Kuinka varovainen olet lasten kanssa? Annatko esim. kiipeillä sohville ja tuoleilla vai oletko heti suojaamassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luottavainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on kuopus kaksi kertaa "lentänyt" alas nojatuolista sillä seurauksella että ylähampaat ovat menneet alahuulesta läpi. Huuto oli kyllä aika komea ja huuli tosi herttaisen näköinen sen jälkeen.

Ainoa mikä meillä kielletty on selkänojalle kiipeäminen ja pomppiminen. Ja sen verran katson perään ettei painopiste siirry liiaksi jommallekummalle reunalle josta seuraisi kaikahtaminen.

En ole antanut pomppia sohvalla tai kiivetä ruokapöydälle tms. Koska se vaan mun mielestä ei kuulu sallittuihin. Ei siis ylivarovaisuuden takia vaan mun mielestä vaan ei kuulu pomppia sohvalla tai sängyllä.

Ulkona kyllä saa kiivetä ja temppuilla niin paljon kuin lystää.

Ei meilläkään sohvalla pompita, kun ei meidän sohva ole mikään hyvä pomppupaikka, mutta ei siinä kyllä pelkästään istutakaan, lapset katselevat sohvan kautta ikkunasta ulos, sohvalla istutaan, leikitään, seisotaan ja oleskellaan kaikella tapaa. Kurkitaan selkänojan yli, meillä kun sohva ei ole seinässä kiinni, vaan taakse jää tyhjä tila, jossa lapset usein leikkivät.

Ei meilläkään ruokapöydälle ole lupa kiivetä, mutta aina välillä nuo kiipeävät ja haen sitten sieltä pois, mutta en ole mitenkään sydäriä saamassa, jos lapsen pöydällä näen.

Miks kaikki täällä kirjottelee sohvalla pomppimisesta kun ap kysyi sohvalle kiipeämisestä? nehän on kans ihan eri asiaa. Mä ainaki annan 1,5vuotiaan kiivetä ihan vapaasti sohvalle enkä ole siitä kiipeämisestä ylihysteerinen. On osannu kiivetä sohvalle ja tulla sieltä pois jo alle 1 vuotiaana. Mutta se ei tarkota että sielä saisi pomppia. SÄngyllekin saa kiivetä mutta sielläkään ei saa pomppia. Keittiön tuolillekin saa kiivetä mutta siinäkään ei saa alkaa riekkumaan.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä