Kuinka vähän sitä oikeesti pitää syödä, ettei liho??

• Viestiketjun aloittaja mutsi
  • Ensimmäinen viesti
mutsi
Tämä on ikuisuuskysymys vissiin!
Älkääkä sanoko, et vähemmän kuin kuluttaa, se on ihan turha fraasi, ei meissä kenessäkään ole sisäistä kalorilaskuria...:snotty:

Ihan käytännön esimerkkejä, mitä aamupalaksi, lounaaksi, välipalaksi, päivälliseksi ja iltapalaksi?

Eikä kiitos mitään linkkiä mihinkään laihdutus-sivulle, josta voi lukea sen täydellisen tavan syödä...minua kiinnostaa se, mitä ihmiset OIKEASTI syö, pysyäkseen hoikkana?!?! Vai syökö ne edes?

Kestääkö koskaan syödä vohveleita hillon ja kermavaahdon kera?
Entä pullakahveja?

Oletko laihduttamassa vai yrität vaan pysyä painossasi?
Jos et ole laihduttamassa, niin n. 1800 kaloria päivässä. Eiköhän se ole melkein sama et syötkö niitä vohveleita vai kunnon ruokaa, kunhan kalorit vaan pysyy kohdallaan.
http://www.liposinol.com/fi/liposinol-weight-lossB01-afi.htm Tuolta pystyy painosi mukaan laskemaan päivittäisin kalorintarpeesi sen mukaan miten liikut.

mutsi
En varsinaisesti laihduta, olen raskaana ja tarkoitus olisi, ettei paino nousisi mielellään yhtään. En ole kova syömään makeaa enkä rasvaista, mutta läskiä on silti!
En ole viimeaikoina liikkunut juurikaan.

On täysin yksilöllistä mitä kukakin "pystyy" syömään ja miten nopeasti elimistö sen joko pistää eteenpäin tai varastoi rasvana. Minä ajattelen nykyään niin, että on onni kun lihon helposti. Silloin tiedän, että syön liikaa tai väärin. Joku sellainen ihminen, jolla sattuu oleman geeneissä ikuinen hoikkuus, voi syödä mitä roskaa tahansa ja olla sisäisesti todella surkeassa ravitsemustilassa ja kärsiä jos jostakin puutoksesta, joka näkyy sitten aikojen päästä.

Jos haluat pudottaa painoasi, niin tutki itse oma kulutuksesi ja muista syödä paljon ja kunnolla. Panosta laatuun (tuoreet kasvikset, hyvät rasvat, riittävä kuidun saanti ja tarpeeksi proteiinia), älä vaan lähde kurittamaan elimistöäsi millään sairailla jojodieeteillä.

v
Klo 6 puuroa

klo 9 1-2 palaa leipää/ jugurttia/ viiliä tms.

Klo 12 esim. 2-3 pienehköä perunaa, 2 lindströminpihviä, salaattia, jälkkäriksi rahkaa, kiisseliä tms.

Klo 14-15 kahvin kanssa pullaa tms, tai pari palaa leipää

Klo 17 lohikeittoa, leipäpala.

klo 21 jotain kevyttä iltapalaa.

Välissä saattaa mennä muutakin herkkua, esim suklaata, keksiä.

Kyllä energiamäärä on riippuvainen kulutuksestasi, ei sille voi mitään. Ja kulutus taas on riippuvainen mm. koostasi ja liikkumisestasi.

Itse esim. voin vetää noin 2100 kcal päivässä lihomatta. Eli ketjussa mainittu 1800 on kyllä aika alhainen raja. Enkä usko, että raskausaikana kannattaakaan kovin alhaisella energiamäärällä edes (yrittää) kituuttaa.

Mama the strange
Riippuu kulutuksesta, aineenvaihdunnasta, perintötekijöistä yms.
Itse olen aina ollut hoikka ja syön normaalisti kaksi lämmintä ruokaa päivässä lisäksi aamu- ja iltapalat ja välipalaksi hedelmä tms. Herkuttelen myös lähes päivittäin, mutta syön esim vain pienen suklaapatukan enkä konaista suklaalevyälevyä.
En ole koskaan laskenut kaloreitani enkä ymmärrä niistä mitään.

.
No mä syön roskaruokaa päivittäin, suklaapatukoita menee ainakin pari, illalla miehen kanssa irtaripussi puoliksi, limuja juon ja pullakahvit on ainakin kahdesti päivässä. Bmi on 19 ja voisin laihtua vieläkin, vähentämättä syömisiä, jos haluisin. Kyse on oikeesti yksinkertaisesti siitä, että kuluttaa enemmän. Mä treenaan viikossa keskimäärin 17 tuntia.

Jos mä en liikkuisi ollenkaan, en voisi varmaan syödä kun yhden ruisleivän, pari porkkanaa ja imeskellä jääpaloja, jos en haluisi lihota.

Koen helpoksi nyrkkisäännöksi sen, että kaikkea mikä ei lihota voi syödä nälkäänsä niin paljon kuin lystää. Tuoreista raaka-aineista valmistetuilla sapuskoilla siis on tosi vaikea saada itseään lihomaan, kun ei mätä niihin turhia lisäainemössöjä sekaan.

CC
Alkuperäinen kirjoittaja .:
No mä syön roskaruokaa päivittäin, suklaapatukoita menee ainakin pari, illalla miehen kanssa irtaripussi puoliksi, limuja juon ja pullakahvit on ainakin kahdesti päivässä. Bmi on 19 ja voisin laihtua vieläkin, vähentämättä syömisiä, jos haluisin. Kyse on oikeesti yksinkertaisesti siitä, että kuluttaa enemmän. Mä treenaan viikossa keskimäärin 17 tuntia.

Jos mä en liikkuisi ollenkaan, en voisi varmaan syödä kun yhden ruisleivän, pari porkkanaa ja imeskellä jääpaloja, jos en haluisi lihota.

Miten ihmeessä ehdit treenata noin paljon?? Ei varmaankaan käy työssä tai sitten teillä ei ole lapsia.

tt
Alkuperäinen kirjoittaja .:

Hyi miten epäterveelliset elämäntavat!

vieras
No hoikka olen ja aika pieniä annoksia syön, todella harvoin syön ähkyyn saakka :x

esim.

aamu 9 pari viipaletta leipää, päälle vaihtelevasti kasviksia ja jotain kalkkunaleikettä, joskus jopa metwurstia

12 aikaan ruoka, muutama peruna/ riisiä tm ja lihaa tai kalaa tms kastiketta, salaattia lautasmallin mukaan + leipäviipale ja maitoa. Pieni jälkkäri

joskus klo.16-17 syön toisen ruoan. Ilman leipää ja jälkkäriä.

Iltapala joskus klo.20 muroja, leipää , puuroa.....

Välipaloja vetelen sitten sillon kun tuntuu että jotain tarttis saada ja ne voi sitten haluista riippuen olla makeaa ja epäterveellistä tai jotain terveellistä.

Yhteistyössä