flunssa ja synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vimpuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vimpuli

Vieras
Hei,

Onko tietoa/kokemuksia flunssassa synnyttämisestä? Mulla rv 40+2, pari päivää ja yötä supistellut kipeesti, välillä säännöllisestikin monta tuntia, mutta sitten taas tyssäävät. Samaan aikaan flunssa iski päälle ja nyt vointi on kyllä niin surkea etten synnyttää jaksaisikaan. Viimeiset pari yötä olen valvonut supistusten ja yskän takia. Onkohan luontoäiti niin viisas, ettei synnytys käynnisty kipeenä? Pelottaa, että millä ihmeen voimilla jaksan ponnistaa jos synnytys nyt alkaa?

Kiitos etukäteen kokemuksista ja kommenteista.

Hei...

Kirjoittelin juuri pitkät pätkät, mutta ilmeisesti ryssin ja teksti katosi. No, mutta pointti oli, että...

Valitettavasti synnytys saattaa käynnistyä jopa herkemmin sairastaessa, kun maha on hieman kovemmilla. Näin kertoi terkka. Viikot nyt täälläkin täydet ja onneksi pääsin juuri oksutaudin pahimmasta vaiheesta eroon! :6

Täällä odotellaan myös synnytystä...
Kyl se synnytys onnistuu kipeenäkin.
Mulla jo kolme synnytystä takana ja tuntuu,ettei ikinä oo ollu kovin hyvässä kunnossa synnyttämään mennessä.MIten se aina sattuuki niin huonoon aikaan.Tosi monta valvottua yötä takana jne.
Kummasti silti synnytyksessä on vaan voimat riittäny, ajattelee niin paljo vauvaa, että saa jostain voimia.Tsemppiä vaan!

Kyllä siihen synnytykseen tosiaan kummasti voimia jostain löytyy. Mulle tuli kohtutulehdus synnytyksessä, kuumetta oli lähes 40 astetta, mutta silti vaan ponnistettiin... Synnytyksen jälkeen ei kyllä ollut voimia kunnolla edes kävellä, meinasin pyörtyä vessaan mennessä. Tsemppiä sulle, koita levätä niin paljon kuin mahdollista nyt kun voit! :)

On kokemusta! Mä synnytin tuo kuopuksen lenssussa, mutta hyvin siitä selvittiin. Mulla alkoi siis kipeet supistukset samana päivänä, kun kurkku tuli kipeeksi (rv 40+0) ja vauva syntyi siitä reilun vuorokauden päästä. Tuli siis valvottuakin aika lailla, mutta synnytys oli helppo ja kaikki sujui hyvin. Vaavikin tosin sitten nenäänsä niiskutti ja esikkokin sairastui lenssuun, kun minä menin kotiin vauvan kanssa sairaalasta. Mutta eipä tuossa mitään muuten. Mulla ei tosin ollut kuumetta, lähinnä aika kova yskä ja ihan normaalia nenän vuotelua vaan.

Kiitos tsempistä ja kokemuksista! Täällä flunssa vaan pahenee, nyt jo jo kuumettakin, ja supistukset kipeytyy. Toivon, ettei ihan vielä tulisi lähtöä mutta jos tulee niin kaipa ne synnytyskivut peittoavat muut kivut...

Mie kanssa flunssassa, ei kuumetta mutta pää on ihan sekaisin ja nenän ja kurkun limakalvot tosi ärtsyt, samoin kamala päänsärky. Ihan kauhistuttaa että jos tämä nyt sit käynnistyy, mulla r-viikkoja 41. Kun fiilis on ihan sellainen ettei todellakaan jaksais sitä maratonia nyt sutaista.. Niveletkin ja koko kroppa jo valmiiksi kipeä. :'(

Joo, mulla paljastukin bakteeriperäiseksi eli sain antibioottikuurin. Tuntuu, että synnytys ois jo käynnistynyt ilman tätä flunssaa, sen verran monta päivää on supistellut kipeesti ja säännöllisesti, mutta ehkä elimistö haluaa ensin hoitaa tän taudin alta pois. Mua suorastaan pelottaa illalla mennä nukkumaan, että jos käynnistyy yöllä niin miten jaksan maratonin kun en tahdo jaksaa edes vessaan asti kävellä...
Tsemppiä vierastukselle!

Yhteistyössä