A
"ap"
Vieras
Kamalaa edes joutua tällaista kysymään, mutta olen todella huolissani ystävästäni. Ystävä erosi miehestään jonkun aikaa sitten miehen mielenterveysongelmien vuoksi. Kaikenlaista huolestuttavaa ystävä on kertonut eron jälkeen tapahtuneen mutta ei mitään näin vakavaa. Nyt ystävä soitti ja kertoi, että entinen miehensä on uhannut tappaa erään heidän yhteisen tuttavan, kertonut vielä tavan jolla sen aikoo tehdä. Ystävä oli yrittänyt puhua järkeä miehelleen, mutta mies oli vaan todennut ainakin murhaavansa jonkun. Ei ystäväni mukaan ollut kuitenkaan uhkaillut ystävääni tai heidän lapsia. Ystäväni tuntuu suhtautuvan asiaan melko välinpitämättömästi, ei pidä vaaraa todellisena, mutta mä olen kohta huolesta sekaisin! Pelkään myös ystäväni ja heidän lasten puolesta vaikka ystävä ei koe olevansakaan missään vaarassa. Mä en ole koskaan kuullut kenenkään uhkaavan ketään tappaa, ja mietin että ylireagoinko mä vai onko ystävä jo niin tottunut entisensä hulluuteen, että ei osaa suhtautua vakavasti vaaraan? Tiedän, että ei varmaan ole mitään mitä voin tehdä asian eteen, mutta kamalalta tämä tilanne tuntuu ja ottaa päähän oma neuvottomuus. Miten voin ystävääni parhaiten auttaa?