Kuinka usein teillä syödään ranskalaisia perunoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän pojat ovat maistaneet ranskiksia vain kerran elämänsä aikana, eivätkä tykänneet. Emme käy fast food- ruokaloissa ja kaupasta pojat kelpuuttavat vain "hätäruuaksi" valmisporkkana- ja pinaattiletut, mikä on vain hyvä juttu. Kotiruokaa pyytävät, sitä saavat ja arvostavat. Tietääpähän tasan tarkkaan itsekin, mitä syö ja kiloistansa voi vain syyttää omaa kokkaustapaansa - joka muuten näin valistuksen aikana :) on sangen hyvällä mallilla.

Tulee niitä välillä syötyä, ehkä 1-2 x parin viikon sisällä

Ja vastataan ny samalla ettei meillä kellään oo ongelmia painon suhteen, siihen tarvitaan muutaki ku ranskalaiset :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Jännää että suht usein tuntuu että pakastealtaat ammottavat niiden kohdalta tyhjyyttään vaikkei niitä kukaan syö =)

Mun äiti niitä kyllä ostaa. Syövät varmaan kerran viikossa niitä. Yök siksi ei teekään mun mieli niitä ostaa, kun olen saanut niistä yliannostuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Mies ja muksut syövät pari krt kuussa.

Jännää että suht usein tuntuu että pakastealtaat ammottavat niiden kohdalta tyhjyyttään vaikkei niitä kukaan syö =)

Täällä palstalla ei kukaan syö eineksiä, marinoitua lihaa, kaikki käyttää vain kotimaisia tuotteita ja syö vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä, eikä vanukasta syö kukaan ;) siitä huolimatta teollisuus kehittelee koko ajan lisää valmisruokia, kaupoissa on hyllyt pullollaan marinoitua lihaa ja vannukkaita. Ehkä ne on vain koristeena siellä kaupassa ja sitten kauppias heittää ne pois illan päätteeksi?

Meillä syödään ranskalaisia pari kertaa kuussa. Ja vielä kalapuikkojen kanssa :o

:wave: Meillä ukko syö vanukasta ja esikoinenkin silloin tällöin.

Kasviksia ei mene puolta kiloa kellään, lihat marinoidaan itse (paitsi kanaa voidaan ostaa marinoituna, koska erään tietyn merkin hunajamarinadi on ihan hyvää ). Kalapuikkoja syödään pari kertaa vuodessa.

Ranskalaisia meillä syödään ehkä pari-kolme kertaa vuodessa. Tosin grillatessa usein syödään pakastealtaasta ostettuja, kuorrutettuja lohkoperunoita B)

Meillä kyllä syödään noin kerran viikossa silloin, kun ei olla hoidossa ja opiskelemassa eli kotona 7 päivää viikossa. Tämä ruoka tuli miehen mukana taloon. Yksin ollessa en ikinä ostanut ranskalaisia, mutta nuo miehet tuntuvat tykkäävän ja koska en osaa kovinkaan montaa ruokalajia laittaa, sopii minullekin :ashamed: Samalla sitten vääntää salaatin ja paistaa pihvit jne.

Ehkä kerran vuodessa kotona paistan ranskalaisia ja jossain hesellä käydään ehkä 3 kertaa vuodessa että aika vähiin jää rasvapotut :D Mielummin kokonaisia keitettyjä tai sit muusina peruna uppoo meillä parhaiten

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minulla olisi öljyt valmiina, pitäiskö tehdä, tosin mahtaako tämän kesän perunoista vielä olla tähän hommaan? :)
Mun alkoin just tehdä mieli ranskiksia. Ja friteerattuja jättikatkarapuja :p
Uuudet perunat ei ehkä oikein ole hyviä ranskiksiin, mutta ainakin eilen sai Cittarista vielä vanhaakin perunaa.

Onko oikeesti ihmisiä, jotka ei oikein edes tiedä, että on kotona tehtäviä ranskalaisia pakastealtaassa? Tai on jotenkin unohtaneet sen? Meillä syödään eineksiä, valmiita ja puolivalmiita, monta kertaa viikossa jonain aterian osana... Ei ne myrkkyä ole, auttavat muutaman kymmenminuuttisen usein ajassa ja maistuvatkin ohan hyviltä kun ne omat suosikit löytää. Ranskalaiset on ihania välillä, suolaisina vaikka ihan pelkästäänkin. Meidän perheen aikuiset niistä tykkää, lapsi ei ainakaan vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun alkoin just tehdä mieli ranskiksia. Ja friteerattuja jättikatkarapuja :p
Uuudet perunat ei ehkä oikein ole hyviä ranskiksiin, mutta ainakin eilen sai Cittarista vielä vanhaakin perunaa.

Pitääkin käydä katsomassa, jos olisi jotain sopivaa vaaleaa kalaa ja vanhoja pottuja :) Ulkona kun friteeraa,ei tule käryt sisälle

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Onko oikeesti ihmisiä, jotka ei oikein edes tiedä, että on kotona tehtäviä ranskalaisia pakastealtaassa? Tai on jotenkin unohtaneet sen? Meillä syödään eineksiä, valmiita ja puolivalmiita, monta kertaa viikossa jonain aterian osana... Ei ne myrkkyä ole, auttavat muutaman kymmenminuuttisen usein ajassa ja maistuvatkin ohan hyviltä kun ne omat suosikit löytää. Ranskalaiset on ihania välillä, suolaisina vaikka ihan pelkästäänkin. Meidän perheen aikuiset niistä tykkää, lapsi ei ainakaan vielä.
Pakastettu peruna ei ole koskaan yhtä hyvää kuin tuore peruna. Kun puhutaan ranskalaisista perunoista, mulle tulee mieleen lapsuuteni 1960-luvulla, kun yhdessä äidin kanssa kuorittiin ja pilkottiin perunoita ranskiksia varten. Ne sitten uppopaistettiin öljyssä, valutettiin ja lisättiin hieman suolaa. Pakastealtaan ranskikset eivät ole lähelläkään sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Pitääkin käydä katsomassa, jos olisi jotain sopivaa vaaleaa kalaa ja vanhoja pottuja :) Ulkona kun friteeraa,ei tule käryt sisälle
Mä just päätin, että munacurry siirtyy huomiseksi ja tänään friteerataan. Kohta kauppaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pakastettu peruna ei ole koskaan yhtä hyvää kuin tuore peruna. Kun puhutaan ranskalaisista perunoista, mulle tulee mieleen lapsuuteni 1960-luvulla, kun yhdessä äidin kanssa kuorittiin ja pilkottiin perunoita ranskiksia varten. Ne sitten uppopaistettiin öljyssä, valutettiin ja lisättiin hieman suolaa. Pakastealtaan ranskikset eivät ole lähelläkään sitä.

Ja nimenomaan paistetaan kahteen kertaan, ensin melkein kypsiksi, annetaan jäähtyä ja sitten viimeinen loppurapeus vähän kuumemmalla öljyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Onko oikeesti ihmisiä, jotka ei oikein edes tiedä, että on kotona tehtäviä ranskalaisia pakastealtaassa? Tai on jotenkin unohtaneet sen?

Eiköhän se ole enemmin sitä että tietävät ja muistavat mutteivät halua. Ei kai se voi olla niin hankalaa käsittää jos teilläkään ei lapset tykkää?

Yhteistyössä