kuinka usein teillä on flunssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipeenä taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipeenä taas

Vieras
Mulla on taas jo toinen flunssa tänä syksynä. Viimeiset vuodet on ollut viidestä kuuteen flunssaan (siis kurkku kipee, nuha tai yskä tai kaikki samaan aikaan). Kyllästyttää niin paljon. Onko jotenkin paljon vai onko muillakin näin, tuntuu että oon ainoo joka vähän väliä kipeenä.

Mulla tahtoo tulla flunssa joka perjantai viimeistään puolen päivän kieppeillä, yleensä helpottaa sunnuntaihin mennessä, mutta on joskus jatkunut jopa tiistaihin!

Keskimäärin kerran vuodessa, mutta se kestää aina kauan. Mulla alkoi flunssa 31.8. ja se jatkuu aina vaan. Tosi kurja olo on, kun särkee naamaa, hampaita, päätä ja kurkkua, yskittää ja nenä valuu tai on kauhean tukkoinen, mutta eiköhän se muutaman viikon sisään ala helpottaa.

3vuotta sitten oli viimeksi. Joskus vähän tuntuu että aivastuttaa useammin tai on vähän kurkussa sellainen olo, että kohta saattaa tulla flunssa, mutta silloin otan aina monivitan päälle vielä c-vitamiinia maksimiannostuksen vähintään tai tuplana ja vajaan viikon verran kerrallaan eikä ole enää tarvinnut sairastaa. En tiedä onko se tuo, vai se että syön 25-50mikrogrammaa dvitamiinia päivässä nykyisin.

Te joilla yli 4 flunssaa vuodessa, niin missä olette töissä, minkälaisessa kodissa asutte, tapaatteko paljon ihmisiä?

Mulla on 1-2 flunssaa vuodessa, jos sitäkään. Alentaa yleiskuntoa, mut yleensä esim töihin voin mennä. :)

Mulla on nyt jo toinen flunssa pienen ajan sisällä, kaks viikkoo ehdin suunnilleen oleen terveenä ja nyt taas iski kamala kurkkukipu ja kuume.. En ymmärrä miten voisin flunssan välttää, pukeudun lämpimästi, pesen käsiä usein, välttelen kipeitä ihmisiä, syön hyvin ja vitamiinilisiä myös.

Yhteistyössä