Kuinka usein tytön alapesu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helliina

Vieras
Siinäpä se kysymys jo tuli. Eli äiti moitti minua, kun en pese tyttömme (5v.) pyllyä päivittäin. Yleensä käydään kyllä suihkussa tai kylvyssä joko joka päivä tai sitten joka toinen päivä. Mutta alapesua ei suoriteta niinä päivinä, kun suihku/kylpy jää väliin. Mitään ongelmaa (hajua, kihomatoja tms.) ei ole ollut. Mites usein alapesu pitäisi tuon ikäisellä tehdä?

Vaippaikäisen pylly pestään aina, kun kakka on tullut. Ja isommankin tietysti, jos tarpeen. Pesulla käydään noin joka toinen päivä (helteillä tiuhemmin) ja silloin pestään alapää samalla. En erikseen pese sitä muulloin. Mun oma hygieniani hoituu samalla tavalla, (poislukien tehostettu siisteys menkkojen aikaan) eikä 29 ikävuoteen mennessä ole ollut yhtään hiivaa eikä tulehduksia tms.

Pikkuhousut saatetaan vaihtaa kaksikin kertaa päivässä, aamulla ja illalla. Mutta kuitenkin joka päivä. Joo, pitää miettiä, pitäisikö pestä sitten joka päivä. En kyllä pese aina itseltäkään joka päviä, paitsi kuukautisten aikaan useamman kerran päivässä. Ihan hyvin tässä on porskutettu :)

Alkuperäinen kirjoittaja esim tämän takia;24412718:
Koska se kuulostaa ällöttävälle :O.

Meillä sanotaan rintoja tisuttimiksi
Pimppaa pimpuliksi
Pyllyä pempuliksi
ja pippeliä piputtimeksi
Menkkoja menksuiksi

Lapset 4 kpl (1-14v) osaat sanat ja käyttävät niitä aina.

Vaippaikäisenä päivittäin,vaikka kakkaa ei ollutkaan niin aamulla pesastaan.No,sitten joka ilta kylvyn yhteydessä huuhtastaan,tietysti.
Oon tolta isommalta kyllä pessy ihan päivittäin sillon ko oli pieni,kunnekka itse oppi hoitamaan päivittäisen hygieniansa..

Päivittäin suihkuttelu vedellä. Lapsi on atoopikko, joten suihkussa käydään joka päivä. Ja tietty kakan jälkeen pestään. Puhtaat alkkarit vaihdetaan kaksi kertaa päivässä. Sama meininki itsellä.

Meillä pestään alapää joka wc-käynnin yhteydessä.
Voi herranjumala sentään!!! Ei ihme miks lapsilla kutittaa pimppi ja tulehtuu, jos noin usein pesee, eihän keho ehdi millään tuottaa sitä omaa rasvaa joka "voitelee" pimpin ja suojaa tulehduksilta eli syy miks tyttöjen pimpit usein tulehtuu: liiallinen pimpin pesu ööveriks on menny tää puhtaus nykyään mä suihkussa 2 kertaa viikossa silloin ainoastaan pesen pimpin sillä sipuli!!! Silloin keho ehtii tuottaa sitä "luonnolista vooteluainetta"

Yhteistyössä