M
mamak
Vieras
Mäkin luulin olevani super unikouluttaja kun lapsi nukkui yhtenäiset yö noin 9kk vanhaksi. Sitten se alkoi kävelemään opettelut tulemaan uniin, sen jälkeen muita opeteltavia asioita, sen jälkeen korvakierre ja sitä kesti yli vuoden.
Tassu-unikoulu ei tosiaan toimi kaikilla.
Olisi ihanaa jos olisi olemassa ratkaisu, joka auttaisi kaikkia! Mä käytin tassua (ja käytän edelleen yöheräämisissä). Mutta noin kahden viikon :headwall: valvotun yön jälkeen päätettiin, että on helpompaa antaa lapselle keskellä yötä joko maitoa tai ottaa viereen. Tassuttelua kannattaa kokeilla, mutta eri perheille sopii eri asiat.
Mutta väsymys pitää ottaa vakavasti!!!! Olin itse suunnilleen sairaalakunnossa kun lapsi oli noin 1v10kk, en jaksanut kuin itkeä. Mies tajusi tilanteen ja lähti kolmeksi yöksi mummolaan lapsen kanssa. Vuoden univajetta ei voi korjata yhdessä yössä (eikä kolmessakaan). Ystäväpiirissä on ollut vakavia rytmihäiriöitä.
Meidän äitien pitäisi muistaa, että tyäsjärkisinä ja terveinä pystymme olemaan hyviä vanhempia. On parempi laittaa vauva unikouluun vaikka sairaalaan kuin vaipua itse masennukseen pitkäksi aikaa.
Tsemppiä!
Tassu-unikoulu ei tosiaan toimi kaikilla.
Mutta väsymys pitää ottaa vakavasti!!!! Olin itse suunnilleen sairaalakunnossa kun lapsi oli noin 1v10kk, en jaksanut kuin itkeä. Mies tajusi tilanteen ja lähti kolmeksi yöksi mummolaan lapsen kanssa. Vuoden univajetta ei voi korjata yhdessä yössä (eikä kolmessakaan). Ystäväpiirissä on ollut vakavia rytmihäiriöitä.
Meidän äitien pitäisi muistaa, että tyäsjärkisinä ja terveinä pystymme olemaan hyviä vanhempia. On parempi laittaa vauva unikouluun vaikka sairaalaan kuin vaipua itse masennukseen pitkäksi aikaa.
Tsemppiä!