Kuinka varmoja olette omien lastenne käyttäytymisestä, kun ette itse ole paikalla?

• Viestiketjun aloittaja sivusta seurannut
  • Ensimmäinen viesti
sivusta seurannut
Mikäli lastenne käytös kotona ja koulussa olisi kunnossa, mutta esim kaverien kanssa tilanne voikin olla aivan muuta. Tarkoitan nyt niitä kilttejä/"hyvin kasvatettuja".

Tuttavapiirissä parissa perheessä vanhemmat aivan pihalla lastensa oikeasta luonteesta....

"minna"
En mä voi tietenkään ihan täysin varma ja siksi mä toivonkin, että tullaan sanomaan jos jotain huomaa. Ja mä sanon myös asiallisesti, jos itse huomaan jotain isompaa huonoa käytöstä. Mutta jos vanhempi ei suostu uskomaan, ei siinä oikein auta muuta tehdä.

Eihän siitä koskaan voi 100% varma olla.

Mutta meillä pelaa ainakin naapurivalvonta sen verran hyvin, että jos lapset tekisivät jotain typerää, niin saisin siitä tietää aika nopsaan, vaikken olisikaan juuri silloin itse näkemässä/kuulemassa. Jos joku ei syystä tai toisesta kerro, niin se on hänen häpeänsä sitten, sillä eihän asiaan voi puuttua jos siitä ei vanhemmille kerrota.

Varma ei ole mistään, mutta palaute on ollut ainakin esikoisen kohdalla jokseenkin näin "Puhuu selkeästi, on kohteliaskin". Sitä en tiedä, millaista käytös on esim. kaverin luona kylässä, kun siellä voi meno villiintyä toki.

"minä"
aika varma siitä että vaikka poika keskimäärin on hyvin käyttäytyvä, monissa tilanteissa rauhallinenkin niin seurassa selvästi tyhmyys tiivistyy ja kontrolli katoaa. Halu viihdyttää muita hauskoilla "vitseillä" on kova. Mitään isoa ei uskalla tehdä, mutta pikkutyhmää ihan varmasti.

Saas nähdä miten paljon tuota 5veetä pitää vielä kouluttaa lisää...

niinnoniin
Omasta 5-v pojastani tiedän, että on ihan täysi apina ja yllytettävissä ihan mihin vaan, jos leikkiseura on villiä. Parhaiten leikkii kaksistaan samanikäisen kanssa.

mn
lapset 6 ja 7 ja melko varma oon.
siis jos tullaan lasta syyttämään niin osaan sanoa aika nopeesti voiko pitää paikkaansa, mut ainahan lapset voivat tehdä asioita joita eivät todellakaan kotona tekis!

"vieras"
Kahdesta olen aika varma. Käyttäytyvät ihan ok muualla, paitsi kotona...
Koulussa ovat iisisti, ovat hyväkäytöksisiä, kohteliaita ja ottavat kaikki huomioon. (opettajien kertomaa ja heillä on paljon ystäviä )

Tuosta yhdestä en olekaan niin varma. On semmoinen kilahtelija, että ei tarvi paljoa houkutella, kun aletaan tyhmäileen.

Yhteistyössä