Kuinka vaikeaa on saada alle 100 000 euron asuntolaina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talohaaveet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiedän, että on kiristynyt.. Siksi vähän etukäteen kyselenkin, että onko edes mahdollista vai jääkö vain haaveeksi.

Mutta eikö pankeilta voi ostaa omatakauksen? Näin olen nettisivuilta lukenut..

Riippuu ostettavasta kohteestakin. Pankki saattaa laskea, että vanhan okt:n arvo saattaa jopa laskea, joten koko summaa tuskin teille lainaa myöntää. Mistä saa talon tuohon hintaan?

Ei saa kyllä mistään pankista edes alle 100 000 ilman omia säästöjä. Meillä pitää olla 10% ja siihen päälle vielä oma takaus ostaa. Ja tosiaankin on hirveesti kiristynyt lainan saanti.

[QUOTE="vieras";28813366]Saattaa tosiaan olla tieukkaa tuossakin1§q[/QUOTE]

Sori, kissa hyppäs läppärin päälle... Niin siis tiukkaa saattaa olla tuossakin nykypäivänä, mutta jos toisella on vakkarityö, tulo ja menolaskelma on suostiollinen ja teillä on vielä hyvät takaajat, niin saattaa olla helpompaa.

Pari vuotta sitten otimme 100 000€ asuntolainaa. Minä olin opiskelija ja miehellä vakituinen työ. Yhteistulot vähän reilu 3000€/kk. Meillä on kaksi lasta (jotka lasketaan menoiksi lainalaskelmissa). Yksi takaaja jolla omaisuutta takaamansa summan verran sekä vakituinen työpaikka. Aika nihkeesti saatiin laina, mutta saatiin kuitenkin vänkäämisen jälkeen. Pankkina OP.

Yhteistyössä