette pikku hiljaa tuohon matkaa vaikka jo nyt kesällä, niin lapsen kunto kasvaa ja pystyy ensi talvena kävelemään reippaammin...
Tätä peesaan täysin :)

[

Siis kun ei ole lunta = polkupyörä
kun on lunta = pulkka
kun on jäätä = kelkka

Potkukelkkaankin saa niitä muovijalaksia, joilla pääsee lumessakin!

Hei ap, ootko nostalginen ihminen? Kiinnostaisiko sua kankainen seinäkalenteri vuodelta 1979???

Polkupyörää voi myös taluttaa/ aamukävelyyn pitää varata enemmän aikaa/ rattailla voi kuljetta jos suinkin saa jotenkin sopimaan (ainakin osan matkaa. Auton pitäminen tota varten on kyllä huippukallista.

No mähän kirjoitin, että joudutaan muutenkin jo nousemaan niin aikaisin niin eipä paljon huvita nousta vielä aikaisemmin. Raskaaksi se tulee pyörää taluttaa lumessa kun toinen on kyytissä.

Enkä mä sitä autoa ostaisi, vaan miesystävällä on tarkoitus ostaa auto.

Missä lumessa, kysyn vaan!!! :(

me oltais pulassa ilman autoja.meiltä on 7km hoitopaikkaan ja bussi ei kulje juuri silloin, kun tarve olis ja sitten mun pitäis päästä bussilla töihin, kun olisin vienyt lapset ja sitten olisinkin jo reilusti myöhässä töistä, koska en ehtisi bussiin kun menevät niin huonosti ja joudun muutenkin palaamaan takaisin sinne mistä tulin, kun tulen tarhalta.työmatka on ihan toiseen suuntaan....
kyllä maalla on mukavaa....mutta kaupunkiin minua ei sais edes kilon palasina.Joten olemme tulleet siihen ratkaisuun, että perhessämme on kaksi autoa ja tiedän kalliiksi tulee sekin, mutta tämä onmeidän ratkaisu ja helpottaa elämää hurjasti....tulipas sekava sepustus
mutta tuohon sinun ongelmaan en just nyt keksi vastausta :ashamed: :ashamed:

Meneekö sulla 20 minuutia 1,5 kilometrin kävelemiseen?
Eikö se ole aika hidas vauhti.. tyttösi varmaan jaksaisi samassa tahdissa ainakin pikku harjoittelun jälkeen jos nyt ei vielä onnistu.
Sama aika menee taatusti talviaamuisin autosta lumien putsaamiseen tai pihan auraamiseen tms. ennen lähtöä.
Musta ei ole paha.
Meillä on tulossa puolet pidempi matka ja 2 pienempää vielä mukana.

No jos seuraava talvi on samanlainen kuin viime talvi, niin sitten ongelmaa tuskin tulee vaan vien likan pyörällä hoitoon.

Joillakin taisi nyt mennä ohitse se, että olen likkaa kuljettanut rattailla sen takia ettei tarvitse nousta vieläkin aikaisemmin. Mun kävelyvauhdilla lähdemme liikkeelle kuuden aikaan jos mulla alkaa koulu kahdeksalta ja kyllä mun mielestä on täysin selvää, että 5v. lapsi kävelee hitaammin kuin aikuinen. Likka kyllä jaksaa kävellä tuon matkan ja pidempäänkin, mutta aamuisin matka pitäisi saada taittumaan mahdollisimman nopeaan. Takaisin tullessa sillä ei ole niin väliä ja voidaan tulla likan tahtia.

Eikä joku näköjään tajunnut sitä, että myös aikuisilla on erilaisia kävelyvauhteja. Mä en ole koskaan ollut mikään älyttömän nopea kävelijä ( aivan turha aukoa päätään painosta, en ole ollut nopea kävelemään laihempanakaan ) Kyllä mun vauhtia varmaan hidastaa rattaiden työntäminen ja se, että matkalla on ylämäki eikä kaikki tiet todellakaan ole aurattuna kuuden aikaan aamulla.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
kyllä kai se sinun miesystäväsikin voisi osallistua lapsesi kuskaamiseen,jos hän aikoo auton ostaa?!

Miehellä töitä ja yleensä pääsee pomonsa kyydissä jos kauemmas pitää töihin. Sitähän mä tuossa mietinkin, että jos mies ostaa auton niin sillä vois aamulla viedä likan hoitoon ja tuoda sitten auton takaisin. Meidän rivarilta lyhyempi matka pysäkille kuin likan hoitopaikasta matkahuoltoon.

Ymmärsinkö oikein: matkaa on 1½ km eikä viisivuotias voi sitä kävellä? :o
Sori, mutta :laugh:
Meillä kävelee kaksivuotiaskin sen matkan, ja suht koht vikkelään. Esikoisesta puhumattakaan, joka muuten on tismalleen samanikäinen kuin sinun tyttösi. Asennekysymys, ei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Meillä kävelee kaksivuotiaskin sen matkan, ja suht koht vikkelään. Esikoisesta puhumattakaan, joka muuten on tismalleen samanikäinen kuin sinun tyttösi. Asennekysymys, ei muuta.

Luepa tarkemmin mun viestejä jospa ne avautuis sulle

Luin koko ketjun, enkä tajua miksi asia on ongelma. 1½ km on lyhyt matka ja viisivuotias kävelee sen nopsaan jos ja kun häneltä sitä vaaditaan. Ihan oikeasti. Vartti sinne tänne, ei teidän sen aikaisemmin täydy lähteä.

Luin koko ketjun, enkä tajua miksi asia on ongelma. 1½ km on lyhyt matka ja viisivuotias kävelee sen nopsaan jos ja kun häneltä sitä vaaditaan. Ihan oikeasti.

Tervetuloa kuljettamaan likkaa aamulla kuuden aikaan osittain valaistuilla ja melko varmasti auraamattomilla teillä.

Yhteistyössä