Kuinka usein vaihdatte kylpypyyhkeet puhtaisiin?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miksein niitä minikokoisia käsipyyhkeitä voi pestä joka päivä? Kun siinä kylpypyyhkeessä on omat persvaon bakteerit, mutta siinä käsipyyhkeessä on useamman ihmisen persvaon bakteerit plus kaikki muut mahdolliset pöpöt.

"vieras"
Meillä pestään käsipyyhkeet kerran viikossa. Kylpypyyhkeet sit kun muistetaan tai on likaiset. Välillä voi mennä montakin kuukautta et ei pestä. Mä ainakin pesen itseni suihkussa puhtaaksi niin ei se pyyhe paljon likaannu kun siihen kuivaan. en voi ymmärtää veden ja sähkön tuhlausta jos kylpypyyhe pitää pestä joka käytön jälkeen.

"Lissu"
Kylpypyyhkeet kerran viikossa, käsipyyhkeet tarpeen mukaan, ehkä 2-3 kertaa viikossa vaihdan.

Mä en ymmärrä kuinka syvälle peräsuoleen se pyyhe pitäisi tunkea ettei sitä voi uudelleen käyttää? :D En mä ainakaan kuin nopeasti pyöräytä pyyhettä päälläni. Ennemmin kuivaisin alapääni sitten vessapaperiin kuin alkaisin sitä varten pestä aina uutta pyyhettä.

• Tykkää
Reactions: Nepo
En vaihda oikeastaan koskaan.

(Mutta pesen kyllä pyyhkeet silloin, kun muistan. Illalla viimeisenä, joten ovat aamulla käyttökunnossa. Meillä on käytössä oikeastaan vain viisi pyyhettä, jokaisella omansa. Jos tiedän, että on tulossa vieraita, yritän muistaa laittaa tarjolle myös vieraspyyhkeen. Mutta meillä ei vieraita käy juuri koskaan.)

täääh
Siis joka käytön jälkeen? jessus mitä tuhlausta. Käsipyyhkeet pestään meillä pari kertaa viikossa, keittiöpyyhe lähes päivittäin ja kylpypyyhkeet kerran viikossa.

Snew
Meillä on kolme vessaa joten käsipyyhkeet menee "likaseks" aika hitaalla tahdilla, vaihdan kun ne ei enää tunnu "kovilta". Voi siis kulua parikin viikkoa.
Kylpypyyhkeet vaihdetaan samalla ajatuksella, ehkä viikon välein.

Pitäis ehkä useammin.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26393376:
Kuivausrummun pehmentämä freesi pyyhe on vaan niin mukava. Se ei ole sitä enää yhden käyttökerran jälkeen.

Ja kuka pälli kuivaa naamansa pyyhkeeseen jolla on kaksi viikkoa kuivattu myös persvakoa? Ristus teidän kanssa. :x
Jonkin aikaa tätä palstaa lukeneena olen aidosti ihmetellyt miksi joku mies on täällä vakkarina. Mutta nyt se selvis: ei triplaisä ole mies vaan marjanpoimija..! Ei kait oikee raavasmies ny pieniä pyllypöpöjä säikähdä! Siis ihan oikeesti. Sit mieleen nousee ihan asiaton komentti, et teillä ei vissiin juuri suuseksiä harrasteta, meinaan jos noin kovasti kammoaa (jopa omia) puhtaan pyllyn pöpöjä.......

Ristus soikoon!

"vieras"
Muuttakaas rahaksi tuo pyyhkeiden jatkuva koneessa hinkutus..

Jos vaikka 5 henkeä, eli 5 kylpypyyhettä päivässä, käytännössä koneellinen.

Päivässä koneellisen pesu+kuivausrumpu+pesuaine= n.0,72e kerta

kuukausi 30pv = reilut 21 euroa
vuodessa = reilut 262 euroa vuodessa

PELKKIIN PYYHKEISIIN 262 euroa vuodessa.
Siihen vielä oikeasti likainen pyykki päälle.

"essi"
[QUOTE="vieras";26392886]No nyt mä ymmärrän miksi täällä niin usein törmää valitukseen miten pyykkiä kertyy niin hirveästi päivittäin!
Ei niitä pyyhkeitä tarvitse kerran käytön jälkeen pestä, uskomatonta tuhlausta, oikeesti![/QUOTE]

veit sanat suusta! nyt ymmärrän kun valitetaan pyykkikasoja. aivan turhaa pyykkiä!

"vieras"
[QUOTE="Mä";26395211]On teillä paskasta sakkia jotka vaihtaa joka päivä :D Meillä on tapana puhtaana kuivata ittemme pyyhkeeseen :D[/QUOTE]
Et ole sitten lukenut, että itseasiassa se kuivaaminen on vasta se mikä kunnolla puhdistaa. Peseminen esim. käsistä vaan saa bakteerit siihen kuntoon, että voivat irrota, mutta jos ei kuivaa, niin kädet jäävät lähes yhtä likaisiksi kuin ilman pesua. Tai itseasiassa usein pahemmaksi koska märältä iholta bakteerit siirtyvät paremmin seuraavaan kohteeseen. Eli "puhtaan" ihon kuivaaminen ei tosiasiassa ole puhtaan ihon kuivaamista. En sano, että joka kerta kuuluu vaihtaa pyyhettä, mutta ei sitä kovin pitkään kuulu käyttää.

tytönjapoikienmamma
Noin kolmen päivän välein. Haluaisin vaihtaa joka päivä, mutta pakko yrittää näin, koska meillä ihan törkeesti pyykkiä ja eiväthän pyyhkeet oikeasti ole likaisia yhden käytön jälkeen.

"sairaanhoitaja"
[QUOTE="vieras";26392886]No nyt mä ymmärrän miksi täällä niin usein törmää valitukseen miten pyykkiä kertyy niin hirveästi päivittäin!
Ei niitä pyyhkeitä tarvitse kerran käytön jälkeen pestä, uskomatonta tuhlausta, oikeesti![/QUOTE]

Samaa ajattelin. Jotenkin sairasta, yli-hygieenisyyttä.

"vieras"
Mulla on kaksi lasta 9- ja 8-vuotiaat. Ovat sairastaneet tosi vähän, isompi ollut elämänsä aikana kuumeessa ehkä 4 kertaa. Pyyhkeet vaihettu kun muistettu, ehkä viikon kahden välein isot pyyhkeet ja käsipyyhkeet viikon puolentoista välein. Jokaisella on oma käsipyyhe ja yksi vieraille.

Hullua kulutusta pestä useammin. En ole ikinä tavannut livenä ihmisiä, jotka pesisivät joka päivä pyyhkeen. Te ootte kykkö ihan marginaalissa, ja se on hyvä.

"sairaanhoitaja"
Näitä kun lukee niin vahvistuu taas se syy miksi ihmisillä nykyään niin paljon allergisuutta yms...Kun pelätään jopa ihon normaaliflooraa. Käsipyyhkeiden vaihdon päivittäin vielä ymmärrän, mutta kylpypyyhkeidenkin..??? :X

• Tykkää
Reactions: Draumsyn
[QUOTE="sairaanhoitaja";26395665]Samaa ajattelin. Jotenkin sairasta, yli-hygieenisyyttä.[/QUOTE]
Omalta kohdaltani kyse on enemmänkin mukavuudenhalusta. Puhdas, pehmeä ja kuohkea kylpypyyhe nyt vaan sattuu olemaan mukava.
En todellakaan ole pöpökammoinen mutta kahden viikon tai joillain jopa kuukauden pyyhe kuulostaa jo elävältä ekosysteemiltä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26395774]Ei joka paikkaan mahdu kuin se 45 senttinen, johon itse saan mahtumaan vaan neljä pyyhettä.[/QUOTE]
Ja ovat kaiken lisäksi ihan tavallisia littanapyyhkeitä, eikä mitään jättikokoisia muhkeita hotellipyyhkeitä.

Yhteistyössä