kuinkahan levee pitäs sängyn olla että siihen mahtuis yks äiti ja yks lapsi??

Me ollaan miehen kaa huomattu, että mitä kauemminyhessä on sitä leveemmän sängyn perhe tarttee.
Sillon alku aikoina piisas mainiosti 80 cm levee sänky yhteiseski yösijaksi. Kotiin kuitenkin hommattiin 120 cm levee. ja kun poika synty hommattiin 160 cm levee. Seuraavan synnyttyä tartteis varmaan päivitellä sängyn kokoa taas ja hommata vaikka yks normi leveä 80 cm sänky tohon sivuvaunuks et koko perhe mahtuu ja silti uskon että minut ahdistettaisi pieneen tilaan jossa hädintuskin saan kylkeäni käännettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Me ollaan miehen kaa huomattu, että mitä kauemminyhessä on sitä leveemmän sängyn perhe tarttee.
Sillon alku aikoina piisas mainiosti 80 cm levee sänky yhteiseski yösijaksi. Kotiin kuitenkin hommattiin 120 cm levee. ja kun poika synty hommattiin 160 cm levee. Seuraavan synnyttyä tartteis varmaan päivitellä sängyn kokoa taas ja hommata vaikka yks normi leveä 80 cm sänky tohon sivuvaunuks et koko perhe mahtuu ja silti uskon että minut ahdistettaisi pieneen tilaan jossa hädintuskin saan kylkeäni käännettyä.
tossa voi muuten olla perää!
meilläkin oli ennen 120cm sänky,jossa nukuttiin tosi hyvin minä,mies ja poika vauvana. ei ees tehnyt tiukkaa. nyt tää on tällasta jokaöistä tilasta taistelua - ukon tai pojan kanssa, riippuen kumpi vieressä on.

Kippuravarvas
Mä haaveilen edelleen huoneesta jonka lattia on sänkyä...sais olla ihan reilun kokone huone, missä on paljon pehmeitä tyynyjä ja peittoja ja kaikki sais nukkua missä vaan. Ja luultavasti sillonkin poika nukkuis kiinni minussa :snotty: :heart:

juuh
Mä nukun 8-kuisen kanssa ja aina mut5 on ahdistettu jommalle kummalle reunalla ja pikkumuija nukkuu sitten ihan kyljessä kiinni. :heart: Eli ihan sama onko tuo 160cm, kun kävis vaikka 60cm leveäkin!

Joskus nuo isommat pyytää et nukuttai päikkärit kaikki samassa mutta mua ahdistaa ajatuskin että olisi neljä leveästi nukkunaa samassa sängyssä, huh...

Vaikka kivahan se ois että saisivat kaikki joskus nukkua vieressä.

Tuo ajatus isosta huoneesta pelkkää sänkyä on kyllä houkutteleva!
Tulikin ikävä tuota pikkusta tuhisijaa, pitää mennä pian sen viekkuun! =)

Meillä on kyllä parimetrinen sänky, mutta on sinne tunkuakin.
Tytöt vetää voiton, minä ja pikkulikat: 5v, 1v8kk ja 5kk.
Pojat yrittää haalia itselleen edes jonkinmoisen nurkan jostain, mörökölli yleensä kuorsaa siinä omalla puolellaan melkein laidan päällä. Kollinjärkäle sitten yleensä kaivaa itselleen paikan siihen mörököllin polvitaipeisiin ja kehrää siinä muka-pienenä yönsä.

Läheisyys lämmittää :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mä haaveilen edelleen huoneesta jonka lattia on sänkyä...sais olla ihan reilun kokone huone, missä on paljon pehmeitä tyynyjä ja peittoja ja kaikki sais nukkua missä vaan. Ja luultavasti sillonkin poika nukkuis kiinni minussa :snotty: :heart:

Mä oon kans haaveillu samanlaisesta.
Ei tarttis nukkua yhdessä asennossa niska jumissa vaan kaikki mahduttais hyvin nukkumaan "samassa sängyssä".

dodii
minun sänkyyni sopii ehkä nallekarhu ja lapsi 5 v aamulla vähäksi aikaa viereen. Sänky on 90 cm leveä. Mies nukkuu eri sängyssä, eri huoneessa, eri kerroksessa. Miksikö? Parisänky ns. hajosi, sanoin etten nuku siinä enää hänen kanssaan, koska jouset oli niin huonot, minä valuin keskelle, ja kun mies käänsi kylkeä minä hytkyin jousien mukana. Mies on isokokoinen, minä normikokoinen nainen. Minä tarvitse pehmeän sängyn, mies kovemman.

Kaikenlaisia joustinpatja-viritelmiä on ollut, hermostuin niihin ja siirsin itseni eri huoneeseen ja mies on vauvan kanssa samassa huoneessa.

Ei miellä ole seksiä. Ei kiinnosta, eikä kiinnosta miestäkään.

kummajainen
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunaama:
Miksei lapsi nuku omassa sängyssä??
Miksi lapsen pitäisi nukkua omassa sängyssä? :xmas:
Teillä on varmaan myös yhteinen hammasharja? Sama lautanen ja yhteiset aterimet? Käytte kimpassa vessassa? Yhdessäoloa ja läheisyyttä maksimissaan. Yhteisöllisyys. Lapsellasi ei tule ikinä olemaan omaa tilaa, omaa rauhaa, yksityisyyttä, kaikki on yhteistä, kaikkeen pääsee jokainen perheenjäsen.
No jaa.
Toiset kehuu, miten lapsi on varhaisteini-ikäinen eikä ole ikinä ollut kotoa pois tai vieraalla hoidossa tai kaverilla yökylässä, sillä vanhemmat rakastavat lastaan niin paljon, että haluavat viettää aivan kaiken ajan lapsensa kanssa. Kaiken ajan, aina.

Yhteistyössä