• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Kuinkahan nopeesti koulukuvaukset loppuis kokonaan

  • Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti
tai sitten vois siirtyy siihen käytäntöön, että niiden kotiin menevien kuvien päällä lukis oikeen isolla että KOEVEDOS . Ei kai sit sellaisia kukaan haluis kopsailla. Rahaa vastaan sit sais "oikeet" kuvat.
 
Rollolainen
ei ne loppusi. mä tilaan kuitenkin sen luokkakuvan, ja tarrakuvat. Yhsden ison kuvan skananaan itselle, sehän ei ole kielelttyä.
Varsinkin tytöltä jätän muut kuvat ottamatta ku just saatiin rippikuvat ( aidot)
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
tai sitten vois siirtyy siihen käytäntöön, että niiden kotiin menevien kuvien päällä lukis oikeen isolla että KOEVEDOS . Ei kai sit sellaisia kukaan haluis kopsailla. Rahaa vastaan sit sais "oikeet" kuvat.
Tää olis mun mielestä todella hyvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
tai sitten vois siirtyy siihen käytäntöön, että niiden kotiin menevien kuvien päällä lukis oikeen isolla että KOEVEDOS . Ei kai sit sellaisia kukaan haluis kopsailla. Rahaa vastaan sit sais "oikeet" kuvat.
Tää olis hyvä käytäntö.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
ei ne loppusi. mä tilaan kuitenkin sen luokkakuvan, ja tarrakuvat. Yhsden ison kuvan skananaan itselle, sehän ei ole kielelttyä.
Varsinkin tytöltä jätän muut kuvat ottamatta ku just saatiin rippikuvat ( aidot)
Mä kirjotinki ellei kukaan niitä tilais vaan kopsais kaikki mitä haluaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
tai sitten vois siirtyy siihen käytäntöön, että niiden kotiin menevien kuvien päällä lukis oikeen isolla että KOEVEDOS . Ei kai sit sellaisia kukaan haluis kopsailla. Rahaa vastaan sit sais "oikeet" kuvat.
Tää olis hyvä käytäntö.
Peesi
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja mJemmi:
Viime vuonna meillä oli päiväkodissa kätevä kuvaus. Sai itse valita ja tilata netistä mitkä kuvat halusi, eivät siis tulleet kotiin ollenkaan. =)
Mutta ku kaikilla ei oo netti mahdolisuutta kuitenka sit tarttis päästä koulun kautta vaikka tekeen toi tilaus.

Tääki olis hyvä vaihtoehto
 
as
Kyllä ihmiset viitsiikin... Mun mielestä ne kuvat harvemmin ovat niin onnistuneita, että niitä sen takia kannattaa ottaa. Otetaan vain siksi, että lapsille on tärkeää saada ne kuvat itselleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
ei ne loppusi. mä tilaan kuitenkin sen luokkakuvan, ja tarrakuvat. Yhsden ison kuvan skananaan itselle, sehän ei ole kielelttyä.
Varsinkin tytöltä jätän muut kuvat ottamatta ku just saatiin rippikuvat ( aidot)
Koita nyt jo takoa se päähäsi että kuvien kopioiminen on kielletty vaikka ottaisit sen kopion omaan käyttöön!!!!!
 
tavallaan kyllä joskus käy suorastaan VITUTTAMAAN, kun jotkut ihmiset käyttää erilaisia asioita sumeilematta hyväkseen ja sitten sellasten urpojen takia tarvii tehdä monista asioista niin hemmetin paljon hankalampia ja monimutkaisempia ja järkeä käyttävät kärsii |O siis esim et tallinnasta saa tuoda omaan käyttöön rajatta viinaa, no joku tuo pakettiautollisen ja sanoo et juu omaan käyttöön, tai pizzamiehet ostaa tarjouskokiksia pullotolkulla lähimarketista Juu omaan käyttöön tai joku kopsailee koulukuvia, juu omaan käyttöön tai joku tilailee huvikseen postimyynnistä tavaraa vaikkei ole rahaa niitä lunastaa jne jne.
ehkä ei niin osuvia esimerkkejä, mutta argh kuitenkin.
ja huh, helpotti. :D
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Kopioiden laatu ei ole sama, kuin oikeiden kuvien, vaikka ois millanen tulostin.
Valokuvaamon ottamasta kopiosta en ainakaan minä huomaa eroa alkuperäiseen. Tosin en käytä silmää tarkempaa instrumenttia sen tarkkailuun.
 
öoanv
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
tavallaan kyllä joskus käy suorastaan VITUTTAMAAN, kun jotkut ihmiset käyttää erilaisia asioita sumeilematta hyväkseen ja sitten sellasten urpojen takia tarvii tehdä monista asioista niin hemmetin paljon hankalampia ja monimutkaisempia ja järkeä käyttävät kärsii
Juuri sellaista tämä koulukuvaus on. Amatöörikuvaaja tulee ja ottaa sarjassa kuvia hitosteen ja laskuttaa todellista riistohintaa vain siksi, että kuvat kuuluvat lapsuuteen ja ne on pakko ottaa.

Vituttaahan se, kun tästä joutuu maksamaan törkeää riistohintaa. Suosittelen kaikkia kopioimaan. Pienellä paikkakunnalla voisi koulut kysyä valokuvaamoilta halvempaa hintaa kuville.
 
oiuvv
Ei ne lopu millään.

Yksi kuvasarja kustantaa enemmän, kuin on kulut luokan kuvaamisesta. Toinen kuvasarja kustantaa kaikkien kuvien tekemisen.

Tässä on luonnollinen monopoli, joka sallii sen mukaisen hinnottelun.
 
--
meillä oli jo nyt tarhassa sellainen käytäntö et ennen kuvauksia siihen lupalappuun ruksittiin, et mitä kuvia haluaa, ja ne sit tuli. uskomatonta, jos jollain ois vielä tuollaisen jälkeen pokkaa palauttaa, ku ei niit kaikkii kuvii tuu, vaan ne mitä on valinnut.

mut kannatan KOEVEDOS juttua, ja sitä ettei kuvat ois niit isoja, vaan pieniä tekstillä KOEVEDOS... kauheesti tulee kuvausfirmallekin kuluja, ku ne teettää ne kuvat, ja aika iso osa palauttaakin niit
 
kopiot
otan kyl maksamistani ylimääräisiä kopioita, silti oon ottanut omista ja isovanhempien haluamista kuvista ihan tilaukset. Itse kopidut ei todellakaan ole samaa laatua ja ihmettelempä mistä muka löytyy valokuvausliike, joka ottaa toisen kuvaajan kuvista kopiota.
Ja meillä kyllä kiitos vaan käy ihan ammattilainen kuvaamassa, nimittäin ottaisin tasan nolla ykisttäiskuvaa, jos ei tähän asti olisi ollut todella onnistuneita kuvia.
 
sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Kopioiden laatu ei ole sama, kuin oikeiden kuvien, vaikka ois millanen tulostin.
No eka kerran minulle kaveri neuvoi kerhokuvien skannauksen ja kun laitan alkuperäisen ja skannatun kuvan vierekkäin ei kuvan laadusta kyllä erota kumpi on kumpi. Ja itse en noita kuvia tulostanut vaan ihan valokuvausfirman kautta. Tyhmä olin kun en palauttanut kaikkia kerhokuvia, kun tosi laadukkaat kuvat sai skannaamalla.
 
näinkin on
Alkuperäinen kirjoittaja --:
meillä oli jo nyt tarhassa sellainen käytäntö et ennen kuvauksia siihen lupalappuun ruksittiin, et mitä kuvia haluaa, ja ne sit tuli. uskomatonta, jos jollain ois vielä tuollaisen jälkeen pokkaa palauttaa, ku ei niit kaikkii kuvii tuu, vaan ne mitä on valinnut.

mut kannatan KOEVEDOS juttua, ja sitä ettei kuvat ois niit isoja, vaan pieniä tekstillä KOEVEDOS... kauheesti tulee kuvausfirmallekin kuluja, ku ne teettää ne kuvat, ja aika iso osa palauttaakin niit
Joskus kuvat eivät vain onnistu. Olen palauttanut kuvat,koska oli niin huonosti otettu....
 

Yhteistyössä